Kurguyla gerçek arasındaki ayrım, kurgunun mantıklı olmak zorunda olması. -Tom Clancy |
|
||||||||||
|
Ancak en acemisiydik aşıkların. Her şey değişiveriyordu, Tam da söyleyecekken her şeyi. Uzak bir ses gibiydi barış abinin şarkısı, Domates biber patlıcan, Domates biber patlıcan, Domates biber patlıcan… Bilmece gibiydi aşk, Çözümü inadına zor, Ve öylesine inadına kolay. Köprüde karşılaşmıştı iki inatçı keçi, Yönleri hep aynıydı. Ama inat değilmiydi? Gurur değilmiydi kaybetmenin adı ellerindekini? Bildikleri halde yönlerinin birliğini, Bile bile gidiyorlardı farklı yönlere. Bir bilmecemiz vardı çocuklara, Acaba neydi? Hayat denince akla gelirdi adı. Hemen şimdi bulurdu sorsan bir bebeğe! Aşk! Aşk! Aşk! Derdi bebek ağlamaklı ve hep isteyen sesiyle. Peki sen ne derdin? Ya peki ne derdim ben? İnat! İnat! İnat… Hayat kısaydı, Biliyordu inatçı keçiler bunu inadına, İnadına kaçıyorlardı kalplerinden, Kalplerindekinden. Kaçıyorlardı bebeğin bile bildiği, Evreni kutsayan yanıttan. Aşk derdi bebek, Ve aşk derdi kucağında bebeği bir anne, Bakarak bebeğin gözlerine. İnat! İnat! İnat! Diyordu keçiler… Kaçarak kalplerinden, Kalplerindekilerden. Bir vardı, Bir yoktu. Zaman tıngır mıngır sallardı hayatın beşiğini. Ne evvel zaman içindeydi, Ne de saman içindeydi kalbur. Ne masaldı hayat, Ne de hayat masaldı. Her şey gün gibi gerçekti sözlerimdeki. Sözlerim hep gerçekti gün gibi. İki inatçı keçi vardı, Hayatın köprüsünde karşılaşmışlardı. Hep aynı yere bakıyorlardı, Hep aynı sesti gırtlaklarından hayata saldıran, Hep aynı sözdü dillerindeki. İçtendi her söz, Ama içleridnen geçiyordu keçilerin yalnızca. İçten içe haykırıyordu keçilerin her biri Yanıtını beşiğindeki bebeğin. Aşk! Aşk! Aşk! Fakat takılıyordu gururun kavşağındaki İnat engeline. İnat! İnat! Ve inat! Diyordu keçilerin her biri, Bile bile düşüreceklerini aşkı hayatın köprüsünden. Sonra bir bebek ağlıyordu annesinin kucağında, Her çığlığı yanıttı bebeğin, Her nefesinde aşk ağlıyordu bebek. Ve her damlasında annenin sütünün, Aşk akıyordu bebeğin bedenine. Sonra yine köprü vardı, Ve köprüde iki inatçı keçi. İnadına aşkın, İnat diyorlardı. Ve bir bebek yine başlıyordu yanıtı ağlamaya. Ve bir anne veriyordu yanıtı bebeğin bedenine. Sonra bebek oluyordu köprü, Ve ağlıyordu yanıtı ayaklarının altında İnatçı keçilerin. Ve bir bilmecesi vardı bebeğin keçilere, Haydi sor dedi keçiler. Bebek deyince, Anne deyince, Hayat denince akla gelirdi adı? Acaba neydi yanıt? Kutsardı bebeği, Anneyi kutsardı bebeğin gözünde. İşte şimdi bulmuştu keçiler! Şimdi söyleyin dedi köprü bir bebeğin sesiyle. İnat! İnat! Ve inattı yanıtı keçilerin. Peki neydi masalın sonu? Neydi başlangıcı gerçeği krisnanın? İlk kim atacaktı inada taşı? İlk kim yakacaktı ışığını bebeğin gözlerindeki yanıtın? Kim bakacaktı diğerinin gözlerine? İlk kim uzatacaktı zeytin dalını? İlk kim tutacaktı kimin elini? Kim çiğneyecekti inadı dişlerinin arasında ilk kez? İlk kim vaz geçecekti kaçmaktan gerçekten? İlk kim susturacaktı bebeği Gerçeği ağlamaktan? Kim güldürecekti bebeği gerçeğe? Ve bir vardı, Bir yoktu. Zaman tıngır mıngır sallardı sevda bebeğinin beşiğini. Ne evvel zaman içindeydi, Ne de saman içindeydi kalbur. Hep gerçekti sözlerim, Ve gerçekti sözlerimin her biri. Her biri gerçekti sorularımın, Ve her biri yanıt bekliyordu hayattan. Yanıt bekliyordu inatçı keçilerin her birinden sorularım. Bitmelimiydi gerçek? Hayallere karışmış bir masalmı başlamalıydı? Düşmelimiydi aşk köprüsünden bebeğin? Yoksa keçilerin kalbinde aşk bebek mi olmalıydı? Bir vardı, Bir yoktu. Ne başı belliydi, Ne de sonu belliydi masalın. Masal uzaktı, Ve yakındı hayat. Ve bilmiyorlardı keçiler Gerçek inatmıydı, Yoksa aşkmıydı.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © mahmut dağ, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |