..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
640K bellek herkese yetmelidir. -Bill Gates, 1981
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > Politik Olaylar ve Görüşler > osman demircan




17 Mayıs 2011
Hanıyağma  
osman demircan
Açık denizlere çıkmak için boğazlardan geçmek lazım. ' Şu boğaz harbi yok mu var mıdır dünyada eşi ' demiş Üstad. Acaba Üstad olayın bu boyutunu düşünmüş müdür? Hanıyağma İran kültüründe vardır. Türk kültürüne de geçmiştir. Yemek verildikten sonra ziyafete katılanlar sofrada kullanılan çatal, kaşık, tencere gibi ne varsa alıp götürürler. Yağma genlerimize işlemiştir.


:BJIJ:
Açık denizlere çıkmak için boğazlardan geçmek lazım. ' Şu boğaz harbi yok mu var mıdır dünyada eşi ' demiş Üstad. Acaba Üstad olayın bu boyutunu düşünmüş müdür? Hanıyağma İran kültüründe vardır. Türk kültürüne de geçmiştir. Yemek verildikten sonra ziyafete katılanlar sofrada kullanılan çatal, kaşık, tencere gibi ne varsa alıp götürürler. Yağma genlerimize işlemiştir. Böyle bir kültürden gelen bir millet yemeden içmeden iş yapar mı? Bütün toplantılar bu yüzden yemekle başlar. Yenilir içilir, ardından çatal ve kaşık sesleri susar. Beyler ve hanımefendiler konuşmaya başlar. Size sorarım tok açın halinden ne anlar? Mideler dolu iken, kalbe hangi duygu kan olarak akar? Devlet bir sofra ise ve masa etrafındaki sandalyeler sahipli ise, gerisi kim olursa olsun o sofraya garson gibi meze taşır. Bir miller böyle köle yapılır. Ye babam ye siyesetinde sofraya çağrılmayanlar, kartondan şahsiyettir. Sofraya meze taşımayanlar, borusu ötenler tarafından nefesleriyle devrilir. İnsanı anca kendi kişiliği kurtarır. Toplumda kişi olmazsa, kişilik olmazsa herkes birbirine kelepçeli yaşar. Solcu solcuya, sağcı sağcıya, dinci dinciye bilekleri kanayarak el sıkar. Böyle olunca bireysel özgürlükler hiçbir işe yaramaz. Birey olamayanlardan, kişisel bir düşünce ve dünya anlayışı çıkmaz. Kişilerden oluşmayan bir toplum ne işe yarar? Kimse bireysel olarak başarıya ulaşamaz. Minnetle ve ricayla varılan bir başarı toplumu refaha ulaştırmaz. ' Vicdanı hür, irfanı hür, fikri hür ' olmayan bireylerden olsa olsa narkoz beyinli insanlar çıkar. Uyuşmuş bir insan, ne uyanık olur nede kendini yönetebilir. Ayık kafaya sahip olmayandan ne mümin olur ne de kafir. İnanç hür olmadıkça ne yaşamanın ne de ölmenin anlamı kalmaz. Bir sevgili yari için kendini trafiğin yoğun olduğu yere atar da, ölümü göze alır da, o yar ondan dinini ve değerlerini değiştirmesini istediğinde ise hayır der ya, işte bu hikayedeki gibidir sevgiden ve aşktan da vazgeçip özgürlüğe adım atmak ve özgür yaşamak. Öyleyse insanı insan kılandır kimseye muhtaç olmaktan yaşamak. Yeme içme dünyasında garson olmamak ve malzeme taşımamak yeri gelince de sofrayı devirmek lazımdır. Ah çektirenlerin oh demesine müsade edilmemelidir.



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın politik olaylar ve görüşler kümesinde bulunan diğer yazıları...
Bazen İki İnsan Aptallıklarını Tartışırlar
Hepiniz Balkonların Dudaklarından Akan Salyalarsınız
Laiklik Nedir
İnsan Yoktu, Sınırlar ve Sınıflar Yoktu
Şafak Pavey'den Toplumsal Zihin Bulanıklığının Nüksetmesi
Tanrılaştırdığımız Sosyal Kurumlar
Kendime Özerk Bir Cumhuriyet İstiyorum
Birlikte Yaşama Kültürü
Kalaşnikoflu Çocuk
Kölelerin Vatanı Olmaz

Yazarın eleştiri ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Köpekler ve İt Herifler
Üç Türlü İnsan
İnce Bir Tülüm
Tüm Aşklar Faşizm Kokmaz
Başka Bir Yol Yoksa İnancın Seni Nereye Kadar Götürür
Keyfin Bilir
Örümcek ve Kelebek
Dünya
Tüm Evli Sevgililerin, Sevgililer Günü Kutlu Olsun
Olan Dağdaki Garibana, Karakoldaki Garibana Olmakta

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
En Ateşli Anımda Gel Yanıma [Şiir]
Öperek Beni Öldür [Şiir]
Cayır Cayır [Şiir]
Kar Yangınları [Şiir]
Söyle Neden Konuşmuyorsun [Şiir]
Kefenden Çiçekli Elbise [Şiir]
Gözlerim Kan Davalıdır Her Geceye [Şiir]
Martı Beyazı [Şiir]
Gül Şarabı [Şiir]
Varlığın Sevda Yokluğun Fırtına [Şiir]


osman demircan kimdir?

Yüreğimin ve beynimin tavanında buluyorum, tozlu mısraları. Aklım bir çatı katı. Gözlerim yıldızlarla dolduğunda, bakışlarımın ışıltısı vurur satırlara. İşte o zaman, şiirler bir Samanyolu olur. Mehtaplı gecelerimi vururum gözyaşlarımla biriktirdiğim göllere. Her mısra bir dal gibi düşer, şiir denizlerine. Kızıl bir duyguya boğulurum o an. Akarım ellerinize.

Etkilendiği Yazarlar:
Herkes


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © osman demircan, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.