• İzEdebiyat > Deneme > Din |
101
|
|
|
|
Halk arasında yanlış bilinen bir konuyu ayetlerle delillendirerek anlatmak istiyorum. Toplumumuzda ölen kişinin mezarı başında Kuran okumak ya da ilerleyen zamanlarda Kuran okuyup ölünün ruhuna göndermek gibi bir takım adetler vardır. Ancak bilinmelidir ki ölen kişinin amel defteri ölümüyle beraber kapanır. Ve herkes, hayattayken -kendi- yapıp ettiklerinden sorumludur. Bir başkasının amelinin diğerine faydası yoktur. Şimdi bu konuyu soru cevap şeklinde biraz detaylandıralım...
|
|
102
|
|
|
|
Allah insanı, erkek ve kadın diye nitelendirilen iki farklı cinsten yaratmıştır. Bu kural hayvanlar ve bitkiler için de geçerlidir. Neslin üreyip devam edebilmesi için Allah, böyle bir uygulama var etmiştir ki, hepimizin bildiği şekliyle erkek ve kadının sperm birleşiminden, neslin türeyişi sağlanmıştır. Bu sistem sadece Allah’ın kudretinin gereğidir. |
|
103
|
|
|
|
Ramazan ve kandil günlerinde dini programlar, televizyonların reyting için vazgeçilmezi oldu. Özel günlere sıkıştırılsa da televizyonlarda din konulu programların olması çok güzel. Ancak güzel olmayan bir şey var; o da bu programlarda yer alan hocaların aldığı dudak uçuklatan rakamlar. Bu yazımda, din anlatılıp bundan geçim sağlanmanın Kuran'a tamamen ters olduğunu, ve alınan paranın da haksız kazanç olduğunu anlatmaya çalışacağım.
|
|
104
|
|
|
|
Kitap ve Hikmet, her ikisi de kesinlikle Allah’ın varlığının en somut delilidir..... |
|
105
|
|
|
|
Ateist ve deistler, Kuran'ın Hak Kitap olmadığını, Hz. Muhammed tarafından kendi hevasına uygun şekilde yazıldığını iddia ederler. Bu iddialardan bazıları şöyle; Kadınlara düşkün olduğu için kendisine sınırsız eş imkanı sağladı. Güç ve iktidar istiyordu, bu nedenle savaştı. Zenginlik istiyordu, savaşta elde ettiği ganimetleri kendine aldı. İnsanları cehennemle korkutup cennet vaadleri ile kandırıyordu. Dünya üzerindeki diğer hayvanlardan habersiz olduğu için, kendi bölgesindeki hayvanlardan başkasını Kuran'da yazamadı... gibi... (Kuran ve Peygamberi bu iddiadan tenzih ederim) |
|
106
|
|
|
|
Cevap veriyorum:
Malatya Müftülüğü, derhal hareket geçerek konuya el koymalı ve Yatılı Kız Kursu”nda görev yapan malum şahsı görevden almalıdır; aksi takdirde…
Aksi takdirde; valilik kanalıyla Malatya Müftülüğüne yazdığım dilekçeye cevap verilmediği için Diyanet İşleri Başkanlığına sesleniyorum…
Yatılı Kız Kur’an Kurslarımızda neler oluyor?
Sahi kızlarımızı neden erkek bir yöneticiye teslim ediyoruz ki veya dinini diyanetini öğrensinler diye kızlarımızı neden bir erkek yöneticiye teslim ediyorlar?
|
|
107
|
|
|
|
Şeytanın karakteristik özellikleri herkes tarafından az çok bilinmektedir. O insanı doğru yoldan saptırabilmek için her şeyi yapmaya muktedirdir. Her hangi bir konuda aşırılık, laubalilik, şehvet, ihtiras, gösteriş, gıybet, yalan, isyankârlık, iftira, gurur, kibir, miskinlik gibi olgular şeytanın en büyük silahıdır. İnsan, aklını kullanarak onun tuzaklarından korunmalıdır. |
|
108
|
|
|
|
Yeryüzündeki tüm insanlar, eşit hak ve özgürlüklere sahiptir. Hiç kimsenin, bir diğerine üstünlüğü yoktur. İnsanlar her ne kadar maddi ve yetkisel anlamda farklı hiyerarşik konumlarda bulunsa da, bunlar kesinlikle geçici dünya sürecinde ki imtihan aşamalarıdır. İnsanların birbirlerine olan üstünlüğü sadece Allah’a olan yakınlıkları nispetindedir. |
|
109
|
|
|
|
Evet, belki de bütün bu okuduklarınızdan sonra yazdıklarımı cahilce diye nitelendirebilirsiniz. Peki, hiç düşündünüz mü? Cahilliğe yeni bir tanım getiren bilgece bir düşünün ürünü olabilir mi?
|
|
110
|
|
|
|
Kuran'ı Kerim'de ilk peygamberin Hz. Adem olduğunu bildirilir. Hz. Adem'den sonra Kuran'da adı geçen ikinci peygamber Hz. Nuh'tur. Hz. İbrahim ise, Hz. Nuh'tan sonra gelen ve onun soyundan olan peygamberdir. |
|
111
|
|
|
|
Bir süre sonra fasulyelerin çatladıkları ve filizlendikleri görülür. Belli bir zaman sonra ise filizler ışığa doğru iyice uzarlar ve her öğrenci bir ‘sihirli fasulye’ ağacına sahip olur. Çocuklara çok doğal bir süreç olarak açıklanan bu olay, gerçekte olağanüstü bir mucizedir.
|
|
112
|
|
|
|
Milletimiz Müslüman olduktan sonra onun inançları topyekûn kültür ve edebiyatımıza yansımıştır. Bin yılı aşkın bir zamandan beri şairlerimiz ve yazarlarımız eserlerinde bu dinin inançlarına vurgu yapmışlardır. Bunlardan birisi de şair Yahya Kemal Beyatlı’dır.
|
|
113
|
|
|
|
sen gibi SEVEMEZ Kİ hiç kimse
Sen gibi kimse gelmedi bu alame
Sen gibi kimse gelmez de...
ÜVEYS canlar canı ÜVEYS
Görmeden sevmenin zirvesine çıkmış
Yemen illerinin Veysel Karani'si...
|
|
114
|
|
|
|
Tasavvuf dinimizde Hakk’a ve hakikate götüren yollardan biridir.Tasavvufta sohbet mühim bir akidedir.Şeyhler,sohbet kanalıyla müritlerin kalbine sirayet eder.Dinî ve tasavvufî hakikatleri bu yolla muhataplarına iletirler.
|
|
115
|
|
|
|
Duâ'nın gücüne inanmak bizi mutlu kılacaktır.. |
|
116
|
|
|
|
İnsan, fıtratı itibariyle iyi olana da, kötü olana da meyilli yaratılmıştır. İyi olanı seçip iyi davranışlarda bulunması kendi menfaatine olduğu gibi, kötü olana meyletmesi de kendi zararınadır. |
|
117
|
|
|
|
Ulusumuzu yok olmaktan, tarih sahnesinden silinmekten, esir olmaktan kurtaran ve Türkiye Cumhuriyetini kuran Mustafa Kemal ve yol arkadaşları devrimlerin önündeki en büyük engel olan, Türklüğün özüne tamamen yabancı bu dinin yarattığı tehlikeyi çok önceden görüp çağdaş dünyada artık yeri olamayan ve bir daha hiç olamayacak olan tekke, zaviye ve tarikatların işlevini sona erdirmiş, İslam'ın Papalık kurumu olan Halifeliği tasfiye etmişlerdir |
|
118
|
|
119
|
|
|
|
Varlığımızın zihinsel başlangıcında ezan olduğuna göre zihinsel dünyada ezanın insan için özel bir anlamı ve yeri olmalıdır. Böyle özel bir yeri olanı sadece duyma duyu organına bırakmak o duyuya haksızlıktır. İnsanın zihinsel dünyasının başlangıcıysa eğer ezan, her şey onunla başlamalıdır. Tüm duyu organları onu duymalı, anlamalı, hissetmelidir. Göz, görmelidir ezanı ve okunduğu yeri. Burun, kokusunu almalıdır ezanın ve okunduğu yerin. Vücut, hissetmelidir ezanı ve okunduğu yeri. Dil, tadını almalıdır ezanın ve içindeki her kelimenin. Kulak, duymalıdır ezanı ve insanın kendi sesinden de duymalıdır içindeki her kelimeyi. Peki, bu nasıl olmalıdır? Ezanın ne olduğunu anlamak bunun için başlangıç noktası olabilir. O halde nedir ezan? Ezan, davettir Yaradan’a. |
|
120
|
|
|
|
Başlığı görünce öfke duyan ve itiraz edenler olacaktır mutalaka. Ancak önyargılı olmadan, "acaba ne demek istiyor" diye anlamaya çalışarak yazımı okumanızı rica ediyorum. Atalarınızdan öğrendiklerinizi bir kenara bırakın ve delil olarak sunacağım ayetleri, üzerinde düşünerek okuyun lütfen. |
|