• ÝzEdebiyat > Bilimsel > Felsefe |
1
|
|
|
|
Oysa þimdi geçiþ dönemiyle birlikte "kolektif hak mülk sahibinin huzur hakkýydý". Huzur hakkýnýn gerisinde böylesi nesnel ve gerçek bir sanal köleci geçmiþ vardý. |
|
2
|
|
|
|
Nasýl ki erken dönemde türümüz her þeyin ölçüsü olmakla bir yýðýn hata ve eksikleriyle insaný kolektif alan düzeyine getirmekle kolektif enerjiyi ortaya koyup; bizi kolektif enerjiden yararlandýrtmýþsa; yerellik bazýnda her þeyin ölçüsünün toplum olmasý da bir yýðýn eksiklerine raðmen uzayýn kapýlarýný önümüze sermiþti. |
|
3
|
|
|
|
Yani El "L" sesi ile kolektif olan, doðrudan olmayan belirsizliðe atýftý. Veya kolektif tüzel ligin yanýna doðrudan kiþi olana izafeydi., Mülkün sahibi olan tekil bilirliðe diyorduk. |
|
4
|
|
|
|
Heyhat bir kýsým para da diþten artýran çalýþan kesim elinde birikir. Parasý biriken kiþiler emek hayatý içinde çekilir. Emek hayatý içinde çekilen kiþiler nedenle çalýþan ve sömürülen kiþi sayýsý azalýr. |
|
5
|
|
|
|
Ava gidenlerin akýllarýnýn arkada kalmamasý için arkada kalan yavrularýn bakýmý, barýnma alanýnda ateþ yakýcýlýðý, barýnma alanýnýn ve kendilerinin korunmasýnýn ve gözetlenme yapýlýyor olmasý o andaki av ve pusu atma iþin devam etmesini saðlayan CANLI VE KOLEKTÝF EMEKTÝR |
|
6
|
|
|
|
Kiþisel sahiplik, kolektif sahiplik gibi herkesin sahipliðini gözetmezdi. Bu nedenle kiþisel sahiplik kendisini ihsas ederken; milli piyango biletinin "size de çýkabilir" reklamý gibi mülk sahibine teslim olma üzerinde kiþilere rýzk daðýtmayý vaat ediyordu. |
|
7
|
|
|
|
Ancak hemcinslerin yaþamý totem dönemle birlikte, hem totem dönemin izolasyon þartlarýný taþýyan üs sel durumla üs sel durumlu izolasyon devinmesi kazandý. Hem de izole bir üs sel devimin kapasite ve ivmesini kazandý.
|
|
8
|
|
|
|
Ýki mýknatýs çubuk arasýna onlara deðecek þekilde mýknatýs olmayan bir demir çubuðu koyun. Biraz sonra demir çubuðu mýknatýslarýn arasýnda elinizle iterek çýkarýn. Artýk mýknatýslar olmasa da mýknatýstaki tüm benzer etki artýk demir çubuða geçmiþtir.
