Herkesin derdi başka. -Orhan Veli |
|
||||||||||
|
Kuş seslerini kaybediyordu dallar yavaş yavaş. Ve geceye kabule hazırlanıyordu bir yanı yer yüzünün. Bitmişti yine masal tadında güneşli bir gün, Bırakıyorrdu yerini suskun geceye. Işıksızlıklarından utanıp, Saklanıveren yıldızların hepsi Birer birer üşüştüler gökyüzüne yokluğunda güneşin. Hele o arsız mehtap! Büsbütün kapladı da gökyüzünü, Ay dedesi oluverdi çocukların masal masal. Birer birer uykuya gömülürken güneşin çocukları, Tümüyle cılız seslerindi gece. Yer yüzü çekti kara peçesini, Simsiyahtı gecenin peçesinin kanatları, Ve karanlık diyorlardı adına kanatlı kara peçenin. Karanlık sardığında dünyayı büsbütün, Uykuya yattı gündüzün çocukları. Sonra ışıl ışıl çıktı yıldızlar, Işık ışık okşadılar dünyayı usul usul. Ve bir hayat söndürmek için kaydı bazı yıldızlar. Ve ölüme dilek tuttular el ele, Gecenin çocuğu uykusuz sevgililer. Hoş geldin gece! Issızlığı özlemişti ruhları sevgililerin. Hoş geldin gece! Karanlıkta eller elleri arayacaktı. Hoş geldin gece! Özlemişlerdi masal seven çocuklar, Masal tadındaki mehtabı, ay dedelerini. Hoş geldin gece! Nerede kaldın, Özlemiştim seni.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © mahmut dağ, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |