• İzEdebiyat > Bilimsel > Felsefe |
841
|
|
|
|
Çevrim zaten depo ve kalıtımsal miras bilgidir. Toplumun işleyiş yasasıdır. Neyi, nasıl ve neye göre; kimler tarafından ne şekilde vs. işleyişse olmakla belirlenmiş olması sizin ya da yöneticilerinizin aldanmamasıdır. Çünkü toplum zekâsı kişi zekâsı olmayıp kolektif zekâdır vs. Böylesi bir söylem aslında şecaat arz ederken sirkatin söylemektir (masumluğu söylerken suçunu itiraf etmektir).
|
|
842
|
|
|
|
Ulusal irade milli iradenin anlamdaşı mı, yoksa bir bilinç ayrımı mı? Mili irade nasıl doğdu ve ne gibi bir rol üsleniş kırılmasıyla, ulusal süreç hüviyetine büründü? |
|
843
|
|
|
|
Mülkiyetçi ilişki El olan mana gücünün oluşmasıyla yola çıktı. El sahiplik vurgusuydu. Üretim gücü olan ve üretilen şeylerin sahibiydi. El'di. Al'dı, İl'di.
Öyleki süreç boyunca tüm mülkiyetçi mana oluşmalı isimlerin başına vr sonuna kendi adını ekleyip tüm çağlara damgasını vuruyordu. El'oh'tu (mülk sahibi güç. El'oha'ydı (dişi). El-Ohim'di (eril)
Veya son eklerde Manu_El; İsma_İl,Cebra_İl gibi işaret taşıyıcı anlam olmuştu. Abdullah, İbadullah, Nurullah gibi. |
|
844
|
|
|
|
Kolektif birim zamanlar üreten, avcı toplayıcı süreci; balıkçı, tarımcı, çoban, maden işleyen gruplar gibi ÜRETEN TOTEM MESLEKLİ GRUPLAR HALİNE GETİRMİŞTİ. İşte “uygarlığı” başlatacak olan ayak sesleri de bu ve bunlardı. |
|
845
|
|
|
|
Ab-ra-ham, El (tanrı) sözcüsü apilu anlamına genel bir isimdir. Halkların sahibi olmakla; halkların babası, efendisi (Bael'i). Tıpkı Ham-mu-ra-ba'nın (Hamurabi'nin ra-ba ) rabba- sözcüsü olması gibi.
|
|
846
|
|
|
|
Siz de Kendi Tanrı anlayışınızı başkasına ayar yapmak için söyleyip; Yüce Tanrı teveccühümüzü aldatma ve ıskat üzerine söylemeyeceğiz. Yüce Tanrı ile aldatan alçaklardan olmayacağız. Yüce Tanrı duygu ve düşüncesi karanlığınıza aydınlık; aydınlık sandığınız yerlere de karanlık noktalar (bilinmezlikler) oluşturmalıdır ki Yüce Tanrı düşünülü duygu ve mutluluğu tadanlardan olabilelim.
|
|
847
|
|
|
|
Daha önce, ön ittifakın son dönemi içinde kendisinden bahsedilmiş; kendisi tartışılmış olan El; kolektif olana karşıdır. Kolektif olmayanı söyleyen bir tanımdır. El bu anılma ile belleklerde yer alan kelimedir. Giderek El kavramı içindeki kolektif olmayan durum açıklanacaktı. Böylece El daha belli konturlarına kavuşacaktır.
|
|
848
|
|
|
|
Oysa Mamon ortaklaşan alanın kararlarına karşı çıkmakla; ortaklaşma içinde sıkı sıkı kapalı olan her türlü duruma açık olmanın kapısını, açmıştı. Mamon her türlü duruma açık olma kapısını açmakla, cini şişede çıkartmıştı.
|
|
849
|
|
|
|
Üstelik El bu sahiplik olan malik oluş söylemini çevresine, yeryüzü olan âleme ve suna buna da söylemiyordu. Sadece kendi süreçli, kendi ön ittifakının içine söylüyordu. Mülkü olan El; mülkü olmayan El’lere (ilahlara) karşı çıkıp; ilahların sözünün dinlenmez olduğunu söylüyordu.
|
|
850
|
|
|
|
Erken dönem zorunlu bir başlangıç için tevhidi, ortaklık üzerine inşa etmişti. Ortaklaşan sistemin şimdiki geldiği yerle ortaklık, şiddetle tevhidin düşmanı olmuştu.
|
|
851
|
|
|
|
Şeyler çok yoğun ortamdan az yoğun ortama doğru (niceli farktan ötürü) kendilik bir hareket geçişiyle enerji kullanmadan geçişme olurlar. Yani büyüğün küçüğe; yükseğin alçağa doğru olan baskı ve alan basıncına dönüşürler. İşte ozmos türü geçişken ilik te bu türden bir baskı ve basıncın doğurduğu bir belirlenimler olmaktadır. |
|
852
|
|
|
|
Olay ve olgular özel bağıntılı yasaları kullanıp olay ve olgu haline gelirken; var oluş tümden gelimle yasalarla özel bağıntılı durumlara parçalanacak olan durumları ortaya koyar. Bu nedenle kişi olukla sizde belirirse de siz ölseniz dahi var oluş hayatı türünüz üzerinde, başka başka olay türler ya da oluşumlar üzerinde akıtmakla tilkiye yenmeniz duygusal olurla var oluşun umurunda bile değildir
|
|
853
|
|
|
|
Açlığın eylem ödevi; BARIŞ...
|
|
854
|
|
|
|
Olgu ve olaylardaki deneyden gelen pekin bilgiler; sosyo yaşamsa toplumsa yaşanışlar evrimi aslına sadakatle öznel aktarımlarla saklanan bilgiler anlatımı oluyorlarsa; bunlar müruru zamana ilişkin diyalektikti bilgiler içerir. Bunlar bağıntılı bilgi gücünüze bağlı anlama ve anlatımlara az çok kanıt oluşu ele verirler.
|
|
855
|
|
|
|
Yalan doğrularla giriştirilen bir mantıkiliktir. yalan olupta doğru olmayan pek bir şey yoktur. Doğruyu saptıran açıyı göremediğimiz zaman, yalan olan doğrultulmuşların yani yalana göre doğru olanların içindeyiz demektir. |
|
856
|
|
|
|
Süreç uzun aradan sonra köleci sisteme geçecekti. Totemi iradenin daha gelişkin şekli olan ilahi irade ile totemi irade etkileri özel mülk sahiplerinin eline geçecekti. Grup gücünden ve ittifakı güçten oluşan bu güç; özel mülk sahibinin El, gücü olacaktı.
|
|
857
|
|
|
|
Köleci ahlak inşanın temelinde olan gerçeklikler üstü örtülmesi pahasına ve köleci akışı sürdüren akış kolaylığını veren anlama oluşları nedenle içinde çıkılamaz ağ girişmelerini veren söylemler oluyordu.
|
|
858
|
|
|
|
Ama hiçbiri geçiş formu şimdilik insan gibi kolektif düzenli çok çok daha ekstra enerji düzenli bir toplum yaşamının içine geçememiştiler. Türümüz dıştan organik devimli ekstra enerji düzenli kolektif üreten bir alan içinde, kolektif bir ruh ve kolektif bir yetenekle düzenlenen kolektif zekâ enerjisi içinde örgütlenmiş |
|
859
|
|
|
|
Artan nüfus; çeşitlenen insan tüketimiyle, hem hızlı bir kaynak tüketimiydi. Hem de çevreyi yaşanmaz kalmaydı. Doğanın kendisini yenileme hızı; insan tüketim hızına ve insanın doğayı kirletme hızına, yetişemiyordu. Söz gelimi artan nüfusla birlikte buz dolabı kullanımı da artıyordu. Bu da kaynak tükenmesini hızlandırıyordu. Metal, plastik, ozonu delen gaz kullanımlı atıklar da çevreyi kirletiyor; kirli çevre yaşanmaz ortamı oluşuyordu.
|
|
860
|
|
|
|
Şu halde kas gücünüz toplumsal gücün niceli, niteli ve yönelten katkısı kadarla KOLEKTİF emek ve KOLEKTİF emek gücüdür. Kişinin emek gücü hem kişisi hem kolektiftir. Kişinin ev sahipliği, otomobil sahipliği kişisidir. Parklar yollar kolektiftir. Kişinin üretim olmayan tercihleri kişisidir. Döğer biçer, iş makinası gibi üretim gücü kolektiftir.
|
|