"İnsan - işte tüm sır burada. Bu sır üzerinde çalışıyorum, çünkü kendim de insan olmak istiyorum." -Dostoyevski |
|
||||||||||
|
Hemcinsler gelip geçici günlük durumlar içinde sürü olarak, grup olarak ve tekil olarak avcı toplayıcı bir yaşam sürmüştürler. Groteskti düşünce dediğimiz bir mana anlayışları vardı. Hemcinsler üreten ilişkiyi ortaya koyana kadar avcı toplayıcılık yaptılar. Bulduklarıyla yetindiler. Çok zor şartlar altında hayatta kaldılar. Günlük besleniyorlardı. Hem avcıydılar hem avdılar. Avlanamadan barınma alanlarına döndükleri de oluyordu. Leş, börtü böcek, ot, kök, meyve, yemiş gibi çevrelerinde ne buldularsa yediler. Hemcinslerin avcı toplayıcı yaşamları totem dönem içinde de sürdü. Ne mülkleri vardı ne mülk vardı. Belli bir bölgede savunma içinde, yaşam mücadelesi veriyorlardı. Zaman zaman av peşinde ya da mevsimsel değişmelerle göçerlik de yapıyorlardı. Hemcinsler izole bir alanda yaşamakla düzenli grup hareketi salınım çevrimleri ortaya koydular. İzole alan depo edilen çevrimlerle bir kültürü ortaya koyan totemi alandı. Totem dönem daha çok güce değil kültüre boyun eğen bir yaşamdı. Totem dönem kendisine özgü değişip dönüşmeleri içinde gelişmeci bir tarihin ortaya çıkması olacaktı. Totem dönem hemcinsler tarihinde bir doğumdu (milattı). Hemcinslerin uzun bir totem dönem öncesi avcı toplayıcı yaşamları vardı. O dönemlerde on üç kadar birçok insan biçimli (antropomorfist) türler ya da şimdiki tanımla "insanımsılar" vardı. Bugünkü insan dediğimiz türümüz homo sapiens denen bir türün sosyal, kültürel ve biyolojik evrimiyle ortaya çıkmışlardır. Örneğin, az da olsa bu insanımsılardan neandertallerin genini taşımaktayız. Hemcinsler izole bir alanda avcı toplayıcı gruplar olarak yaşamakla izole alanın üs sel durumları içinde gelişmeci ve kültürel müktesebatlar la oldular. Totem alanda düzenli avcı toplayıcı enerji çevrimleri ile transferci kolektif alan ve kolektif gücü ortaya çıkardılar. Düzenli ve kapalı "totemi sosyal alan çevrimi" totemiler avcı toplayıcılık hareketi ile dış dünyaya açıyordu. Dış dünyaya yine "kapalı" ve kendi "totem bölgesi içindeki" doğal çevre ve doğal çevre kaynaklarıydı. Çevre kaynakları "totemi sosyal grubu"; "totem bölgesi" dediğimiz dışa açıyordu. Yani totemi sosyal alana göre dış, yine kaynakları olan "izole bir doğal bölgeydi".
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Bayram Kaya, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |