..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Ben bir öğretmen değil, bir uyandırıcıyım. -Robert Frost
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Din > Şevket Başıbüyük




5 Temmuz 2009
Yatılı Kız Kur"an Kurslarımızda Neler Oluyor?  
Şevket Başıbüyük
Cevap veriyorum: Malatya Müftülüğü, derhal hareket geçerek konuya el koymalı ve Yatılı Kız Kursu”nda görev yapan malum şahsı görevden almalıdır; aksi takdirde… Aksi takdirde; valilik kanalıyla Malatya Müftülüğüne yazdığım dilekçeye cevap verilmediği için Diyanet İşleri Başkanlığına sesleniyorum… Yatılı Kız Kur’an Kurslarımızda neler oluyor? Sahi kızlarımızı neden erkek bir yöneticiye teslim ediyoruz ki veya dinini diyanetini öğrensinler diye kızlarımızı neden bir erkek yöneticiye teslim ediyorlar?


:BDJH:
Yatılı Kız Kur’an Kurslarımızda neler oluyor?

Siz hiç; “Bana dönek demiş itin birisi/Açığım neymiş sor hele hele” şeklinde başlayan bir türkü dinlediniz mi?

Maalesef ben geçenlerde, -hem de bir-kaç ay önce- “Malatya Güncel” ve "İzedebiyat" da yazdığım “Şişirme duası” başlıklı yazımdan dolayı noter tasdikli gelen tekzip celbini aldığım sırada dinlemiştim…

Sonradan isminin Hüseyin Ugurlu olduğunu öğrendiğim sanatçıdan dinledim bu türküyü.

“Bu adam ne diyor” merakıyla dinlemeye koyuldum…

Öylesine kaptırmıştı ki kendisini sazına sözüne…

Anlamaya çalıştım…

“Bu herifin önü sonu ayandır
Anlayana benim sözüm beyandır
Senden korkan hayvan oğlu hayvandır
Gel de Mahzuni'yi vur hele hele” deyince anladım ki…

Anladım ki Aşık Mahzuni Şerif in türküsü…

Lakin anlayamadığım veya garip olan, tam da bu Türkü’yü dinlediğim sırada bana tekzip celbinin gelmesi….
Evet…
25 Mayıs 2009 tarihinde “Şişirme duası” başlıklı bir yazım yayınlanmıştı…
Söz konusu yazıda bu güne kadar kapalı kapılar ardından “Din tabelası” arkasından işlenen, ancak bir Doğu mahcubiyeti geleneğiyle –bugüne kadar- kimselere anlatılmayan ve kamuoyu ile paylaşılmaktan hicap duyulan bir konuyu yazıma taşımıştım. (Merak edenler için: “Şevket Başıbüyük-Şişirme duası” yazıp google arama motorunda bilgi alabilir.)
Efendim, bu yazımla başım çok ağrıdı lakin bir ilki gerçekleştirmenin gururunu yaşıyorum.
Din-diyanet ve Kur’an Kusrları tabelası adı altından işlenen bir batıl inanışı/Şişirme duasını kamuoyuyla paylaşmak, gazetecilik başarısı olarak değerlendiriyorum.
Oralarda (Yatılı Kur’an Kurslarda/Kapalı kapılar ardından) gelinlik çağındaki gencecik kızların başında bir erkek yöneticisinin -olur olmaz yerde- kızların yattığı koğuşları “teftiş” adı altında gezmesini kamuoyuyla paylaştığım için insani bir görev yaptığımın mutluluğunu yaşıyorum.
Adı “Yatılı Kız Kur’an Kursu” olan ancak, erkek yöneticisinin bulunması sizce de manidar değil mi?
Hem de Müftülüğe bağlı bir kurum…
Öyle olunca ne mi oluyor?
Ne olduğunu yazmıştım “Şişirme duası” başlıklı yazımda…
Ancak o yazıdan dolayı, bilinçsiz kursiyer ailelerden tenkit aldım, bana teşekkür etmeleri gerekirken…
Ve en son, malum kurs müdürü beni mahkemeye vermeye hazırlanıyor. Hazırlıklarla ilgili ilkyazı/noterlik tasdikli; “cevap ve düzeltme yazısı” geldi…
Cevap veriyorum:
Malatya Müftülüğü, derhal hareket geçerek konuya el koymalı ve Yatılı Kız Kursu”nda görev yapan malum şahsı görevden almalıdır; aksi takdirde…
Aksi takdirde; valilik kanalıyla Malatya Müftülüğüne yazdığım dilekçeye cevap verilmediği için Diyanet İşleri Başkanlığına sesleniyorum…
Yatılı Kız Kur’an Kurslarımızda neler oluyor?
Sahi kızlarımızı neden erkek bir yöneticiye teslim ediyoruz ki veya dinini diyanetini öğrensinler diye kızlarımızı neden bir erkek yöneticiye teslim ediyorlar?
Neyse ben yine Türküye döneyim… /Gerçekten hoşuma gitti…)
“Bana dönek demiş itin birisi/Açığım neymiş sor hele hele”




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın din kümesinde bulunan diğer yazıları...
"Şişirme Duası"
Korkmamaktan Korkuyorum
Bir Başka Bayrama

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Bir "Şişirme Duası" Hikâyesi
Kınıfır Bed Renk Olursa…
Kitap Okumak Eğlenceli Bir Eylem…
Tarihe Yoculuk
Sağır Kaplumbağa
Dicle Kıyısında Bir Mağara Kent
Tasalanma Ey Reis!..
Piyerloti
Beydağı"na Kar Düştü
Akabe

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Cennet Gülleri [Şiir]
Tüm Türkiye Üşüdü Koca Reis [Şiir]
Tüm Türkiye Üşüdü Koca Reis [Şiir]
Çocukluğum [Şiir]
Duvardaki Saat [Şiir]
Olma Geveze [Şiir]
Özgürlük [Şiir]
[Şiir]
Bizim Kadir de Ehliyeli Olunca… [Öykü]
Vay Sözüm Vay… [Öykü]


Şevket Başıbüyük kimdir?

Edebiyatın karın doyurmadığını bile bile aç kalma pahasına yazmaktan imtina etmeyen, hayal gücünden çok izlenim ve gözlemlerini yazmaktan büyük keyif alan, yazarken adeta orgazım olan sıradışı bir yazar

Etkilendiği Yazarlar:
Roman, Hikaye, Şiir, Biyografi, Gezi


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Şevket Başıbüyük, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.