Özyaşamöyküsü başka insanlarla ilgili gerçekleri anlatmak için eşsiz bir araç. -Philip Guedella |
|
||||||||||
|
Yalnızca umut ve gözyaşıydı. Ve şiir diyorlardı sığındığım karaltıya, Oysa aydınlıktan gözlerim kamaşıyordu. Hayata giden yolda Ölümdü soluk soluğa içime çektiğim. Sonsuz uçurumlardan aşırıp getirdiğim zamanı Sımsıkı ellerimde tutuyordum ölüme inat. Ve yalnızca sendin aslında Kadim zamanlardan bana kalan. Ama şimdi yoksun! Ve ben her zerresinde seni arıyorum koca evrenin. Şeytanın günahında, Meleğin saflığında seni arıyorum. Bir bebeğin gülüşünde, Kırbaçlanan bir kölenin acı çığlığında seni arıyorum. Kızıl ateşin dumanında, Kutupların soğuğunda seni arıyorum. Martının telaşında, Balığın korkusunda seni arıyorum. Ama yoksun ey sevgili, Ne çığlıktasın, Ne korkuda, Ne ısıtan güneştesin, Ne de karlar altında... Kadim zamanlarda başlayan sürgün Sensizlik zındanında uzayıp gidiyor Yokluğunun kırbacı dağladığında tenimi; Çığlık çığlığa arayan bir köleyim sensizliğe tutsak Tutsaklığın her adımı sensizliğe, Ve sensiz alınan her nefes yeni bir tutsaklığa sürüyor beni. Efendi arayan bir kızıl deriliyim, Elyordamıyla tuttuğum her dal kırılıyor. Ve kırılan her dal Bir kere daha gösteriyor sensizliğin sonsuz uçurumunu... Hayatı anlamaya adadığım aklımı yitirdim, Kaybolup gitti sensizliğin sonsuz dehlizinde. Neredesin? seni arıyorum, Sana koca bir kucak umut getirdim. Belki yoksun, Belki hiç olmadın, Belki hiç olmayacaksın. Belki varsın, Hayattasın, Belki buradasın. Duy artık sesimi ey kadim sevgili, Ebedi dost ve tanrısal mihrap Duy beni ve artık anla. Anla ki doğum ve ölüm sende, Anla ki hayat sensin. Ve bir kucak emanetin var bende, Şimdi seni arıyorum ey sevgili Söyle bana, neredesin?
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © mahmut dağ, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |