Bir takım şeyler görürsünüz ve "Niye?" diye sorarsınız. Ben ise bir takım şeyler düşlerim ve "Niye olmasın?" diye sorarım. -George Bernard Shaw |
|
||||||||||
|
Böylece totem dönem içindeki hemcinslerin; üretim ilişkisi üzerinde üretim hareketini, üretim hareketi üzerinde ittifakı, uygarlığı ve insanı ortaya çıkarmasıyla adeta tarihi misyonu sona eriyordu. Üretim hareketi tam bir bölgesel dışa açılma ve totemi gruplar arasında sosyolojik bir dışa açılma hareketiydi. Hemcinsler dönemi insan ve insanın köleci uygarlığıyla tarihi sahnede çekilecekti. Sürü hareketi daima açılıp kapanan parçalı bir öbek (grup) hareketi görünümü verir. Sürü hayatı daha çok savunma biçimi olup, sürü hiyerarşisine, grup gücüne boyun eğilen bir dönemdi. Yine sürü dönemi çoğu deneyim ve müktesebatın düzenli olarak biriktirilemediği zamanlardı. Sürü hayatı eleğin su tutmayıp sadece ıslanması gibi bir durumdu. Sürü hayatı belli belirsiz bulutumsusu bir izolasyon alanını oluşturur. Fakat bu bellisiz izole alan kendi içinde kapalı bir iletişim ağı oluşamaz. Yani sürü davranışının oluşturduğu üs sel durumlu sürü sel alan, hemcinsler üzerinde fazla bir kapasite oluşturamıyordu. Hemcinslerin yaşamı üç farklı derişim alanıyla totem dönem öncesini, totem dönemi ve ittifakı dönemi ifade eder. Ancak hemcinslerin yaşamı totem dönemle birlikte, hem totem dönemin izolasyon şartlarını taşıyan üs sel durumla üs sel durumlu izolasyon devinmesi kazandı. Hem de izole bir üs sel devimin kapasite ve ivmesini kazandı. Totem dönem grubun sosyolojisini yalıtıma yapan izole-karantinalı bir dönemdir. Yalıtıma dönemi totem grubu sürüden ve başka grup sal sosyolojisi olan öbeklerden ayırır. Totemi alan diğer totem gruplardan, diğer sürülerden ayrılmakla izole bir sosyal bağışıklama dönemidir. İzole dönem "totem kültürü" ortaya çıkarmıştır. Kültür, gelişme açısında hemcinslere mesafe aldıracak izole alanlı bir süreç etkiydi. Bu izole alan totemi alandır. Bu izole alan atalar müktesebatıdır. Bu izole müktesebatlar bizden ve bizden olmayanları yani kendi aitlerini ayırt etmeyi; aiti olmayanları da kendinden saymamakla onları avlayıp yemeyi, onlara dokunmamayı içerir. Hemcinsler yamyamlıklarını üreten ilişkileri sayesinde aşabilmişlerdir. Üreten hemcinsler ürün fazlası yiyecekleri karşı yamyamlara canlarını kurtarmak için kurban olarak verdiler.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Bayram Kaya, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |