• İzEdebiyat > Bilimsel > Felsefe |
581
|
|
|
|
Varlık yoklukla olasıdır. Düzen düzensizlikle olasıdır. Tümlük eksikle olasıdır. Gel olan git olanla olasıdır. Yokluğun yerine ölümü koyun. Düzensizliğin yerine ölümü koyun. |
|
582
|
|
|
|
Bir hücre en az dış dünya ilkesi ile sınırlı sonlu yeterli iken, en az dış dünya ilkesini birleşen hücre sentezleri içinde özelleşen hücrelerle biraz daha çok dış dünya ilkesi biçiminde yapılarla canlılığı hayat denen inşa içinde düzenli hale getiriyorlard |
|
583
|
|
|
|
Neden ironikleşmeye başlayan hayata dur demiyoruz.. |
|
584
|
|
|
|
3-Hayat çevreden çok az bir kısmı yalıtmakla vardır (daha az dış çevre veya dış dünya ilişkisi olmakla vardır). |
|
585
|
|
|
|
Bilinç bütüne göre; parça kadar olmakla eksik noksan olup gerilimledir. Durumladır (potansiyeldir). Gerilim, eylem kadarla potansiyel ve akış ile birleşme ya da ayrılmadır. Çekmedir, itmedir. Olumlu olumsuzdur. Ya da olum lama veya olumsuz lamadır. |
|
586
|
|
|
|
İşte Mustafa Kemal Atatürk, inşada âtıl kalan enerjiyi kendi alanı içinde dönüt yapacağı bir alanlarla sınırladı. Yalıtıma etti. Fetih üzerine, ganimet üzerine, kapitülasyonlar üzerine olmayan; köleliği yücelten söylemle değil, emeği efendi yapan üreten bir bilimsel ilişkili enerji dönüşümlü enerji üreten enerji santrallerini (kurumları) geri beslenim ile inşa ve organize etmiştir. |
|
587
|
|
|
|
5 farklı eylem de 5.2 =10 saat ile kişi üzerinde kalkacak olduğundan kişi, 10 saatlik kolektif boşalmalı bir boşluk alan kazanır.
|
|
588
|
|
|
|
Yani kolektif birimli süre durum olduğu müddetçe fedakarlığın kolektif süreç içindeki geri bağlanım koşullarına, sürekli kılıcı bir etki yapıyor demektir. Fedakâr oluşun sadakatin vs. başlangıç koşullarını çevrime sokmakta bir geri etkimesi vardır.
|
|
589
|
|
|
|
Meşruiyetliğin öznel oluştan önceki süreçlinliğini ele almanın gayreti olan bir çalışma düşündüm. bu çalışma bu tür bir çalışmadır. |
|
590
|
|
591
|
|
|
|
Köleci sistem içinde efendinin iki kutuplu gerilimi devam ettirici tutumları nedenle veya köleci sistemde yoksulluğu en az enerji durum içinde tutacak olmanın sahipliği için efendinin bağış yapıcı cömertliği vardır.
Mülk sahibi efendinin sadakası, zekâtı vardır. İyiliği, kötülüğü, merhameti, şefkati vs. vardır. Tüm bunlar köleci sistemi ayakta tutucu ve köleci sistemi sürdürücü günü birlik olan köleci payandalardır. Viral olmuş kolektif alan içindeki mülkün sahibi anlayışlı sistem; kötülük, merhamet gibi kendi ahlaki yansımalarını verecektir. |
|
592
|
|
|
|
Sosyolojik olarak her devlet sistemi toplumun beyni, aklı, düşüncesi, ahlakı ve vicdanı demektir. Nasıl ki bir insanı, insan yapan en büyük özelliği kafasının içerisindeki “Beyin Hücrelerinin” gelişim, hareket ve eğitilme şekline bağlıysa; birey ve toplumu ortak insani ölçülerde yaşatan sistem de, devletin idari ve siyasi yönetim organı, o toplumun ortak beyin hücreleri demektir. |
|
593
|
|
|
|
Birbirini tamamlayan olgu ve olaylar; birbirini çağıran, birbirini çeken ve birbirine karşılık olan salınımlardı. Yani dış dünya ve içinizde birbirini tamlayan birbirini çağıran parçaların salınım uyartması vardı. |
|
594
|
|
|
|
El mantığı kolektif işleyiş üzerinde kişisi sahiplik iradesiydi. Bu irade ko-lektif iradeyi susturmuştu. El mantığı başta olmayandı. Ama başta ola-nın yerine kondu. Ne getireceği ne götüreceği hesaplanamayandı. Bi-linemeyendi. Gerçek olanın yerine kişi özneli anlayış ve anlatımları ko-yan tuzak söylemlerdi. Ancak vaatleri ile kişilere cazip gelen anlatım ahitleriydi.
|
|
595
|
|
|
|
Bir özne içinden dışına doğru savunma, beslenme gibi parçalı, yönelici eğim, eylem ve gerilimlerle vardı. Bu gerilimler dış bir etki alanı içinde girişirler. Dıştaki girişme salınımları özneye göre tehdit olan sağlama olan, hoşlanma olan, kaçınma olan türden duygularla parçalı durumlarla belirir.
Öznenin dış ortam içinde giriştiği hava, su, aydınlık, karanlık, dağ, bayır, iniş, çıkış gibi salım alanlı girişicilerden birisi de dıştaki “diğer hemcins öznelerdir”. Hemcinsler kişi için dıştaki girişici alanlardan sadece birisidi |
|
596
|
|
|
|
Kolektif süreç; sağlatan tekil süreçli mekânın içine, yeni bir kolektif eylem alanı açmıştı. İşte üreten ilişkilerle üretim hareketi, ön ittifaklar; bu kolektif zamanlı, kolektif donanımlı, kolektif birikimli, kolektif eylem alanının eseriydiler. |
|
597
|
|
|
|
El özel mülk sahipliğini meşru etmek için kolektifi oluşa (kolektif iliğe) karşıydı. Ama oligarşin içinde El, Eller arası bir yöneten irade ortaklığıydı. Oligarşi içinde El, Eller arasında bir yönetim ortaklığıydı. Günümüzde de bir ortaklık (kolektiflik) demek olan komanditi, limitet mal mülk ortaklıklarıydı (şirkettiler). İşte kölelerin El’e kaptırdıkları kolektif ligin kendisi olan kolektif emeği, kolektif mirası ve ortak emek güçlerini şimdiki bu süreç içinde gıdım gıdım ve söke söke El’den alma mücadeleleri, demokratik mücadele içinde algılanıyordu. |
|
598
|
|
|
|
Köleci sistem içinde ana baba miraslı köleci anlayışa uygun EYLEM VE SÖYLEM ALANI ortaya konmasaydı; ne aldatan, ne aldanan söylemli “suç eylemleri” de olmayacaktı. Zina söylemi olmayacaktı. Olmayan zina suçuna recmetme cezası da verilmeyecekti. |
|
599
|
|
|
|
Birileri çıkıyor sizi tarihsel akışlı kolektif bilince; kurucu inşaya; inşanın temeli üzerinde kaostan kaçınıcı sistem doğrultmasıyla düzensiz enerjiyi düzenli enerji akışına çevirmeğe çağırıyordu. Köleci tevekküle biate çağıranlara karşı birileri sizi: sömürü gibi soygun gibi cinayet, darp, hırsızlık, gasp gibi kaos durumlardan kaçınmağa çağırmakla; şeytan oluyordu!
|
|
600
|
|
|
|
Hemcinsimiz gibi evrimsel bir biyolojik gelişmeye sahip organizmalar üzerindeki totemi sosyal etki bu ortak akılla totemi süreci kolektif birim zamanlı; kolektif totem etki ile totemi süre durumu üreten totem yapı içine geliştirmiştir. Atalarımız bu totem etkilerle sürü sosyal yaşamı içinde ayrılmışlardı. |
|