Eleþtiri Kümeleri (Toplam 2133 Eleþtiri, son bir ayda 140 yeni Eleþtiri) |
21. YÜZYIL (2) |
21. Yüzyýl Gençlik Kültürü |
Kesinlikle Karþýyým! (27) |
Çaðdaþ Sanat |
Çocuk Yetiþtirme |
Dinler, Ýnançlar ve Ateizm (4) |
Doða ve Uzay |
Dostluk ve Düþmanlýk |
Günlük Olaylar (2) |
Güven ve Güvensizlik (7) |
Ýnternet ve Gerçek Dünya |
Ýstanbul |
Ýþ Dünyasý ve Aile Yaþamý |
Modernizm ve Post-Modernizm |
Özgürlük ve Eþitlik (6) |
Politik Olaylar ve Görüþler (11) |
Popüler Kültür (3) |
Savaþ ve Afetler (3) |
Sevgi ve Nefret (1) |
Sinema ve Televizyon (7) |
Siyah - Beyaz (En Uçlar) (10) |
Tarihsel Olaylar (5) |
Toplum ve Birey (28) |
Türkiye (4) |
Unutulamayan Dönemler (6) |
Varsýllar ve Yoksullar (2) |
Yazarlar ve Yapýtlar (12) |
Eleþtiride
Ýlk Yirmi |
1
|
|
|
|
Gece sadece bir þiir gecesi deðildi. Aþýklarýn, ozanlarýn da katýldýðý, türkülerini okuduðu sazlý, sözlü bir gece idi. Bitmedi. Uygur Türklerinden olan akademisyen Abduþþukur Qumtur uygur Türklerine yapýlan þiddet ve baskýlarý dile getirdi. Þiirini okudu. Sonra Saygýdeðer eþi Münevver Haným, Uygur Türklerinin Halk Danslarýndan küçük bir örnek sundu.
Özbekistan’dan gelen þaire hanýmlar da kendi dillerinde konuþmalarýný yapýp þiirlerini okudular. Büyük alkýþlar alarak yerlerine oturdular.
|
|
2
|
|
|
|
Özgür iradenin vermiþ olduðu bedelleri ödüyoruz. Öyle ya… Herkesin kendine göre kiþisel bir düþüncesi, fikri hatta pozitif ayrýmcýlýðý söke söke kullanýp arka planda þahsi ve bencilce planý var. |
|
3
|
|
|
|
Ýnsan hiç bilmediði bir yolda yürürken karþýlaþtýklarý, kendisini ya mazlum, ya zalim olmaya zorluyor. Bu oluþumda fýtratý da önemli bir yere sahip. |
|
4
|
|
|
|
Ýslam ve rejim çetrefilli ve uzun tartýþma gerektiren bir konu.
Konuyu peygamberin ölümüyle baþlamak sanýrým daha isabetli olacak. |
|
5
|
|
|
|
Ortaçað kurallarýyla ve despotizmin emri ile iþleyen mahkemelerde, hukuk kurallarý, yalnýzca hukuk kitaplarýndaki sayfalarda unutulmuþ kurallardýr.
Ortaçað kurallarý demek, daðbaþý kurallarý ve kanunlarý demektir.
Daðbaþý kanunlarýný ve kurallarýný eþkýyalar koyar. |
|
6
|
|
|
|
Farkýnda mýsýnýz, insanlar akýllý cep telefonlarý ve bilgisayarlarýn baþýnda vakit geçirmekten doðallýklarýný yitirdiler, halada yitiriyorlar... Geçenlerde Kýzýlay Duraðýndan bindiðim metroda yanýmda oturan delikanlýya yan gözle baktýðýmda oyun oynadýðýný gördüm. Son duraða kadar baþýný kaldýrmadan, saða sola bakmadan oyun oynadý arkadaþ... |
|
7
|
|
|
|
Çoðumuz “Ben olsam ne yaparým?” sorusu ile bir þekilde muhatap olmuþ ve ardýndan yapacaklarýmýzý sýralamýþýzdýr. Aslýnda bu soru, ‘bilimsel’ bir çýkýþ deðildir ama verdiðimiz cevaplardan yola çýkarak çoðu insaný harekete geçirmeyi baþarmýþtýr.
|
|
8
|
|
|
|
Saftiriklik de bir kimliktir.
Sadece ben olsam, kahreder, kendimden utanýrým.
Ama…
Etrafýnýza bir nazar kýlýn, göreceksiniz ki nice nice iyi ve saf niyetli milyonlar; enva-i çeþit entrikanýn, hilenin, ahlâksýzlýðýn, gaddarlýðýn, zulmün ve baskýnýn burgacýnda boðuluyor... |
|
9
|
|
|
|
Ýslam ve rejim çetrefilli ve uzun tartýþma gerektiren bir konu.
