• İzEdebiyat > Bilimsel > Felsefe |
361
|
|
|
|
4 yaratma anlatımı vardı. Anlatımlar groteskti kişinin algılarına göre kolektif algıları yaratacak dilinin söylemleriydi. Bu anlatımların 3 ü erken dönem içindeydi. Erken dönem groteski dönemi; ilk kolektif dönemi; üreten ilişkileri ve üretim hareketine bağlı ittifakları içerir. |
|
362
|
|
|
|
Şimdiki zamanın geriye etkimesi içindeki paylaşım El ‘in takdirine yönelme ve El ‘in takdirini anlama oluyordu (iç sel duyuş). Başlangıcın ileriye etkisi de El ‘in takdirine boyun eğen tevekküldü (imandı). |
|
363
|
|
|
|
İnsanlar ittifak içinde iki isim kullanılıyordu. İsimlerden birisi totem grup aitliği olan İlahi isimdi. Örneğin, buğday totemdi ilahi grup adınızdı. Veya yılan totemdi ilahi grup adınızdı. Marul totemdi ilahi grupla sosyolojik totem grup adınızdı vs. |
|
364
|
|
|
|
Makro dünya içine kuantum dünya uzantılı etkiler olmalıydı. Bu etkiler mikro dünyadaki gibi aynı anda olması gerekip te makro dünyada aynı anda oluşamayan Planck zamanlardı. İşte makro dünya içinde olup ta beliremeyen Planck özelliği veremeyen belirip yok olan kontrolsüz zihin devimli imajlar zihin deposu içinde oluşabilir. |
|
365
|
|
|
|
Hayatın, evrenin, var oluşun; bin bir kılığa giren kullanım ve bağıntılı enerji düzey ve düzen ilişkileri olduğunu unutan bilmezlik; böylesi cennetin üreticisi ve tüketicisi olmayı bırakıp; bedava ve sömürü olan cennetin peşine düşer. Sömürüldüğü gibi sömürmek ister. Sömürüyü insan olma ilkesine aykırı olduğu için değil sömüremediği için lanetler.
|
|
366
|
|
|
|
Kolektif yapıların temeli sistemin kolektif düzenli kolektif enerjili olmasıydı. Kolektif düzen iş bölüşümü gibi paydaşlık gibi herkesin ihtiyacına ve yeteneğine göre parçalı olmaktı. Ve besin bulmak gibi, güvenliği sağlamak gibi, savunma gibi çeşitli enerji takaslarıyla parçalı kolektif enerjiliydi. |
|
367
|
|
|
|
Oyunda ben de varım diyen El, bu oyunda gizletilmiş bir mana iştahtı. Kolektif kapasiteye sahip olmanın gizletilen mana iştahıydı. Bu bağlam ile sanaldı. Aynı zamanda da El mana anlayışı, her bir Nemrutla, her bir firavunla, İbrahim’le vs. de somut bir anlamdı. |
|
368
|
|
|
|
Keyfine göre iş açmanın ortamında bu kes de yeterince savunmanın, yavru bakımının üstlenilmediği yerde 6 kişiden dördünün keyfi besin bulma işinde olması demek sistemin karar alamaması demekti.
|
|
369
|
|
|
|
Baltanın sapı da kolektif güç olmadığınız halde, kolektif güce hükmetmek isteyen kendi bencilliğinizdir. Burada kişi hem kişi benci, hem kolektif benci bir özgecilikle birbirini destekleyip sürdüren ve birbirine dönüşen özgecilikle ikinci hüviyeti kazanıyordu. Benci ve özgeci ilişki iyi gözetilmezse, kişi dissosiyatif bir enfeksiyona kapılıyordu. |
|
370
|
|
|
|
Şartlar meşrut olmadan meşruiyetin ne olacağını, kimlerin kahraman olacağını bilemezsiniz. Ama süreç bir kez yaşandı mı soyut olarak zulmün meşruiyet yaratacağını ve kahraman yaratacağını biliriz. |
|
371
|
|
|
|
Tembellik Hakkı kitabının yazarı Paul Lafargue. 1911 yılında karısıyla birlikte kendini öldürür Yaşlılığın, beden ve zihin güçlerini azar azar kemirdiğini görmek istemeyen Lafargue, yetmiş yaşını aşmamak üzere kendine verdiği sözü tutmuş olur böylece. |
|
372
|
|
|
|
Özne nesnel kolektif tahrik kuvveti kolektif depo gücünü oluşur. Özne nesnel kolektif tahrik (işlerge) kuvveti araç gereç amortismanını oluşur. Kolektif tasarım tahrikini, araştırma geliştirme tahrikini vs. karşılar bir sinerji ve bileşim gücünün özelliği olmakla kolektif alanın kolektif tahrik (işlerge) gücü olmaktadır.
