• İzEdebiyat > Bilimsel > Felsefe |
641
|
|
|
|
Toplumlar sürekli belirli bir din, etnik ve narsist politik çerçeveden dünyaya bakıp ona göre eğitilmişlerse, o toplumlarda en iyi teori ve düşüncelerin hayat bulması oldukça zordur |
|
642
|
|
|
|
Köleci anlayışta grubun tüzel mal sahiplikleri, kişi sahipli (ilah sahipli) özel mülkiyete çevirecekti. Bu özelleştirmeci viral enfeksiyondaki mal sahibi ilahın yeni adı EL' di. El mülkün sahibi demekti.
|
|
643
|
|
|
|
El oluşmasını şöyle bir hatırlayalım. Tüm süreçler bizden ve bizim bilincimizden bağımsız olukla nedenli oluşturlar. Kişi ağaçta meyve toplamasının nedenini, kişinin kendi acıkmasını karşılar olması içinde nedenle açıklayabilmektedir. Ama kişi acıkmasını pek pek nedenle açıklayamamaktadır. Bunu çabasına bağlasa da sürecin nasıl olup bittiğini bilememektedir |
|
644
|
|
|
|
Toplumsal akıl kişiden, kişinin isteğinden ve kişinin bilincinden bağımsız bir var oluştur. Böyle olduğu için inşacı temel toplumsal ortak akıl sizin isteminizle, sizin oylamanızla değişecek bir şey değildir. |
|
645
|
|
|
|
"Her can ölümü tadacaktı"; kişinin kendisi ölümü yaşamadığı halde ölümü yaşamışçasına belirten (!) bu söz halk folkloru içinde ki gözlemsel (gözleme dayalı) bir sözdür. |
|
646
|
|
|
|
İşte temel referanslar bunlarladır. Doğurma, doğurtma, üreme, yavru bakımı, kendisini tekrarlama ve görüleni tekrarlama temel referanslar içinde görülendi. Ama temel referans içinde iyi bir evlat olma iyi bir ana baba olmanın yetişme ve yetiştirmesi içinde olma yoktu. Kolektif yü-küm, köleci sistem içinde ana baba omuzuna yüklenirken iyi ana iyi baba olma diye ajite edilerek yansıtılmıştı. |
|
647
|
|
|
|
Bu kez de mal, mülk sahibi kılınan efendiler; malik olmanın yeni hal tarzı; mevcut olagelene göre az çok soyut gelmişti. Görünüşte somut insan biçimindeydiler. Ama bunlar yönetir olmakla, bunlar da ilah gibi karar alıcıydılar.
|
|
648
|
|
|
|
Bir birim bağ enerjili bağıntı veren dizilim nedenle 2+3=1+1+1+1+1 ile aynı bağıntıyı ve tepki cevap ile aynı özelliği oluşmazlar, Bunların hepsi beşi verir ama beşi veren her dizilimleri de aynı dizilim görmeyin lütfen.
|
|
649
|
|
|
|
Üst Düşünme Yetisi; dünya ve doğanın fiziksel deviniminden hareketle, diyalektik olarak insanın beyin içerisindeki hücrelerin sayısal açıdan daha fazlasını çalıştırmasıyla meydana gelen merak, sorgulama ve araştırma mekanizmasıdır. |
|
650
|
|
|
|
Buradaki doğal bir seyrediş olmayan emek güçleri ortaklaşmasının gizlenmesiydi. Temel ve temel harcı olan emek gücü yerine, emek güçleri ortaklaşmasının yerini asla tutmayacak olan; üretim hareketi içinde olmayan “mal sahipliği hakkı” gibi uydurma ve kandırma illüzyonun ortaya konmasıydı |
|
651
|
|
|
|
Söz gelimi asalak lümpenler "devlet kasap olmaz" diyen propaganda yapıyor. Zihinleri bu algıya hazırlayıp bilgi yerine inanç oluşturuyordu. Bu ön hazırlıklar devletin işleyişini oluşan egemen sınıftan yana olan siyasetçilerin işini kolaylaştırıyordu. Söz gelimi bu anlayış içinde sessizce et balığı özelleştiriyorlardı. |
|
652
|
|
|
|
Birincilerin çıkarım dayanakları tarihi kesikli süreklilik içinde devamlılık oluşla; kolektif oluşla, kolektif üretim hareketi oluşla, somut ve nesneldi. İkincilerin suçlama çıkarımları soyut temelsizdi. Örneğin sosyal oluş, toplumsal oluş ve üretim hareketi “kolektif hareketle” başlamıştı. Ama köleci mantalite ile hiç başlamamıştı.
|
|
653
|
|
|
|
İnsan karakterinin oluşumu, bir altın cevherine benzemektedir. Nasıl ki, altın cevherini her zaman ve her yerde en iyi şekilde kullanabilmek için, içerisine bakır ve gümüş benzeri alaşımlar katılarak en beğenilir şekle getiriliyorsa, insan karakteri de buna benzer sosyal alaşımlarla meydana gelmektedir. |
|
654
|
|
|
|
Yani kişi çalışsa bile kişi nafakası verilen nafakası sağlanan acizlikti. Neden bu böyleydi?
|
|
655
|
|
|
|
Seçilmiş mesajcı (vahiyce) güç “Ben de sizin gibi bir insanım” dese de seçilmiş özel mülk sahipliğine aklı erik misyonlarıyla ortamı etkileyenler kavim üstü oluyordular. Mesajcılar (apilular) ittifakları önce mülkün sahibi ekseninde parçalayacaklardı. Sonra ganimetçe bir mülk sahibi ekseninde tevhit inancına dönüşecektiler. |
|
656
|
|
|
|
Oysa aynı tekil kişimiz şimdi sosyal yaşam içindeydi. Sosyal yaşam ortak yaşamdı. Şimdi kişimiz ortak ve dayanışan bir ortak akıl içinde olmasıyla, artık bulduğu besini kendisi yiyemiyor grubun barınma yerine getiriyordu. Bu hem yük taşımakla kişiye eziyetti. Hem kişinin tüketim yapmakta gecikmeydi. İşte bunlar kişinin yaşam sağlamalarını garanti eden sosyal yaşama karşı kayıplardı. Ödenen faturaydı. |
|
657
|
|
|
|
Para adamlığıyla birlikte sisteme sahiplik bağlamında yeni bir mana modülasyonu yüklenmişti. Bu anlayış "para sahibi Mamon" söylemli olan bir maneviyat anlayışıdır. Köleci mülkün sahibi El' e karşı, burjuva atıflı para sahibi Mamon'du. |
|
658
|
|
|
|
Hür olduğum için senin istediklerini yapmaktan acizim, yıkamam, iftira edemem, yalan söyleyemem, zulmedemem. İşte bende ki bu muhteşem aczin ilâhi adı hürriyettir.
|
|
659
|
|
|
|
Her bir grup, karşı grup için ürettiği emek üretim güçlerini kült merkezi depolarına bırakıyorlardı. Süreç ayni üretim olukla (MALA karşı MAL karşılığında üretim olukla) eyleme döküldü. Eyleme dökülen bu tutum ve görülen; akıl edilen; yararlanılan bağıntı olmakla grupların birbirine karşı sorumluluk yüküm eşmesi olmakla sözleşme edilen ahitti. Bu emek gücünü sunanlar da gruplardı (sektörlerdi).
|
|
660
|
|
|
|
Ganimetten pay alanlar içinde, senteze giren El’ler de olmakla; ganimetten pay verme işi bu küçük El’lere bir iltimastı da. Yine ganimetten pay yeni köleler karşısında kendi kölelerinin gösterdiği yararlılık olmakla azam olan El’in kendi kölelerine de takdimeydi.
|
|