• İzEdebiyat > Eleştiri > Toplum ve Birey |
401
|
|
|
|
"Önce Ekmekler Bozuldu, sonra her şey" diye başlar kitap. Oktay Akbal'a saygımız sonsuz mutlaka ama önce insanlar bozulmuş gibi geliyor bana. Çok eski bir hikâyedir, ta Hazreti Âdem’in çocukları Habil ile Kabil'e kadar gider sebebi de basit bir kıskançlıktır aslında. İşte insanların bozulması burada başlar sonra gerisi çorap söküğü gibi gelir. Kur'an da adı geçen yirmi beşe yakın peygamber vardır ve insanlar bunların birçoğuna, bizim peygamberimiz de dâhil çeşitli şekillerde zulüm yapmaya, öldürmeye bile kalkmışlar |
|
402
|
|
|
|
Genç idealist öğretmen kızımız yaşadıklarını heyecanla anlatırken insanın tüylerinin diken diken
olmaması ne mümkün! |
|
403
|
|
|
|
Eğitim ve öğretim bir ülkenin olmazsa olmazlarındandır... Yurdun, her aşamadaki -İlk, orta, lise, üniversite, lisans üstü- eğitimi oturmamışsa, aksaklıklar varsa, o okullardan mezun olan öğrencilerde içinden çıktıkları toplumlara yeterince faydalı olamayacaklardır... |
|
404
|
|
|
|
Sürekli maddi harcamalar yapmak için sömürülüyoruz. Geleneksel sömürgecilik anlayışı olan askeri istila ve sömürülen halkların güç kullanılarak köleleştirilmesinin yerine, yeni bir sömürgecilik anlayışı gelişti artık. Bu yeni sömürgecilik anlayışında, sözde ve görünüşte hiçbir zorlama yok! Herkes özgür iradesiyle hareket ediyor! Koşullarda eşitlik olmadan nasıl bir fırsat eşitliği oluyorsa ki uzun bir tartışmaya açık bir konudur bu; hepimiz özgürüz, zira fırsat eşitliği var! |
|
405
|
|
|
|
Sivil kelimesinin polis ile özdeşleştirildiği bir ülkede “sivil toplumun” ciddi bir tarihi olacağını düşünmek saflıktır. Ancak bu nedenle de eleğimizi duvara asmak doğru bir tutum değildir.
|
|
406
|
|
|
|
Ne demek herkesin esit olmasi? Ben suyum, ben buyum, o ise su. Kaldi ki bunlarin sectikleri o koltukta oturdular da ne yaptilar? |
|
407
|
|
408
|
|
|
|
-Hata yapmaktan korkuyorum.O nedenle hiçbir şey yapmıyorum.
- Hiç hata yapmamış adam, yeni bir şey denememiştir.
|
|
409
|
|
410
|
|
|
|
Elbette, birlikten kuvvet doğar; ancak her birlik, gönüllü birliktelik anlayışıyla ve özgürce alınmış kararlarla oluşursa çok daha anlamlı ve çok daha uzun soluklu bir birlik olur. |
|
411
|
|
|
|
Bir Müslümanın görevi, Müslümanlara destek olmak... Burada şu soru geliyor insanın aklına: Hangi Müslümana destek vereceğiz? Kendi yarattığı dini, Allah’ın indirdiği dinin yerine koyan ve kendilerine Müslüman diyenlere mi yoksa Allah’ın dinini Kur’an-ı Kerim’e göre yaşayan, çevremizde destek vereceğimiz kadar Müslüman var mı ve varsa bunları bulabilecek ve destek olabilecek durumda mıyız? |
|
412
|
|
|
|
23 Nisan 1920 günü açılan BMM ‘ nin yapısı incelendiğinde 19 Mart 1920 seçim talimatına göre seçilmîş üyeler, Meclis-i Mebus an’dan gelen üyeler, Yunanistan ve Malta'dan gelen... |
|
413
|
|
|
|
...Toplumsal yaşamda işler belli noktalar dışında böyle yürüyemez. Başta da söylediğimiz gibi bireye verilen önem artırıldığında sonuç ne olacaktır... |
|
414
|
|
|
|
Peki kimden, neden, nelerden kaçıyordu o insanlar? İnsan kendisinden, belleği ve anılarından kaçabilir mi? İnsan beyni bilgisayar beyni değil ki sıfırlanıp, bir anlamda yenilensin… |
|
415
|
|
|
|
Artık öyle küçük çocuğun elindeki şekeri alıp ağlatma eylemine bile gerek yok, şöyle karşıdan baksanız ama içinizden alırım bak şekerini diye düşünerek, o bile yetiyor ağlatma eylemi için. Sonra ağlayan çocuğun ilk önce annesi anlıyor çocuğunun elinden şekerini almayı düşündüğünüzü, sonra anne babaya bir bakışla anlatıyor olanları, baba kalkıp geliyor yanınıza anladım ben seni değip tekme tokat dalıyorsunuz birbirinize. Biraz abartılımı oldu buda!!! neyse. |
|
416
|
|
|
|
Rep yapmazdık mesela biz, şarkılar ağır aksak giderdi ruhumuzun derinliklerini titretirken... Hızlı hızlı kimselere bir şey anlatmaya kalkmaz, karşımızdakilerin konuşmasını da fazla kesmezdik... Hiç sormazdık hocalara Ramazan da ''Hocam sakız orucu bozar mı bozmaz mı?'' diye, bilirdik sakızın orucu bozduğunu... |
|
417
|
|
|
|
Ne için geliyoruz dünyaya? Temel soru bu noktada! Yiyip, içmek, bolca eğlenmek, onunla bununla hoşca vakit geçirmek için mi? Kimilerimiz ve belki de çoğumuz için evet. Dışarıya veya kendimize baktığımızda göreceğimiz bir tek gerçek. |
|
418
|
|
|
|
Canan Kaftancıoğlu'nun Suç Teşkili sayılan basın açıklamalarıyla ilgili videolarını seyrettim. Bu videolarda ben şahsen ne bir hakaret, ne halkı kin ve düşmanlığa tahrik, ne kamu görevlisine hakaret, ne silahlı terör örgütü propagandası yapmak, ne de askeri teşkilatların aşağılanmasına dair her hangi bir konuşmaya rastlamadım. |
|
419
|
|
|
|
Sanki bu dünya başkalarının malı ve ben o mala izinsiz girmişim. Nereye gidersem gideyim sanmayın ki kapıda köpekler beni karşılar. Her adım atışımda insanlar bana hırlar, kuyruklarına basmışım gibi diş gösterir ve havlar. Onlara desem ki sizin dünyanızda gözüm yok. Hırlayarak derler ki biz de bu dünyada kalıcı değiliz, taşınmadan önce bu dünyadan bitlerimizi dökelim ve biraz da eğlenelim. Desem ki onlara neden benimle eğlenirsiniz? Derler ki köpeklerin adetidir illa bir insana sürtünürler ve havlarlar. Biz de başka bir yaşam tarzı bilmeyiz. |
|
420
|
|
|
|
Ah! be gözlerim kara kıta Afrika'da bir lokmaya muhtaç insanlar gördün. Birileri kuş sütünün eksik olmadığı sofralarda tıka basa karınlarını doyururken, kusacak kadar yemek yerken, kara kıta Afrika'da bir lokma ekmek için, bir kilo patates, pirinç için birbirini ezen çiğneyen insanlar gördün. Okula gitmesi gerekirken, küçücük çocukların elinde Kalaşnikoflar ile birbirlerine silah sıktıklarını gördün. Görmez olsaydın, duymaz olsaydın keşke bunları, insanlığından bu kadar utanmazdın... |
|