|
|
373
|
|
|
|
Tarımcı grup da çoban grubun sorunlarını anlama ve anlatma bağlamı içinde çoban gruba göre yavaş olacaktı. Her meslek uğraşısı ve meslek dili o grup ya da sektör kişileri üzerinde öznel bir belirlenme olmakla bedensel uzluğu olan bir yetenekti.
|
|
374
|
|
|
|
Su kendi bileşimini veren hidrojen, oksijen üssü durumlara olabildikçe kapanan bir geri iz olmakla, su sizi boğar, su cisimleri taşır, ateşi söndürür, tohumu çimlendirir vs. bir üssel özelliktir. Çeşitliliktir. |
|
375
|
|
|
|
Pythagoras “evren bir sayı uyumudur” derken belki de Pythagoras’ın sezgisel olan sayısal mistisizmi; evrensel salınımın parçalı salınımlar şeklinde kesikli (yalıtımlı) sürekli bağıntı olmasından ileri geliyordu.
|
|
376
|
|
|
|
Her yetenek, sınırlı bir kapasite içinde ama bir yetenek birçok yeti durumun çevrimiyle sınırsızdır. Bu bağlamla kapasite bir yetenek türü özelleşmesi de değildir. O kapasite içine "bir türden kapasitenin daha bir işlevle depo edilip olmakla kullanılmasıdır".
|
|
377
|
|
|
|
Kişinin kendi dışındaki sosyal özne, yani totem bilinci; kardeşlik enformasyonu üzerinde sosyal zekânın da içeriğini (muhtevasını) oluşturuyordu.
Dokunma, emme, doğma, beslenme, korunum gibi kimi sosyal, kimi hayati enformasyon olan bu tutumlar; kardeşlik tanımlı totem alan içindeki edimsel süreçlerdi. |
|
378
|
|
|
|
Takas ve ittifaklar üreten ilişkili üreten hareketin üssel açılımıydılar. İyilik, kötülük, ahlak, gasp, darp, öldürme, adil olma zulüm, sadaka, zekât vs. de El mana anlayışlı düşüncenin kolektifçe üretilenleri, paylaşım asamasın da El takdirine göre uygulaması yapılacak olan üssel durumun açılımlarıydı. |
|
379
|
|
|
|
GErçek nedir, doğru nedir? Klasik felsefi tartışmaya küçük bir katkı. Felsefeye giriş için moral motivasyon... |
|
380
|
|
|
|
"Bu aşamada beş parça zamana ait her bir parçaya dek sürenin azlığı, çokluğu" hiç önemli değildi. Bu aşamada her bir parça zamana bağlı niceli durumlar inşacıların aklına gelip itirazı olan bir durum değildiler. Neden mi? Hem yeni sürecin aksağı bilinmiyordu.
Hem de inşa için önemli olan eşitleştirme değil kolektif bir karşılığı olmayı inşa edebilmekti. Nesnel oluşmanın eşitlikçi bir mantığı yoktu. Önemli olan ilk kes bir kolektif etkiyi ortaya koyacak olan ilk adımın atılıyor olması ve organizasyonun kuruluyor olmasıdır. Zaten böyle bir itiraz ortaya konsaydı eğer, süreç hiç başlamadan dağılırdı. Toplumların yerinde yeller eserdi. |
|