..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Doğru şeritte olsanız bile, olduğunuz yerde kalırsanız er geç ezilirsiniz. -Will Rogers
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Bilimsel > Felsefe > Bayram Kaya




15 Mayıs 2015
Meşruiyetlik 1  
Bayram Kaya
Meşruiyetliğin öznel oluştan önceki süreçlinliğini ele almanın gayreti olan bir çalışma düşündüm. bu çalışma bu tür bir çalışmadır.


:ABGE:
Geri bağlanım yasalarının sosyo toplumsa dildeki karşılığı meşruiyetliktir. Köle olma duygu ve bilinciniz de, özgür olma duygu ve bilinciniz de bu sosyo toplumsa geri bağlanım yasalarından kaynaklanır. Meşruiyet ligin kaynağı geri bağlanım yasalarıdır.

Geri iletişim ya da geri beslenim yasaları dediğimiz geri bağlanım yasaları evrende bulunduğu yerde her yöne doğrudur. Özel bağıntı içinde olgu, olay ve durumun ya da sosyo toplumun ağırlık çekim merkezi olan, içe doğrudur. Merkez tam orta nokta olmak zorunda değildir. Bu nedenle geri bağlanım yasaları ağırlık merkezine doğrudur.

Meşruiyet ligi sosyo toplum sal olmuşça; öznel anlayışlar içinde kavramadan önce, izini başlangıç koşulları içinde arayalım. Kullanılan kavramlar iletişmenin belleğidirler.

Bu bağlamda meşruiyet ligin geri bildirişim bağıntılı kodlamaları, insan sosyo toplumsa öznelliği içinde; kendisini denetleyen, kontrol yasalarının; vurguca belirim şeklidirler.

Kavram oluşla bir yansıma sözünü söylediğinizde yansıma; genel özdeki (özdek sel) belirimle birden, aynı anda multi bağıntı olurları, göz önü etmeliyiz. Annenizin başka bağıntılarla bir kız kardeş, bir teyze, bir hala, bir doktor, bir cinsel partner, bir kısa boy, bir uzun boy, bir cazibe odağı, bir itilim odağı, bir sevgi ve nefreti oluşuyla vs. hep birden hepsi bir arada birbirinden çok farklı değişik çoklu (multi) bağıntılar kurmağa hazır oluş, olduğu; unutulmamalıdır.

Anneniz öğretmense, artık öğrencisine cinsel partner oluşa kapalıdır. Bu özellik görülmez fark edilmez. Ayıklanarak dışta bırakılmıştır. Ha keza annenizin öğretmen olması doktor oluşuna da kapalı olması durumu; bir fren ilişkisi olmanın kesikli, sınırlı, sürekli oluşuyla devreye girer.

Annenizin sizin yanınızda olan zamanı, duygusu, öznelliği, ruhsallığı sizinle olmakla farklı akar. Yine babanıza eş, sevgili olan annenizin zaman öznelliği, babanızla bambaşka akar.

Annenizin yanında, sizin yeriniz başkadır. Babanızın yeri başkadır. Halanızın yeri başkadır. Dayınızın yeri başkadır. Annenizin seçme ayıklaması içinde; size farklı özel bağıntılı çekme itme kriterleri uygulanması vardır.

Bu örnek kullanım diğer bir iki yazılarımda da belirttiğim gibi yansıma kuramı ile birlikte ilk kez tarafımın düşünce kullanımı içine soktuğu bir fark etmedir. Buradaki ortaya konan fikirler ilk kez tarafımın ortaya koyduğu fikirlerdir. Bir insan öğrenmesi başladıktan sonra ilk olan şeyler giderek sıradanlaşır. Söz gelimi; göz önünde olduğu halde, suyun kaldırma kuvveti bağıntılarıyla kavranamamış konu bile edilmemiştir.

Biraz daha ileri gidip söylersek suyun kaldırma kuvveti geri bağlanım yasalarıyla açık açık ilk kez göz önüne serilip anlamlı belirtildikten sonra sanki bu öğrenmeler gayet olağan ve sıradan; herkesin bildiği gördüğü apaçık durumlar gibi kavranır olmuşlardır!

Anneniz size sarılırken kendi annesinin bu tür tutumlarını göz önüne getirmesi ya da “benim annem bana sarılırken şunu der, şunu yapardı” gibi anmalarla benzeşen tutumlarını ortaya koyması geri bağlanım izlekliği oluşun dile getirilmesidir. Bakınız “totem yasa” adreslemesi ya da geri bildirişimi içerendi yazı dizilerim. Yasanın tekrarı, bir geri bildirişim; bir geri etkileşimdi. Biyo sosyal geri bildirimli başlangıç imleçleri (bencillik ve bencillik nedenli sağlaşan kişi-kişi [sosyal] bağıntılaşması); totem alanın içinde referansın (geri bildirişimin) vurguları olmakla; süreci çekip çevrimliyordu.

Totemi sosyal yapılar bunu (farkında olmadıkları ama bunun güdülümüyle içini doldurdukları) totem yasası oluşa söyleye biliyorlardı. Bu nedenle insan geri bağlanım yasalarını imgeye dönüştürmekle (kurallı soyutlama yapabilmeye başlamakla) sürü yaşamdan kopabilmişti.

Yazılarımdaki totem yasalarının bir geri bildirişim yasaları ve sosyal düzlemde meşruiyetlik bilinç olma vurgularıyla söylenmesi; totem yasaların tarih selliği; bunun ortaya konuşlarına dek totem kavramını ilk kez bu denli ve bu tür bilimsel temelle; özel bağıntı kurallı seçme ayıklama olma; sınırlı kesikli sürekli olma; alan; potansiyel gibi bağlamlarıyla”meşruiyetliği”; geri bağlanım oluşla ele almakla söyleyişler, benim ortaya serdiğim bağlamlıklardır.

Şimdiki anne geri bağlanmalı sosyal duygu ve sosyal bilinç kriterleri anneyi davrandırır. Anne iletişmesi belli bir tarihsel düzlemli oluşun sosyal bilincidir. Anne iletişimli sosyal geri bildirim referansından önce totem yasa olan geri bağlanım yasaları vardı.

Totem yasadan öncede güdüleri olan biyo organik bencilliğin geri bağlanım yasaları vardı. Bu yasa genel bağıntı oluşla sınırlı sayıda çevre bağıntılarıydı. Özel bağıntı olmakla türün çekilimi ve türün devamından yana seçilimdi.

Sentez olguları özdek sel yansımalar izlekliği üzerine modüle oluşla, duygu ve bilinç olmanın belli vurgularıyla geri bağlanım yasaları gibi çalıştı. Anne zamanı ve anne devinmesi içindeki ‘evladı olma’ biyo sosyal ve biyo öznel geri bağlanım referansıyla anneniz sizi kucağına, çeker.

Siz de, en sonunda evlat olma geri bağlanım referansıyla, sosyal ve öznellik düzlemli karmaşık bağlanım yasalarıyla; anneye doğru çekilirsiniz. Evladı olmanın verdiği duygu ve bilinçle olan anne; iş cinsel partnerliğe geldi mi sizi iter. Anne olma yansıması annenin farklı özellikleriyle kendi üzerine kendi yansıması da olmakla çekme itmeye (seçilime) boyun eğmektedir.

Evladı olma sosyal bilinci de, evlatlar bağlamında; çekilim için de, itme için de özellik oluşlarla evladın kendi üzerine kendi yansımasıdır. Annenizin babanıza karşı yaklaşımında farklı seçme ayıklama olan çekme itme kriterleri vardır. Annedeki koruma tutumu baba ve evlada ortak kesişenli benzer yönelim olurken, cinsel partnerlik yansıması ortak kesişme yaptırmaz. Dışlar.

Kısaca annenizin yansıması birçoktur. Annenizin yansıma özellikleri hep birdendir. Annenizin yansımaları farklıdır. Anneniz sadece anne değildir. Bir kaplana yiyecektir. Yani kaplana da yiyecek oluşuyla yansır. Bir satıcıya müşteri olurla yansır. Bir kapkaççıya, kap kaçlık oluşla yansır. Bir işverene zenginlik kaynağı (sömürü) oluşla da yansır.


Sürecek



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın felsefe kümesinde bulunan diğer yazıları...
El Bel Baal 2
Tarihsel 2
İrade 1
Tarihsel 1
Anlamak Gerek 71
Kurtuluşun Felsefesi (Açkı 2)
Sosyal İlişki Toplumu Hedeflemez 2
Anlamak Gerek 43
Anlamak Gerek 70
Anlamak Gerek 55

Yazarın bilimsel ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Müruru Zaman 14
Sahiplik İmanı 1
Hatırlama 1
Mal mı, İnsan mı?
Mamon'du Belirme 1
Müruru Zaman 7
Denge ve Dengesizlik Süreçleri 24
Anlamak Gerek 26
Bağ Enerjisi 1
Sistem 15

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Aslına Yüz [Şiir]
Vah ki Vah [Şiir]
İsis Dersem Çık Ereşkigal Dersem... [Şiir]
Görmez Şey [Şiir]
Tekil Tikel Tükel [Şiir]
ve Leddâllîn, Amin [Şiir]
Mavi Yare [Şiir]
Mevsimsel [Şiir]
Yıkılışa Direniş Direnişe Yıkılış [Şiir]
Meşrep 3 [Şiir]


Bayram Kaya kimdir?

Dünyayı yaşantılaşan çabalar içinde duygunun önemi hiç yitmezse de, payı giderek azalmaktadır. Sosyo toplum bazlı, genel bir açılımla başlayan çalışmalarım da; bilim felsefesi içinde olunma gayreti güdüldü. Bu nedenle yazıların tarisel, sosyo toplumsal evrimli ve türlü doğa bilim verileri güdülü çalışma olmasına gayret edildi. Genel felsefem içinde bir bilgi; ne kadar çok bağıntısıyla söylüyorsanız, o bilgi o kadar bilinir bilgidir.


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Bayram Kaya, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.