|
Anasayfa |
Son
Eklenenler |
Forumlar |
Üyelik |
Yazar
Katılımı |
Yazar Kütüphaneleri |
|
|
Sevdalanalım
Orhan Bani
Şiir > Garip
Hadi, yine öyle bak seviyor gibi, yeniden yak yüreğimi
Kızarsın yüzüm, tutulsun dilim, bir garip olalım, sevdalanalım
Vakit çok mu geç, sevemezmiyiz, ağarmış saçlarımın suçu benimmi?
Varsın geçsin yıllar, ağarsın saçlarım, yine öyle bak, beraber yanalım
Pek bir şey söyleme, seviyorum deme, yıllar çok şey aldı, sözüm yok kendime
Ben yine suskunum, ben yine sensiz, bir nedeni yok, seviyorum nedensiz
Gönül had bilmiyor, yak ki yanalım, dö
[DEVAMI]
|
|
|
• İzEdebiyat > Bilimsel > Felsefe |
521
|
|
|
|
Doğal alan özne davranışını sayısal uyumlu kodlarla belirlemişti. Özneler kolektif alanda kodlanmış durumlarıyla ve özne davranışçı yönelimleriyleydi. Özneler kolektif bağ enerjisi içindeydiler. Öznelerin kolektif bağ içinde yapacağı sağlamalarına dek kullanım ve tüketimlerinin neye göre, nasıl bir etki sel dağılımlarla ortaya konacağını “kolektif özne bilinci” belirliyorlardı.
|
|
522
|
|
|
|
Edebiyat (Lingustik) Bilimi; düşünceleri temsil eden kelime ve cümlelerin anlamsal kavramlarının, her toplumun bilgi, bilinç, özgürlük ve sosyal yapılarına göre zenginleştiğini ifade eder. |
|
523
|
|
|
|
Köleci mantık, Sara-Hacer anlatımındaki kadının tarihsel rolünü bilmiyordu. Köleci yapı, içinde koptuğu kolektif yapıda anlatılmış olan Sara hikâyesini bilse bile; Sara’nın çocuk vermeme olgusu, köleci sistemin miras hukuklu ihsas kurallarına aykırıydı.
|
|
524
|
|
|
|
Beslenme dışında her bir parçayı boşaltan transferiniz, her bir kişiden bir tek sağlama yapmanın karşılığı olarak yani sizin görevinizle besin bulma olarak size ekleniyordu. Görev kolektif bir olguydu. |
|
525
|
|
|
|
Böylece duygu seli de genel olan enerjiye, duygu seli gibi parçalı oluş üzerinde özel bağıntılı enerji türü oluşuyla akış yaptırır. Akış yapan evrensel enerji yeni bir olgu, olay aşmalardır. Bunlar gibi binlerce madde sel ve mana sal alan dönüşüm etkili çevrimlerle çevrimlerin, o şeyler üzerinde akış yapış inşa aşmalar vardır.
|
|
526
|
|
|
|
Kolektif alan içindeki herkesin temel düzlemden gelen davranım, yönelim, sağlama eylemleriyle kişiler iş sahibi olup; alan içine işiyle ve depo enerjili işgücüyle gelmişti. Oysa sömürü bile zaten işi olan kolektif sistem içinde istisnasız var olan, iş ve işçilikler üzerine alabildiğine açılım vermiştir.
|
|
527
|
|
|
|
Diğer bir olasılıkla belirli olmayan üssü kuantum durumlar olamdı. Belirenin belirsizi bir enerji durumla fizikti. Fizik maddenin anti fizik maddesiydi. Madde ile anti maddenin birbirini yok eden enerjiydi. Birbirini yok eden denge durumun enerji seviyesiyle boşluk durumun girişmesiydi. Boşluk durumun enerjisi, boşlukta var oluşu belirler. Bu nedenle boşluk her an belirenle belirsiz durumların enerji içermesidir. |
|
528
|
|
|
|
Hem çevreye uymakla yükümlüsünüz hem çevreye karşıtsınız. Hem çevredensiniz hem ben bilincine sahipsiniz. Bu karşıtlık içinde ortaya konan bağlam öz bilinci olmakla, ben bilincidir.
|
|
529
|
|
|
|
Kardeşiyle evli olduğu belirtilen İbrahim figürü, ilahi dönemin hukukuyla anlatılan bir hikâyecilikti. İttifakı dönemin ilanen kardeşleriyle temasını kopyalayan köleci başlangıcın köleci söylemidir.
|
|
530
|
|
|
|
Düzenli, kontrollü ve denetimli, paçalı enerji verimlidir, yönetseldir. Bu nedenle mülkün sahibi monarşinler, oligarşinler üzerindeki mutlaktı yapı; danışmalar, topluluk, kurul, tüm, bütün, tamamı anlamına divanlar, meclislerle (pankuşlar meclisi gibi kurul ile) frenli ve hızlı enerji salınımı içine girmişlerdir. |
|
531
|
|
|
|
El mantığı kolektif başlayış yerine, hiçbir çalışma ve gayret göstermeden mülkü olan bir mülk sahibini irade sayıp mülkten pay dağıtmasıyla köleci ilişkileri başlatıyordu. Yani vicdan mülk sahibinin mülküne ortaklar tanımamayı baz alıp, baz aldığı anlayışa göre sızlayacaktı. |
|
532
|
|
|
|
Sürü gücünden kopan serseri yapıların içinde; ya da sürüden kopan öbek yapıların içinde; kaba olan sürü gücünün yerine anlamlı bir soyut mana gücü ortaya kondu. Totem, öbeğin kendi davranışlarını sürü gücü yerine bu tür bir mana düşüncesi ile öbek alanı içinde, yalıtılmış olmasıydı.
|
|
533
|
|
|
|
Kristal yapı düzeni içindeki momentumun çok yüksek hızlı atom ve atom sentezli düzey ve düzlem enerjisine sahip kimya yeni durumun belirlisi olma sınırlaması içinde ikinci duruma yeni bir belirsizle oluştu. |
|
534
|
|
|
|
Totem kavramı, gerek kendisinden sonraki dönemler içindeki, kendisinden zemin yansımasıyla gelişip, sınıfsal bir sosyo toplum zeminine hitap eden dinlerce ve gerekse de sıradan insan bilmezliğince hayli kirletilmiş bir kavramdır.
Oysa bu kavram olmadan, ilkti hiçbir sosyal sistem, sonra da sosyo-tolumsa süreçler düzenli biçimde başlatılamazdı.
Totem, dıştan size yansıyan alan durumla, sizin bencil beniniz olan güdülerin, siz dışında sizler gibi kişiler alanında; eğilimler kesişim düzenlenemesi oluşla; sosyal elliğin ilk şekil ve kalıp alma biçimidir.
Totem ne elle yapılan bir yontu, ne de bir puttur. Bunlar daha sonraki süreç çarpıtmalarının ökülte anlayışlarıyle bir zamanki sosyo nesnel olan gerçekliğin, unutulması söylemleridirler. Bkz: Totem ve tabu. Totemi alan. Totem bir din mi? vs. oluşla bu kabilden olan yazı dizilerim gözden geçirilebilr. |
|
535
|
|
|
|
Her şey birden ortaya çıkmamıştı. insanın rahim içi bebeklik çocukluk delikanlılık yetişkinlik yaşlılık ve çöküş dönemi geçirmesi gibi insanlık tarihi de bu türden dönemler içinde geçmiştir.
İşte bu anlatılanlar bu dönemlere ilişkin süreçlinlerdir. Sürü dönemi totem döneme başlamakla sosyal yaşam ay yuka çıkmıştı. Totem dönem ön ittifaklarla kült merkezlerine dönüşmüştü. Ve... |
|
536
|
|
|
|
Bir durumu veya konu edilen bir sorunu yahut açıklığa kavuşturulmak istenen bir karmaşıklığı ölçekli ve belirli yapmalıyız. Bu kurala göre sosyal alanda birbirine eğim eden, birbirinin zıttı olan durumla iki ayrı etkinlik ve etkinlik alanların bütünlüğü vardır. |
|
537
|
|
|
|
Seleksiyon dediğimiz mekanizmayı nasıl anlamalıyız? Bunu birim olaylara nasıl yaslamalıyız? Doğanın diyalektiği nasıl bilinçlenir. Bu yazıyı okuduğumuzda bunları anlayıp bunların kıvılcımlaşmalarını oluşturmalıyız. |
|
538
|
|
|
|
DOĞAL ALAN BELİRLİYORDU. DOĞAL ALAN YÖNLENDİRİYORDU. AMA DOĞAL ALAN DA KENDİ BELİRLEDİĞİ VE KENDİ YÖNLENDİRDİĞİ ÖZNELER TARAFINDAN BELİRLENİYORDU. ÖZNELER DOĞAL ALANIN NE KADAR KOLEKTİF NE KADAR ÖZEL İŞLEYİŞ VE NE KADAR UYGULAMALARLA NASI OLMASI GEREKTİĞİNİ BELİRLER. TEMEL ÖZNELLİK, TABAN ALANIN KOLEKTİF ENERJİLİ AKIŞ OLMASIYLA BELİRLENİYORDU.
|
|
539
|
|
|
|
Düşünüyorum, o halde varım... |
|
540
|
|
|
|
Kaderli olmak, bir nasip işi; bir şans işi talihti. Talih ya sizden yanaydı ya değildi. Bu yeni şans herkese göre olur eski ilahın yeni olan Mamon versiyonuyla El ve El Baal oluşla Mamon olmasıydı. Herkesin kaderi (talihi) kişinin kendi Mamon'uydu. Mamon kişinin kaderinin talihinin yaratıcısı olmakla, felekti. Felek olan bir güçtü. Kader olan felek, çarkı felek olmakla döne döne kaderleri belirliyordu. |
|
|
|