..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Sanatçının işlevsel tanımı bilinci neşelendirmektir. -Max Eastman
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > Toplum ve Birey > Erdem İlker




27 Aralık 2023
Muasır Medeniyete Erme  
MUASIR MEDENİYETE ERME

Erdem İlker


Ülkemizi muasır medeniyetler seviyesine taşıyacak en önemli unsur?


:EDJ:
MUASIR MEDENİYETE ERME

Ülkemizi muasır medeniyetler seviyesine taşıyacak en önemli unsur?

Böyle bir soru ile karşılaştığında insan şunun farkına varmalıdır. O seviyedeki ülkeler bunu nasıl başarmış. Bu sorunun cevabı da tabii ki geleneksel ve modern sömürgecilik ile kendinden olmayan fakir milletleri kaynak ve iş gücü olarak kullanmak suretiyle olduğudur.

Bizim ülkemiz tarihinden bu yana bunu zaman zaman denese de başaramamış bilakis kaynaklarını ve iş gücünü doğrudan ya da dolaylı olarak kullandırmış bir ülke olagelmiştir. Tarihte büyük güçler gitmek istemedikleri savaşlara veya cephelere ordumuzu yönlendirmiş, girdikleri savaşlarda sıkışınca yine ordumuzdan destek istemişlerdir. Ülkenin kaynaklarını ve milli değerlerini yozlaşmış siyasi ve bürokratlar sayesinde ele geçirip fakir halkı da fabrikalarında çalıştırıp sadece standart bir gelirle kullanmışlardır.

Bunların yanında böyle ayak işleri ile uğraşmadıkları için kendilerine kalan zamanda kendi halklarının refahı için yaptıkları düzenlemeler ve gelişmeye yönelik ayrılabilen enerji de onları gıpta edilen ülkeler haline getirmiştir.
Ülkemiz muasır medeniyetler seviyesine bu sebeplerden ötürü ulaşamaz. Arabesk, kendi kendini tüketen, ama bir yandan da fırsatçı insanların ezici üstünlüğe sahip olduğu bu topraklar bireysel başarı hikâyeleri ve kitlesel başarısızlık hikâyelerine mahkumdur. Zincirin bir üst halkasına atlamak devletler için yüzyıllar ile ve ancak global konjonktür müsaade ediyor ise olabilecek bir şeydir.

Köklerimizde kelamda ‘’ insanı yaşat ki devlet yaşasın ‘’ düsturu olmakla birlikte eylemde ‘’ devletin malı deniz yemeyen keriz ‘’ve de ‘’ bal tutan parmağını yalar ’’ şiarı olduğunu da bu toplum içinden çıkardığı sayısız devlet adamı, iş insanı, dolandırıcı, hırsız ve bilimum madrabaz ile zaten defahatle kanıtlamıştır. Gücü ve kaynağı yönetme fırsatı bulanlar toplumu ya da ülkeyi değil bireysel kısıtlarını büyütmeyi tercih ettiği için de muasır medeniyetler seviyesine kendi iç dinamiklerimiz ile ulaşmamız pek olası görünmemektedir.

Bu konuda kurulacak her türlü hayal ancak her şeyin hayal edildiği gibi gittiği bir 200 yıl sürer ise gerçekleşebilir. Dünya tarihi uzun planlı hayallerin hem tuttuğu hem de tutmadığı örnekler ile doludur. Ama dünya tarihi. Günümüzde dünyada bireyselliğin ve bencilliğin özgeciliği yıkıp geçtiği bir düzen vardır ve bu düzen küresel güçlerin dünya ekonomisi ve rotası üzerindeki etkisi ve komşu ülkelerin siyasi ve politik durumlarının ülkemize iz düşümleri düşünüldüğünde tutacak 20 yıllık bir plan bile pek olası değildir.
Evet coğrafya da kaderdir…





Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın toplum ve birey kümesinde bulunan diğer yazıları...
Coğrafya - Aşk - Kader
Ölüm ve İhtimaller Üzerine
Gerçek
Ölümü Unutarak Yaşamak
Mutluluk ve Huzur
İyi ve Kötünün Savaşı
Yazarın Okuyucuya İhaneti

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Zaman Yolcusu [Öykü]
Gerçek [Öykü]
İbret [Öykü]
Yoksun [Öykü]
Selen [Öykü]
Kimsesizler Mezarlığı Bölüm 1 [Roman]
Kimsesizler Mezarlığı 3. Sezon Bölüm 22 [Roman]
Kimsesizler Mezarlığı 2. Sezon Bölüm 18 [Roman]
Kimsesizler Mezarlığı 2. Sezon Finali [Roman]
Kimsesizler Mezarlığı 3. Sezon Bölüm 25 [Roman]


Erdem İlker kimdir?

Hakkımda bilmek istediğiniz her şey, duymak dahi istemediğiniz her şeyle birlikte bu hikayelerin, kitapların içine dağılmış durumda. Buraya onlarla alakalı damıtılmış bir özet çıkartıp yazmak sizi kolaycılığa yönlendirmek olur. Buraya gelenlerin tek bilmesini istediğim sizler için aldığım riskler. Karanlık hikâyeler anlatmak, garip öyküler yazmak, fantastik, gerilim ve korku dünyasında olmak zihni türlü düşünce yapılarına girmeye, olguları sorgulamaya, dünyayı ve hayatı başka bir gözle bakmaya itiyor insanı. Hem de metrobüse canhıraş bir şekilde binmeye çalışan magandanın arkadan çılgınca içeriye doğru itmesi gibi. Bunun sonucu olarak da ortaya hikâyelerle birlikte bazen monolog beyin fırtınaları da çıkıyor. İşte bu noktada ben, bizzat kendim, şahsım ve ötekilerim ile fikir birliğine vardığımız şu oldu. Bazı karalamaları, bazı hikâye ve kitapları paylaşalım ve ben olmayanlar da okusun. Okusun ve her kitap ya da hikâye ya da makale ile bir yolculuğa çıksın. Karanlık, kasvetli, içinde yabancı hissedip keşfetmeye bazen korkacağınız, bazen sabırsızlanacağınız dünyalara yolculuğunuzda kolay gelsin. Merakına engel olamayanları ve belasını arayanları tüm yolların kesiştiği o soğuk yerde bekliyor olacağım.

Etkilendiği Yazarlar:
stephen king, j.r.r tolkien, isaac asimov


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Erdem İlker, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.