..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Dünyada birbirinin eşi ne iki görüş vardır, ne iki saç kılı, ne de iki tohum. -Montaigne
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Öykü > Beklenmedik > mahmut dağ




8 Ağustos 2011
Bir Peri Masalı  
mahmut dağ
bir masal denemesi


:BAGB:
Bir varmış, bir yokmuş. Evvel zaman içinde, ve saman içindeyken kalburun... ebedi ve ezeli zaman kılığına girmişken şeytan, işlerken günah üstüne günah, ve günah üstüne günah işletirken tanrının zavallı akıllı insan adındaki yaratığına... işte o zamanın her hangi küçük bir kesitinde bir peri kızı yaşarmış. Ucu bucağı ve derinliği belli olmayan bir gölün ortasında evrenin bilinmez bir köşesinden dünyaya inmiş garip bir taştan yapılmış kule. O kadar parlakmış ki, toplarmış gün boyunca gelen tüm gün ışığını ve gece o gölü ışığın renkleriyle boyarmış. Pırıl pırıl olurmuş o kocaman gölün her yeri. Ve sihirliymiş kule. Camları ve kapıları yokmuş; sadece o peri kızının iradesiyle var olur ve yok olurmuş. Görmesini bilenler kulenin içini görürmüş. Fakat kuleyi ve kulenin içini görmek kimseye nasip olmamış. Çünkü gölü açmak imkansızmış. Hem derinmiş göl, hemde genişmiş. Hem de büyülü güçler ve korkunç muhafızlar tarafından korunurmuş göl. Ne o gölde yüzmek, ne de balık tutmak mümkünmüş. Ancak izlemekle yetinirmiş o çevrede yaşayan insanlar. Işıldayan göl dermiş insanlar o göle. Çünkü her gece aydan daha parlak olurmuş. Gölün üç yanı bitimsiz ormanlarla kaplıymuş. Öyle heybetliymiş ki ormanlardaki ağaçlar, en küçüğünün ucu bile bulutlara dokunurmuş.

Çok güzelmiş peri kızı. Görenin gözlerini kör edecek kadar güzelmiş. Up uzun saçları varmış. O kadar uzunmuş ki saçları, saçlarını saldığında kanatlarını örtüp saklarmış. Saçları simsiyahmış. Gece gibi siyah, ancak elmas gibi ışıl ışılmış. Saçlarının telleri kalınmış. Kaşları yay, kirpikleri ok. Nokta burun, mim dudakmış. Yüzü pürüzsüz ve ışıl ışılmış. Her iki Elmacık kemiğinin hemen altında birer gamze oluşurmuş güldüğünde. Rivayet odur ki, o gamzeye bakan gecenin gizemine, evrenin derinliklerine karışırmış. Aklı olmadık diyarlara gidermiş de bir daha gelmezmiş geri. Uzun boylu denecek kadar uzunmuş. Elleri ince, parmakları uzunmuş. Kendini bildi bileli yapa yalnız yaşarmış okocaman kulede. Ne kendisi gölün sınırlarını aşmak istemiş ne de dışarıdaki fanilerden brii aşmayı denemiş gölün sınırlarını.

Rivayet edilir ki, belzar adında bir cin varmış zamanın çarklarına sıkışmış minik bir zamanda yaşayıp sevdiği için can vermiş. İfrit ordularında üst düzey bir subaymış Belzar. İyiliği hiç yokmuş, kötülüğü çokmuş. Genç bakirelerin korkulu düşüymüş belzar. Gece düşlerine girer, gündüz olmadık yerlerde karşılarına olmadık kılıklarda çıkarmış. Ya korkudan akıllarını yitirirmiş genç bakireler. Ya da oracıkta ifal edilirmiş belzar tarafından. Gücü çokmuş belzarın. İfrit orduları komutanı mûra’ya yakınmış gücü. Nefesi ölüm, dokunuşu zulümmüş. Bir kusurcuğu varmış belzarın. İnsan dişilerine fazla meyledermiş. Hani demiştik ya, korkulu rüyasıymış bakirelerin.

Günlerden bir günmüş. Belzar kanatlarını sonuna kadar açıp akbaba donunda göklerde uçarken bir çoban kız görmüş. Görür görmez de vurulmuş. Hemen inmemiş gökyüzünden ürkütmemek için o güzel kızı. Gök yüzünde dönmüş, dönmüş, dönmüş. Uzun uzun izlemiş kızı. Nihayet yanına inmeye karar vermiş. Ormana doğru uçup ağaçların arasına inmiş. Yakışıklı ve genç bir delikanlıya dönüştürmüş kendini. Dudaklarında hoş bir melodi ıslığıyla çıkıp yürümüş kızın yanına doğru. Ve yüzünü hoş bir büyüyle kaplamış görenin görür görmez aşık olacağı bir etkisi varmış. Ve nihayet kızla göz göze gelmişler. Ve kız oracıkta kara sevdaya tutulmuş büyünün etkisiyle.



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın beklenmedik kümesinde bulunan diğer yazıları...
Bir Güz Masalı
Kızıl Gelin

Yazarın öykü ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
İkikere Ölmek
Gemici

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Yalnız Yolcu [Şiir]
Adem ve Havva Masalı [Şiir]
Hayat ve Hayat2 [Şiir]
Bir Kucak Aşk [Şiir]
Aşk ve Huzur [Şiir]
Savaş Korkularınla [Şiir]
Zıtlıkta Birlik [Şiir]
Her Hangi Bir Masal [Şiir]
Yalnızlığa Sürgün [Şiir]
Sıcak Gülüşler [Şiir]


mahmut dağ kimdir?

tıpkı erasmusun dediği gibi; delilik mutluluktur. bu düsturdan yola çıkıp beni delirten yazma tutkusunu özgür ve çılgın düşlerin, ve hayal gücümün en çılgın halinin emrine verdim. yazmak, yaratma tutkusunun insan zihnindeki tüm açmazlardan kurtulup, sözün ak ve kara büyüsüyle biçimlenmiş en gerçek halidir. çünkü söz büyüdür, gerçek söz deliliktir.

Etkilendiği Yazarlar:
J. R. R. Tolkien, Samed Behrengi, Stephan King, R. A. Salvatore, Tess Geritson... ve daha nice güzel kalemler


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © mahmut dağ, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.