• İzEdebiyat > Bilimsel > Felsefe |
701
|
|
|
|
Hatta alan yönüne zıt durumla pecede bacada girmek gibi duvara bir delik açıp içeri gireceksiniz. Göreceksiniz ki alan yönüne ters olmanıza rağmen kapıda itişip omuz verenlerin birçoğundan daha önce içeri gireceksiniz. |
|
702
|
|
|
|
Köleci imanın tanıklığı olan eşhedü de; ortaklığa şiddetle karşı olup; eşitsiz rızk dağılımı içinde mülk sahipliğinin, mülksüzler üzerine baskı basıncı olan köleliğe rıza olmasıyla kişilerin mülk sahibi efendiye biat etmeleriydi. Köleci iman efendi köle ilişkisi içinde efendinin yüksek basıncına karşı kölelerin kişisi rızasına dayalıydı. |
|
703
|
|
|
|
Yani kolektif üretimden sonra, tüketimi ortaya koyan kolektif paylaşma aşamasında paylaşım emek gücüne göre olmamakla alanın yönü kolektif alan yönüne göre zıttı. Alan yönü öznel alan etkisiyle köleci ahit olan mantığa göre ilişkilendi. Bu efendi özneli yeni bir alan yönüydü. Bu efendi özneli yön yeni alan yönünün de meşruiyet ligiydi!
|
|
704
|
|
|
|
O günler koşulunda sosyo toplumsal yükümlülük içinde olan ana konular köleci sistemin üretim ve paylaşım iradesi içinde kişiler ve ailelerin omuzlarına yüklenmesi ortaya konur. Bu konular, yılların kanağan lığı içinde bize hiç değişmez bir gerçeklik gibi gelen doğrular olarak yansır. |
|
705
|
|
|
|
Ön ittifaklı dönemin ve totem dönemin çaput bağlanan dilek ağaçları yoktu. Bu nedenle dilek ağacına bez parçası bağlamakla; şans, kader, kısmet dilenen; işsizine iş, aşsızına aş dileyen; evde kalmış kadın erkek kısmetsizlerine de şans açtıran totem dönemli dilek seansları yoktu. Nedendi acaba?
|
|
706
|
|
|
|
İşte biz uzaya bu toplumsa boyutla gideriz. Kolektif olanı sentezden ayıran budur. Bilerek, tasarlayarak başlangıç enerjisini depolayıp start veren yeni bir dünyadır. |
|
707
|
|
|
|
Üreten yapılar, toplumdu. Ya da toplum üreten yapıydı. Toplumlar avcı toplayıcı olan eski yapısını geride bırakmakla üreten bir yapı içindeydi. Üreten yapı, avcı toplayıcı dönemdeki; aynı zorunlu bağ enerjilerini esas almanın ilişkisi içindeydiler. İş bölüşmeli organize oluşu kendisine temel referans yapmasıyla zorunlu ve sağlatan bir yapıydı. |
|
708
|
|
|
|
Yani toplum içinde tüm olup bitenlerimiz adeta kuantum birim zamanlı, kolektif birimli süreçlerdir. Kuantum düzlemli acayip süreçlerin var oluş belirmesinin makro düzlemde beliren analojisi nedeni ile olan süreç içinde hemcinslerimiz KOLEKTİF oldular. Kolektif süreç bir birimlik zamanı birçok türlü kılmakla bunu E=mc2 olmakla söylüyordu. |
|
709
|
|
|
|
Beslenme veya enerji sağlama işi neden ise; av-avcılık, kolektifi oluş ve üreten ilişki, paylaşma, kolektif sahiplik; beslenme ve enerji sağlamaya bağlı sonuçtu. Yansımaydı. Yani kolektif bir avcı toplayıcı hayat olmadan, paydaşlı olma ve kolektif sahiplik te olanaklı değildir. |
|
710
|
|
|
|
Zorunlu olup işleyişine devam eden ama adını bile anmayı yasaklamakla (ortakları şirk saymakla) davranan kişi; hala kolektif oluşun manevi baskı ve basıncını da duyuyordu. “El’iniz kararlarını alırken kimseye ihtiyaç duymaz” diye kolektife ihtiyaç duymamanın kişisi, kendi tekil irade oluşunu söylüyordu. Bu nedenle nefsani olan kişi kolektife filan ihtiyaçla değil de "her şeyin ve kendisinin, kendisi olduğu El gibi böylesi bir mutlak güce ihtiyaç duyuyordu". |
|
711
|
|
|
|
Toplum grup hareketi yerine yetenek ve ilgi alanlarına göre kişileri eğitip o sektör içine katmakla kişiyi nitelikli emek haline getirmektedir. Sektörler totem meslekli grup hareketi gibidirler. Totem mesleği olmak yerine toplumsal üretim gücüne bağlı sektöre mesleklerdir.
|
|
712
|
|
|
|
Bu kabil zorunlulukla doğuma hazır koşullar içindeki bilinçli yapılar, kendi içlerinde birini; ilgilisi olduğu kadarla oluşan bu türden bilinçle olur durumundan ödev çıkartmakla görevlendirirler. Ödev edinilen zorunlu süreci oluşan etki de ortalama olur fikir içinde, birlikte oluşuyorlardı. |
|
713
|
|
|
|
Çalışmanız üzerinde El sizin karnınızı doyuracak olmakla El size rızk verecekti. El efendiye sahiplik iradesi veriyordu. Sizi de bu iradeyi tanımaya ve onun malı olmaya davet ediyordu. Bu tutum, mülk sahibi El ile mülksüz kölelerin ahit eşmesiydi. Bu ahde göre; kolektif sahipliğiniz El’in mülküydü. Kolektif içinde kolektif sağlatma olacak karşılanmalar da El mülkünde çalışmanız karşılığında karnınızın doyması olan, rızk olacaktı.
|
|
714
|
|
|
|
Varlık içte ve dışta potansiyellidir. Bulut içte birikmeğe (şartlarını oluşmağa), dışta da şimşeklerini yıldırımlarını savurmağa potansiyellidir.
Yerin içi ısınmağa, yer kabuğu kırılmağa, magma da yeryüzüne fışkırmaya potansiyellidir.
Çevre inişli çıkışlı, eğirilip bükülme ve düzleşmelerle topoğrafı alanlı olup; dıştaki alanın bu potansiyeli de sizi; yokuşta yorar. İnişte koşturur. Düzde bayar oluşuyla da bu alan durumlar sizleri her daimle, bu durumlar içinde üzerinize alan etkimeli kuvvet oluşlarıyla sizlere daima potansiyelli olurlar.
Sular yayılmaya ya da yayılarak, ilerleyerek; akmaya, buz tutmaya potansiyellidirler. Bunlar bir özdeki özelliktirler. Özdeki özellikler zıtların (karşıtların) varlığı ve birliği gereği oluşurlar. Söz gelimi, bir şey içine ısı almaya ya da çevresine ısı vermeye potansiyellidir.
Yine şeyler dıştan basınç almaya ve dışa da basınç uygulamaya eğilimle, potansiyelli olurlar. Canlılar bu kabil genel fiziksel kimyasal ortak potansiyel taşımalarına karşın; istemli istemsiz oluşla da dışa doğru ve içe doğru adeta kendilikten potansiyellidirler.
İçte beliren cinsel bir potansiyele karşın, dışta bunu karşılamaya yönelik davranışları kotaran güdü ve güdüler de birer potansiyelliktirler. Ha keza duygu ve bilinç durumu olan bilgi ve ruhsallıkta sizde birer potansiyelli oluşturlar.
Sabah işe gidecek olmanız da bir potansiyelliktir. Şartlanmalarınız da bir potansiyellktir. Sizi bekleyen dolmuşa müşteri oluşunuz da dolmuşçuya göre bir potansiyel durum oluşunuzdur. Otobüsün önüne atlamakta olan çocuğu tutmanız da bir potansiyelliktir.
Sizin hırsıza yağmacılara iştah oluşunuz, bir aslana av olmağa davetiyeniz de sizden çevreye karşı bir potansiyelliktirler. Bu belirtişlerdeki amacım okura potansiyel oluşu sezdirmektir. Potansiyel oluşun sosyo toplumsal, ekonomik, ruhsal ve buhran sal oluşuyla birçok kriminal türünün derin analizlerine girip konuyu derinleşecek olan yüzüne değinmeyeceğim bile. Bu tutum konum dışı bir gayret olur.
|
|
715
|
|
|
|
El mana anlayışı; kolektif üreten ilişki çevrimi içinde, bu çevrimi "mülk sahibi olana biat etme imanı üzerinde sahiplerin paylaştırma yapmasına razı olmaktı (tevekküldü). Üreten yapı üzerinde kimi bencil bilincin, yeniden aitlik bilinciydi. Kolektif üretmenin tarih bilinci olmasa, El anlayışı ortaya konamazdı.
|
|
716
|
|
|
|
Aksi durum içinde olan barbar grup, sunu yapmayıp ta; sadece sunudan yararlanan kırım yapıcı süreç olmasıyla gelişmeyi bir süreliğine sınırlayan süreç olacaktı. Ama evrensel zamanın yönü enerji düzenlemeli bağıntı süreçler nedeniyle hep değişmede ileride olmadan yanaydı. |
|
717
|
|
|
|
yi de enflasyon oranı neydi? Bunu kim belirliyordu? enflasyon neyin nesiydi? enflasyon nerede çıkmıştı? Neye göre enflasyondu? İlk inşanın ve üreten hareketin içinde enflasyon mu vardı. Enflasyon kadar faiz caizdir derken bilinç altına enflasyon gibi bir sömürü aracını meşru edilmiyorr muydu? Enflasyonu ekonominin olmazsa olmaz bir vaz geçilmezi kılmanın mesajı, bilinç altına gönderilmiyor muydu?
|
|
718
|
|
|
|
Boşa bu caka, suçluluğun telaşı, tasa
Nebiyi nübüvvetle çıksan, tarihi hasa
Sen garip bir tarihin ürünüsün Süleyman
Bu çarpığı düzeltmenin telaşıyla feyman |
|
719
|
|
|
|
Kült merkezi; yönetilen birçok melezlerden oluşan bir çevredir. Yani kült merkezi yeni yeni bağıntılarsan girişmenin merkezidirler.
|
|
720
|
|
|
|
Boşluk ta doluluk ta bir alandı. Ve alan etkisi ortaya koyarlardı. Biri dolma yönünde alan etkisi ortaya korken; diğeri doldurma ya da boşalma, yönünde alan etkisi ortaya koyuyordu. Boşalmanın alan yönü doldurmaya doğru etkin akıştı. Boş olanın alan yönü dolmaya ve doldurulmaya karşı koyan pasif dirençti. |
|