|
|
9
|
|
|
|
Her dallanma çatallanma kendi üs sel durum yansýmasýyla vardý. Üretim yapýlan ilk dönem içindeki hemcinslerimiz; "avcý toplayýcý elde ediþlerini, üretimi ve üretilen kullanýmlarý ortaklaþmakla kendisine "paylaþmacý ortaklar tanýmakla, kolektif sürece baþladýlar. |
|
10
|
|
|
|
Bugünkü insan dediðimiz türümüz homo sapiens denen bir türün sosyal, kültürel ve biyolojik evrimiyle ortaya çýkmýþlardýr. Örneðin, az da olsa bu insanýmsýlardan neandertallerin genini taþýmaktayýz. |
|
11
|
|
|
|
Kuantum durum tümden ve ayný anda belirsiz bir olasýlýklar bulutu içermenin üstel durumlarýdýr. Oysa maddenin olasýlýk daðýlýmý belirli bir sayýsal durumlara çöktüðü için olasýlýktan çok de termine olmuþtur (belirli olmuþtur) |
|
12
|
|
|
|
Feodalizm kolektif gücün sömürgeci geliþme çizgisi içinde para adamlýðý dediðimiz burjuvalarý ortaya çýktý. Kolektif güç, sanal bir deðer anlayýþýyla paranýn deðiþim aracý olmasý üzerine yansýtýlmýþtý. |
|
13
|
|
|
|
Türlü enflasyon teorisi köleci sapkýnlýðýn kendi çýkmazýdýr. Ya da türlü enflasyon teorileri sömüren köleci sistemin kendi sömürme mantýðýnýn doðrularýydý. |
|
14
|
|
|
|
Bu kurgular kolektif alan içinde özgeciliði geriletip, kolektif gücü kullanan kiþisi bencilliði hortlattý. Tarih bu kurnazca kurgulanmýþ olaylarý, köleci sahiplik mantýðý içinde "kurnaz Enki" tamlamasý içinde anlatýr. |
|
15
|
|
|
|
Kulluk sistemi içindeki uygulamalarla sürecin kolektif sahiplikteki anlam gibi bir anlam olmadýðýnýn anlaþýlmasý ile iþin rengi giderek deðiþmiþti. Bu deðiþim köleci sistem içinde büyük bir hayal kýrýklýðý TRAVMA olacaktý. Travmanýn tedavisi de yine imandý! |
|
16
|
|
|
|
Ve yine kolektif emek zaman þimdilik baþka hayat üzerinde olmamakla sizin üzerinize açýlmýþ üstel bir zaman ve zaman tüneli olan kurt deliðidir. |
|
17
|
|
|
|
Hemcinsler doðal ortamýn içine ne fakir olarak doðuyorlardý; ne de zengin olarak doðuyorlardý. Ne köle oluyorlardý; ne köle sahibiydiler. Ne de aradýklarýný bulduklarýnda þanslýydýlar; ne de aramadýklarýný bilmemekle þansýzdýlar. |
|
18
|
|
|
|
Ki bu artýk zaman içindeki kiþilerin her biri kendi keyifleri ile yapacaklarý oyun, eðlence türü merak giderme üsteli gayretleri yeni bir yansýma durum içinde birçok alan açmanýn olanaðýyladýrlar da. |
|
19
|
|
|
|
Böylece özel mülkiyetçi alan, kolektif güç ve kolektif sahipliðin muktedir oluþ "zýmnýna atfýn" tersi olan söylemle tanýmlanacaktý. Neydi kolektif atýf?
Üretim iliþkisi bazýnda ve üretilenleri tüketme bazýnda ortaklýktý, beraberlikti. Mülk sahibi de bu atýfta hareketle kendine "ortak tanýmayan" bir sahip oluþ þeklini ilan edecekti.
|
|
20
|
|
|
|
“Yýldýzlara yürüdüm, hepsi bu…” mezar taþýndaki bu söz Heidegger hakkýnda çok þey anlatýr. O hayatý boyunca hakikati arayan bir düþünür olmuþtur. Heidegger varoluþu felsefenin konusu haline getirerek felsefenin hayatýn dýþýnda olmadýðýný; bizzat dünya-içinde olduðunu anlatmaya çalýþýr. Hayatýn içinde olan bizlerin hakikatin dýþýnda kalamayacaðýmýzý vurgulayan Heidegger; önceki filozoflarca kabul gören insan ve varlýk arasýndaki özne-nesne iliþkisini ‘varoluþ’ düþüncesi ile ortadan kaldýrýr. Varlýðýn anlamý? Sorusuna o; soruyu soran kiþiyi de dahil ederek cevap arayýþýna giriþir. O okuyucusuna hazýr cevaplar sunmak yerine sorular sorar ve bu sorularýn nasýl cevaplanacaðýnýn yöntemini belirlemeye çalýþýr. Soru ile baþladýðý eserlerini yine soru ile bitirir. |
|