Ölçü 4
(Bayram Kaya) 7 Mart 2024 |
Felsefe |
| |
Oysa şimdi geçiş dönemiyle birlikte "kolektif hak mülk sahibinin huzur hakkıydı". Huzur hakkının gerisinde böylesi nesnel ve gerçek bir sanal köleci geçmiş vardı. |
|
Ölçü 3
(Bayram Kaya) 5 Mart 2024 |
Felsefe |
| |
Nasıl ki erken dönemde türümüz her şeyin ölçüsü olmakla bir yığın hata ve eksikleriyle insanı kolektif alan düzeyine getirmekle kolektif enerjiyi ortaya koyup; bizi kolektif enerjiden yararlandırtmışsa; yerellik bazında her şeyin ölçüsünün toplum olması da bir yığın eksiklerine rağmen uzayın kapılarını önümüze sermişti. |
|
Ölçü 2
(Bayram Kaya) 3 Mart 2024 |
Felsefe |
| |
Ava gidenlerin akıllarının arkada kalmaması için arkada kalan yavruların bakımı, barınma alanında ateş yakıcılığı, barınma alanının ve kendilerinin korunmasının ve gözetlenme yapılıyor olması o andaki av ve pusu atma işin devam etmesini sağlayan CANLI VE KOLEKTİF EMEKTİR |
|
Ölçü 1
(Bayram Kaya) 2 Mart 2024 |
Felsefe |
| |
Yani El "L" sesi ile kolektif olan, doğrudan olmayan belirsizliğe atıftı. Veya kolektif tüzel ligin yanına doğrudan kişi olana izafeydi., Mülkün sahibi olan tekil bilirliğe diyorduk. |
|
Bülbülü Öldürmek
(Bayram Kaya) 16 Şubat 2024 |
Yaşam |
| |
Soğuk dedik
Boran sız karsız olmadık
Daha ne diyeyim Fesulda içimizde
Sezar'la mezarla
Viran mı kalmadı yolmadık büyüklerle
|
|
Hemcinslerin Tarihi 14
(Bayram Kaya) 21 Ocak 2024 |
Felsefe |
| |
Ancak hemcinslerin yaşamı totem dönemle birlikte, hem totem dönemin izolasyon şartlarını taşıyan üs sel durumla üs sel durumlu izolasyon devinmesi kazandı. Hem de izole bir üs sel devimin kapasite ve ivmesini kazandı.
|
|
Hemcinslerin Tarihi 13
(Bayram Kaya) 21 Ocak 2024 |
Felsefe |
| |
Bugünkü insan dediğimiz türümüz homo sapiens denen bir türün sosyal, kültürel ve biyolojik evrimiyle ortaya çıkmışlardır. Örneğin, az da olsa bu insanımsılardan neandertallerin genini taşımaktayız. |
|
Hemcinslerin Tarihi 12
(Bayram Kaya) 19 Ocak 2024 |
Felsefe |
| |
Her dallanma çatallanma kendi üs sel durum yansımasıyla vardı. Üretim yapılan ilk dönem içindeki hemcinslerimiz; "avcı toplayıcı elde edişlerini, üretimi ve üretilen kullanımları ortaklaşmakla kendisine "paylaşmacı ortaklar tanımakla, kolektif sürece başladılar. |
|
Hemcinslerin Tarihi 11
(Bayram Kaya) 18 Ocak 2024 |
Felsefe |
| |
Heyhat bir kısım para da dişten artıran çalışan kesim elinde birikir. Parası biriken kişiler emek hayatı içinde çekilir. Emek hayatı içinde çekilen kişiler nedenle çalışan ve sömürülen kişi sayısı azalır. |
|
Hemcinslerin Tarihi 10
(Bayram Kaya) 18 Ocak 2024 |
Felsefe |
| |
Türlü enflasyon teorisi köleci sapkınlığın kendi çıkmazıdır. Ya da türlü enflasyon teorileri sömüren köleci sistemin kendi sömürme mantığının doğrularıydı. |
|
Hemcinslerin Tarihi 9
(Bayram Kaya) 16 Ocak 2024 |
Felsefe |
| |
Feodalizm kolektif gücün sömürgeci gelişme çizgisi içinde para adamlığı dediğimiz burjuvaları ortaya çıktı. Kolektif güç, sanal bir değer anlayışıyla paranın değişim aracı olması üzerine yansıtılmıştı. |
|
Hemcinslerin Tarihi 8
(Bayram Kaya) 16 Ocak 2024 |
Felsefe |
| |
Böylece özel mülkiyetçi alan, kolektif güç ve kolektif sahipliğin muktedir oluş "zımnına atfın" tersi olan söylemle tanımlanacaktı. Neydi kolektif atıf?
Üretim ilişkisi bazında ve üretilenleri tüketme bazında ortaklıktı, beraberlikti. Mülk sahibi de bu atıfta hareketle kendine "ortak tanımayan" bir sahip oluş şeklini ilan edecekti.
|
|
Hemcinslerin Tarihi 7
(Bayram Kaya) 11 Ocak 2024 |
Felsefe |
| |
Kulluk sistemi içindeki uygulamalarla sürecin kolektif sahiplikteki anlam gibi bir anlam olmadığının anlaşılması ile işin rengi giderek değişmişti. Bu değişim köleci sistem içinde büyük bir hayal kırıklığı TRAVMA olacaktı. Travmanın tedavisi de yine imandı! |
|
Hemcinslerin Tarihi 6
(Bayram Kaya) 6 Ocak 2024 |
Felsefe |
| |
İki mıknatıs çubuk arasına onlara değecek şekilde mıknatıs olmayan bir demir çubuğu koyun. Biraz sonra demir çubuğu mıknatısların arasında elinizle iterek çıkarın. Artık mıknatıslar olmasa da mıknatıstaki tüm benzer etki artık demir çubuğa geçmiştir.
|
|
Hemcinslerin Tarihi 5
(Bayram Kaya) 4 Ocak 2024 |
Felsefe |
| |
Bu kurgular kolektif alan içinde özgeciliği geriletip, kolektif gücü kullanan kişisi bencilliği hortlattı. Tarih bu kurnazca kurgulanmış olayları, köleci sahiplik mantığı içinde "kurnaz Enki" tamlaması içinde anlatır. |
|
|
|