..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Bütün sanatlarda insanı şaşırtan bir yan vardır. -Alain
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yaşam > Arzu Menteşeoğlu




10 Temmuz 2003
Her Sevgi Özen İster  
Arzu Menteşeoğlu
adölesan çağında çazılmış bir yazı... sanırım 'tipik' oçağı yansıtıyor :)


:CABF:
     HER SEVGİ ÖZEN İSTER     


     
     Hayat karşımda büyük bir bilinmez olarak duruyor hala. 'Büyüyünce anlarım' umudu da yok artık. Çünkü büyüdükçe daha da karmaşık geliyor insana. Hiçbir olay bir diğerinin benzeri değil. Hiçbir duygu diğerini taklit etmiyor. Hiç kimseyi gerçekten tanıyamıyoruz. Kendimizi bile. En yakınımız dediğimiz insanları bir bakıyoruz hiç tanımamışız. Bu duyguya daha sık kapılır oldum şu günlerde. Tanıdığımı zannetiğim, ondan ne tip laflar ve davranışlar beklemem gerektiğini az çok bildiğimi sandığım insanları bir bakıyorum tanıyamamışım.

     Bizler olayları ve insanları kendi penceremizden değerlendirmeye o derece kendimizi kaptırmış oluyoruz ki, en geniş çaplı düşündüğünü sananlarımız bile gün gelip hiç de öyle olmadığını gördüklerinde yıkılıyorlar. En azından bana öyle oldu.

     Cıvıl cıvıl hayat dolu şeyler yazmamı söyleyen babamın isteğine karşılık verebilmeyi isterdim. Elden ne gelir ki testinin içinde ne varsa dışa o sızıyor. Bugün gözlerim hiç nedensiz dolarken defalarca babamın dediklerini hatırladım. Neler oluyor bana? Hissettiklerim denizin altındaki ufacık kabarcıkların su yüzeyindeki büyük görüntüleri mi sadece? Gün boyu niye şu sıralar kendimi alabildiğine kötü hissettiğimi sordum durdum. Bilinç altımdaki problem okul muydu gene, puan derdi miydi. Paniğe kapılan bilinç altımın bilinçüstüne gönderdiği negatif uyarılar mı yaşadıklarım. Yakın bir dostumu kaybetmiş olmam mı yoksa...Yoo...zannettiğiniz gibi değil, o ölmedi ama hiçbir şey eskisi gibi olmaz artık.

     Birçoklarına göre oldukça dayanıklıyım ben. Hastalıkta, felakette, ölümde soğukkanlıyımdır. Hayat enerjimi sömüren insanların gözlerine sinmiş olan umursamazlık, sevgisizlik. En sevdiğimizi söylediğimiz insanlara karşı bile alabildiğine duyarsızız. 'Öylesine' yaşıyoruz işte. Tam bir hayat meşgalesi içinde insanlar. En ufak sıkıntımızda en yakınlarımıza çatma hakkımız vardır. Ama benim sıkıntılarım başka. İşsizlik, parasızlık değil. Birbirimizi mücadele edilesi insanlar olarak görür olduk. Niye? Tüm hareketlerimize duyarsızlık sinmişse "seni seviyorum" ların anlamı var mı. Aynı mekanı paylaşan insanların birbirlerine verdikleri değer sabahları 'günaydın' demekle ve birlikte yenilen öğünlerle mi ölçülüyor. Anlamaya hiç çalışmıyoruz. Başkalarını kendi değer yargılarımızla tartamayız, eğer ona gerçekten değer veriyorsak, zahmetli de olsa onun penceresini öğrenip onunla ilgili konularda bu pencereden bakmayı göze almalıyız. Onun bakış açısı size uymuyorsa hoşlanmak zorunda değilsiniz. Eğer durum buysa onu kendi haline bırakın, zira sizin yöntemlerinizin ona yarar sağlayacağını sanmıyorum.

     İlişkilerimiz oldukça yüzeyel. Hafif bir nostalji perdesinden özlemle baktığımız eski zamanlarda da mı böyleymiş diye merak eder oldum. İnsan her devirde şimdiki gibi miymiş, değişen sadece zaman ve mekanlar mı yoksa toplumumuz dejenere mi gerçekten. Gittikçe kötüye gittiğimiz bir gerçek. Çıkan yeni uğraşların ve bunların getirdiği yeni problemlerin ilişkilere ayrılan zamanı alabildiğince azalttığı gerçek. Ancak bizler nasıl olur da hiç bir konforun ya da başarının bir dostluğun samimiyetine değmeyeceğini anlayamayız. Nasıl olur da, başarının ve konforun paylaşacak insan olmazsa değer taşımadığını göremeyiz?

     Sevenlerimizin her ne pahasına olursa olsun yanımızda olacağı gibi bir fikre sahibiz nedense. Bu ilişkileri o kadar kanıksarız ve onların hep yanımızda olacağından o kadar emin oluruz ki, bir gün ondan yolunda gitmeyen birşeylerin mesajını aldığımızda şaşırır kalırız.

     Her ilişki 'birazdan' fazla özen ister. Aynı ev içinde yaşamak zorunda olup da artık birbirlerine saygı duymaktan vazgeçmiş insanların hali ne acıdır. Çoğumuz sevgiyi ayakta tutan şeyin saygı olduğunu göz ardı ederiz. Uzun süreli beraberliklerde -buna özellikle aile bağlarını katmak istiyorum- kanıksamaya çok yatkınız. Artık onun neden hoşlanmayacağı veya nelerden hoşlandığının hiç önemi yoktur çoğu zaman. Sıradan bağlarla yaşayan insanlarız. Kendi komplekslerimizi tatmin etmek için yakınlarımızı harcamaktan çekinmiyoruz. Ardına kadar açılmış bir yüreğn anlaşılmaması kadar kırıcı ne olabilir. Sevmek, birine bağlanmak risk halini aldı. Birisine bağlandığımızda neden, feci bir şekilde kırılmayı da göze almalıyız? Sadece duygusal bağlanmalardan bahsetmiyorum. Aksine sıradan kabul edegeldiğimiz ilişkiler söz konusu etmeye çalıştığım. Arkadaşlarımız, ailemiz, çok yakın bulduğumuz bir akrabamız.

     Tekrar etmek istiyorum her sevgi özen ister.



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın yaşam kümesinde bulunan diğer yazıları...
Dostluk Üzerine Bir Çift Laf
Eğitim - Öğretim
Hayatı Sindirmek

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Tasvir (Doğa)
Berrin (- Bıçaklama Olayı - )
Hayat Arkadaşım...Sana....
Otobüsteki Eski Zaman Romalı'sı
Üniversite Yılları
Çocukluk Arkadaşım Halil
Bir anneden...'Canım Dilara'm'
Yüzlere Meraklıyım - Sokaktaki Herhangi Biri -
Hayatın Dili Yabancı
Sudanlı Bir Hastam Talat Bey

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Hayatın Anlamı [Şiir]
Ölüden Mektup Var [Öykü]
Resme Hapsolan Adam [Öykü]
Özlem [Öykü]
Dön Mehmet [Öykü]
Gerçek Miydi? Rüya Sanmıştım [Öykü]
Melek İnsanlar [Öykü]
Hayran [Öykü]
Labirent - Kayboldum! - [Öykü]
Sadece Bir Gazete İlanı [Öykü]


Arzu Menteşeoğlu kimdir?

YAŞADIKLARIMDAN ÖĞRENDİĞİM BİR ŞEY VAR Yaşadıklarımdan öğrendiğim bir şey var: Yaşadın mı, yoğunluğuna yaşayacaksın bir şeyi Sevgilin bıtkın kalmalı öpülmekten Sen bitkin düşmelisin koklamaktan bir çiçeği İnsan saatlerce bakabilir gökyüzüne Denize saatlerce bakabilir, bir kuşa, bir çocuğa Yaşamak yeryüzünde, onunla karışmaktır Kopmaz kökler salmaktır oraya Kucakladın mı sımsıkı kucaklayacaksın arkadaşını Kavgaya tüm kaslarınla, gövdenle, tutkunla gireceksin Ve uzandın mı bir kez sımsıcak kumlara Bir kum tanesi gibi, bir yaprak gibi, bir taş gibi dinleneceksin İnsan bütün güzel müzikleri dinlemeli alabildiğine Hem de tüm benliği seslerle, ezgilerle dolarcasına İnsan balıklama dalmalı içine hayatın Bir kayadan zümrüt bir denize dalarcasına Uzak ülkeler çekmeli seni, tanımadığın insanlar Bütün kitapları okumak, bütün hayatları tanımak arzusuyla yanmalısın Değişmemelisin hiç bir şeyle bir bardak su içmenin mutluluğunu Fakat ne kadar sevinç varsa yaşamak özlemiyle dolmalısın Ve kederi de yaşamalısın, namusluca, bütün benliğinle Çünkü acılar da, sevincler gibi olgunlaştırır insanı Kanın karışmalı hayatın büyük dolaşımına Dolaşmalı damarlarında hayatın sonsuz taze kanı Yaşadıklarımdan öğrendiğim bir şey var: Yaşadın mı büyük yaşayacaksın, ırmaklara, göğe, bütün evrene karışırcasına Çünkü ömür dediğimiz şey, hayata sunulmuş bir armağandır Ve hayat, sunulmuş bir armağandır insana ATAOL BEHRAMOGLU

Etkilendiği Yazarlar:
Dostoyevski,Orhan Pamuk


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Arzu Menteşeoğlu, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.