..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Prensiplerden hoşlanmam. Önyargıları yeğlerim. Daha içtenler. -Oscar Wilde
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Bilimsel > Felsefe > Bayram Kaya




1 Ekim 2021
Kurucu İnşanın Temelindeki Kolektifi Oluşumlar 4  
Bayram Kaya
Baltanın sapı da kolektif güç olmadığınız halde, kolektif güce hükmetmek isteyen kendi bencilliğinizdir. Burada kişi hem kişi benci, hem kolektif benci bir özgecilikle birbirini destekleyip sürdüren ve birbirine dönüşen özgecilikle ikinci hüviyeti kazanıyordu. Benci ve özgeci ilişki iyi gözetilmezse, kişi dissosiyatif bir enfeksiyona kapılıyordu.


:ECJ:
Doğaya yönelimle olan beslenme, savunma, güvende olma, barınma gibi herkesle olan tekil kişi davranışları, bileşik davranışlı süreçlerin kolektif alanı içinde işgücüne, iş paylaşımına dönüşen enerji tipi olurlar.

Herkesle olup ta dönüşen eylemli yönelimli enerji tipi şimdiki deyimle herkesin zorunlu bir işle ve zorunlu bir iş gücüyle bileşimli alana katılmasıyla, şimdiki yapay işsizlik o günkü inşa olan sistemin bilmediği olgudur.

Temel durum karşılanmalı hayati olgular, doğaya yönelim olmakla herkesle ve herkeste zorunlu olan sağlayıcı davranışlar; kolektif alanın işgücü ve iş bölüşümü paylaşımına dönüşmekle alanın düzenli bir enerji formudurlar. Böylece bu enerji formu içinde kolektif alan sıralı, çevrimli, özyinelemeli işiyle; sağlatma yapmaya ya hep ya hiç diyen bir anlayışa bürünür.

En temel ikinci bir depo enerji dışta bileşen alanların atmosfer sinerjisinden doğan tahrik ya da işlerge kuvvetidir. İşte bileşim alanı bunu ortaya koyar. Ortaya konan ve tahrik kuvveti olan "bileşimin alan etkili depo enerjisi" kirşlerin ihtiyaçlar sıralamasına yöneliktir.

Kişinin doğal korunum yasası kapsamında olan ihtiyaçlar sıralamalı davranışı, doğaya dönük eylemle günlük doğada sağlayıcı olan kas gücünün iş görme, iş ile olma davranışlarıydı. İş görme doğa içindeki her bir kişiyle, her bir kişinin zorunlu olarak kendi İŞİDİRLER.

Doğa dağıyla; tepe ve deresiyle; bulutu, yağmuru, taşı, toprağı vs. ile bir enerji biçimidirler. Enerji bu biçimler farkı arasında dışta da bir potansiyel kazanır. Ve bu potansiyel biçimler arasındaki enerji akışını oluşur.

Yani akan bir potansiyelin ısı, manyetik akı, yansıma gibi birbirine geçişen enerjisi; diğerinin hem depo enerjisi ve hem de tahrik (işlerge) eylem enerjisidir.

Birbirine potansiyelle olan akıştan birisi de bileşik alanların, alan içi etkileşim akışıdır. Kişi bu alan içine bir depo enerji işgücü ve bir iş görmeyle gelir. Bu nedenle kolektif alan içinde kişi asla işsiz olamaz. Bu nedenle kişiler inşa içine iş yapar olmakla girerler.

Şimdiki deyimle kişi doğada tavşan peşindeyken, tehlike anında kaçarken, gizlenirken iş güç sahibidir. Kolektif alan içinde de ava giderken veya yavruya bakarken ya da gözcülük yaparken yahut ta, savunma işi görürken alan düzenlemesine bağlı birbirine karşı olan grupça yapılan işiyle meşguldür. Kişi ne tekil durumla, ne kolektif durumla; asla işsiz değildir.

Alan etkisi kişiye "ya hep ya hiç diyen" bir algılama indükler (yükler). Bu indüklenme nimette de külfette de biriz diyen bileşim alanlı kolektif anlayıştır. Robotların bulunuşu kişileri işsiz bırakmasıyla, kişi asla işsiz kalmaz. Neden mi?

Robot kişi dışında, kolektif alanın işidir. Kolektif alan birbirine geçişen kişisi tahrik gücünden kaynaklıdır. Kolektif alanın her işi, kişinin tahrik ve katkı işine karşılıktır.

Böyle olunca robot yapımı kolektif miraslı, kolektif depo enerjili, kolektif bilincin, kolektif ürünüdür. Depo enerji kişi potansiyelli geçişen sinerjideki yepyeni eylem tahrikiyle birikimli enerjiydi.

Kolektif olan her tahrik gücü, başka şeyin üretimine dolaylı veya dolaysız karşılık bir katkıdır. Karşılık katkı üretimden pay alır. Bu kolektif kuraldır. Bu kolektif geri beslenim yasasıdır. Bu kendisini çağıran özyineli oluşun çevrimidir. Bu kendi kendine amortismanla organize ve re organize oluştur.

Yani robot sizden fazla olan kolektif kapasiteyle yapılır. Kolektif kapasite içinde sizin işlerge ve işleyim gücü dediğimiz tahrik katkı payınız vardır. Ve üretilen robot, dolaylı dolaysız işlerge ve işleyim gücüyle kolektifin kapasitesidir.

Temel bağlanım enerjileri ile oluşan kolektif kapasite (üretim, buluş), herkesin ihtiyacına ve yeteneğine göre kolektif bir paylaşmadır. Böyle olmakla robotun gördüğü iş yine sizin işsizliğiniz değil aksine sizin geri bağlanım yasalarınıza uygun sağlama ve ortak paylaşımınızdır.

Sizin dolaylı dolaysız tahrik gücü katkınıza karşılık, sizin yerinize kolektif gücün işlerge ve işleyim gücü robotları üretmesiyle siz de zaten kolektif mirasın zorunlu mirasçısı ve talep karısınız.

Siz robotları; yani kişilerle asla olmayan ve kişilerde asla olacak ta olmayan kolektif gücü (robotu), kişisi mülk yaparsanız işsizliğiniz kaçınılmazdır. Baltayı kendi ayağınıza vurursunuz.

Baltanın sapı da kolektif güç olmadığınız halde, kolektif güce hükmetmek isteyen kendi bencilliğinizdir. Burada kişi hem kişi benci, hem kolektif benci bir özgecilikle birbirini destekleyip sürdüren ve birbirine dönüşen özgecilikle ikinci hüviyeti kazanıyordu. Benci ve özgeci ilişki iyi gözetilmezse, kişi dissosiyatif bir enfeksiyona kapılıyordu.



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın felsefe kümesinde bulunan diğer yazıları...
Ölçü 4
Ölçü 2
Ölçü 3
Ölçü 1
Kendisini Kopyalama 2
Kendisini Kopyalama 1
Hemcinslerin Tarihi 11
Hemcinslerin Tarihi 14
Hemcinslerin Tarihi 4
Hemcinslerin Tarihi 6

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Bülbülü Öldürmek [Şiir]
Asuman [Şiir]
Ne Devletsun Ne Devletlu [Şiir]
Bildin mi? III [Şiir]
Köle 2 [Şiir]
Ayrılık Nedir? [Şiir]
Bildin mi? [Şiir]
Bildin mi? II [Şiir]
Hata Yapmak [Şiir]
ve Biz [Şiir]


Bayram Kaya kimdir?

Emekli eğitimci. 1950 Mucur / Kırşehir doğumlu.


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2025 | © Bayram Kaya, 2025
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.