Konuyu peygamberin ölümüyle baþlamak sanýrým daha isabetli olacak. |
|
10
|
|
|
|
eh artýk!..bundan sonra sacayaðý üstünde piþiririz yemekleri!. |
|
11
|
|
|
|
Kan var, yangýn var, kin var bugün. Ve her gün Madýmak yanýyor 2 Temmuz 93 yýlýndan bu yana.
|
|
12
|
|
|
|
Özgürlük (Hürriyet)
Kardeþlik (Uhuvvet)
Eþitlik (Müsavat)
Adalet |
|
13
|
|
|
|
Tarih boyunca Yahudilerin Osmanlý ile Cumhuriyet dönemindeki faaliyetleri hakkýnda bir inceleme denemesi... |
|
14
|
|
|
|
Ýnsan fýtratý, yabancýlaþmayý, eksilip bütünlüðünü kaybetmeyi ve yozlaþmayý geçen zaman içinde -negatif, pozitif etkileþimlerle- deðiþebilir. Bu yüzden bir bütünlük þuuru olmadan birinin baþka birine hoþgörüsünün olmasý düþünülemez ama, fakat ve lakin belki “hoþgörünme” çabasý olabilir… |
|
15
|
|
|
|
Bu arada baþka bir köþede de pirinç pilavý ile fasulye yan yanaydýlar ... Pirinç Pilavý ’’Yahu eskiden iyi imiþ be senin durumun fasulyecik sana þarký türkü bile yazmýþlardý deðil mi ’’Aman bu fasulye yedi buçuk liraya hem kaynasýn hem oynasýn.’’ diye... Fasulye ’’Aaaaaah ah! Sorma pirinç kardeþ sorma, öyle bir kýymetliydim ki hanelerde eskiden, yine de kýymetli sayýlýrým ama fiyatýmý çok pahalýlaþtýrdý bu zibidi esnaflar.’’ Pirinç ’’ Bunlarda Allah korkusu yok billahi tarladan çýkýnca on katýna çýkartýyorlar fiyatlarý, ýslah etsin Rabbim bunlarý.’’ |
|
16
|
|
|
|
Karadeniz'in incisi Trabzon þair, yazar, ressam; genel anlamda söylemek gerekirse sanat erbabý bakýmýndan Türkiye'nin en bereketli topraklarýnýn baþýnda geliyor. Bu þehir her alanda olduðu gibi sanat alanýnda da farkýný fark ettiriyor büyük küçük herkese. Trabzon'un sanat alanýndaki önemli isimlerinden, kalem erbaplarýndan biri de, yazdýðý birbirinden kýymetli kitaplarla bu alandaki rüþtünü herkese ispatlayan Bahaettin Kabahasanoðlu'dur. Türkçeyi ustaca kullanan Kabahasanoðlu bugüne kadar hikâye, roman, deneme, þiir, tiyatro (oyun) ve hatýra türlerinde birbirinden deðerli onlarca eser býraktý bu ülkenin okumayý seven güzel insanlarýna. Dilerseniz onu, siz kýymetli okurlara kýsaca tanýtmaya çalýþalým. |
|
17
|
|
|
|
Milli Eðitim Bakanlýðý hükümet politikasý olarak benimsediði eðitim çalýþanlarýný itibarsýzlaþtýrma çabalarý medya namussuzluðuyla birleþince, þimdi yaþanan öldürme olaylarý da artýk meþrulaþmaya baþladý. Yarýn hükümet ya da bakanlýk yetkililerinden biri çýkýp da "öðretmen þunu yapmasaydý, öldürülmezdi" derse þaþýrmayýn. Çünkü bu günün yöneticileri gözünde öðretmen artýk halk ve öðrenci düþmaný. |
|
18
|
|
|
|
Ne zýkkým þey deðil mi?
Doðdun, dünyaya geldi. Sana soran eden olmadý bak arkadaþ, doðacaðýn gezegen þu, kýsýtlarýn bunlar, doðduðun zaman bu olacak, doðduðun ülke þu olacak, annen baban bunlar, bir de akrabalar vs vs
Bu konuda hiçbir tercihin yok. Adýný seçme tercihin de yok. En azýndan belli bir yaþa gelene kadar. Kaldý ki o yaþa geldiðinde o isim sana namus lekesi gibi yapýþýyor da. Deðiþtirebilmek için tüm çevreni çerçeveni de deðiþtirmen lazým. |
|
19
|
|
|
|
bir hoppala daha!. |
|
20
|
|
|
|
Otbüslerin camlarýnda, otobüs duraklarýnda, sosyal medyanýn tamamýnda ya da þehrin merkezi bir yerinde bir platform kurup anons yolu ile dilencilik sektörüne yeni bir boyut kazandýrýlmakta. Üstelik bu dilencilik genellikle valilik ve kaymakamlýk oluru ile sürdürülmekte. |
|