..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Umutsuzluğa düşmeyin. -Charlie Chaplin
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > Kesinlikle Karşıyım! > osman demircan




30 Kasım 2011
Tüm Aşklar Faşizm Kokmaz  
osman demircan
Mutluluğu başkalarının güzelliğinde arayanlar, bir saç boyası, bir rimel fiyatına satılacaklarını tahmin edemezler. Başkalarının güzelliğine esir olanlar ve yenilenler faşistçe aşktan öteye gidemezler. Acaba tüm aşklar faşizim mi kokar diye kimse sormaz bile. Aşk illa bir gül güzelliğinde, gül yağı kokusunda olmalıdır. İlla sevgilinin gözleri ya renkli ya da sürmeli olmalıdır. Fiziksel faşizmdir aşk aslında tüm şiirlerde. Körün, topalın seveni olmaz. onlar aşk şiirlerinde hiç yer almaz. Sevgili ince boyludur, sırma saçlıdır ve çok güzeldir.


:BIFF:
Mutluluğu başkalarının güzelliğinde arayanlar, bir saç boyası, bir rimel fiyatına satılacaklarını tahmin edemezler. Başkalarının güzelliğine esir olanlar ve yenilenler faşistçe aşktan öteye gidemezler. Acaba tüm aşklar faşizim mi kokar diye kimse sormaz bile. Aşk illa bir gül güzelliğinde, gül yağı kokusunda olmalıdır. İlla sevgilinin gözleri ya renkli ya da sürmeli olmalıdır. Fiziksel faşizmdir aşk aslında tüm şiirlerde. Körün, topalın seveni olmaz. onlar aşk şiirlerinde hiç yer almaz. Sevgili ince boyludur, sırma saçlıdır ve çok güzeldir. Sevgili alımlı çalımlıdır ve diğer güzellerden de daha bir başkadır. Aşk çirkinliği yok sayar. Çirkinlik asıl burda başlar. insanlar korkularını dillendiremezler. Dillerinde faşistçe bir aşk sloganları vardır: ' Ben güzele güzel demem, güzel benim olmayınca.'. Bütün anahtarlar çirkindir; ama bütün güzel sandıkları onlar açarlar. Aşk da bir anahtardır güzelliğin kapısını açan. Kendini içten içe çirkin bulanların bir deliğe anahtar olup mutluluğun kapılarını açacaklarına inanmalarının sebebi budur. Aşk faşizm midir acaba? Tüm erkekler yanlarında güzel kadınlar ister. Tüm kadınlar erkeklerinin cüzdanlarının ağırlığıyla okkalı bir güzelliğe kavuşmak ya da güzel bir hayat yaşamak ister. Tüm erkeklerin aşk imgesinde altın ölçülere sahip kadınlar yatarken, tüm kadınlar karizmayı parasal güçte bulur. Aşk bu anlayış terazisinde faşizme doğru eğilir. Hiçbir aşk adil değildir bu yüzden. Çoğu aşklar faşizm kokar. Erkekler neslinin güzel olması ve zeki olması için bu kriterlere uygun kadınlar arar. Herkes içten içe bir hesabın içindedir. Aşk aslında içten bir pazarlıktır. Birbirine uzak duran iki perdenin aşkın zoruyla birbirine çekilmesinin sebebi içten pazarlığı gizli tutma dürtüsüdür. Aşk dünyanın en zalim duygusudur. Çoğu aşk faşistçe bir duygudur. El ele tutuşmak da eşitlik meydana getirmez. Tüm aşklar kendini marş gibi çalacak ve sonrasında egosunun zaferini alkışlayacak eller arar. Aşk kendine en çok el açanları sever. En çok aşk bir avuçluk kumaşta binlerce terzi hatası olanları sever. Çünkü böyleleri tüm dikişlerini ortadan kaldıranları sever. Aşk yusuf ile züleyha aşkı değildir. çünkü züleyha aslında faşisttir. asıl aşk leyla ile mecnun aşkıdır. Çünkü leyla kara kuru bir kızdır; fakat mecnunun gözünde dünya güzelidir. Tüm aşklar faşizm kokmaz.



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın kesinlikle karşıyım! kümesinde bulunan diğer yazıları...
Köpekler ve İt Herifler
Adalet Asalettir
Rize Dağınık Bir Masa Gibi
Adalet Nedir
İnsanlığımızı Önce Şiirlerde Yitirdik
Sakalla Bıyık Arasında Sıkışmış İnsan
Özgür Köpeğimin Adıdır

Yazarın eleştiri ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Üç Türlü İnsan
İnce Bir Tülüm
Başka Bir Yol Yoksa İnancın Seni Nereye Kadar Götürür
Keyfin Bilir
Örümcek ve Kelebek
Dünya
Tüm Evli Sevgililerin, Sevgililer Günü Kutlu Olsun
Olan Dağdaki Garibana, Karakoldaki Garibana Olmakta
Var Olmak İçin Emperyal Olmak Zorundasın
Aşk mı Özgürlük Mü

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
En Ateşli Anımda Gel Yanıma [Şiir]
Öperek Beni Öldür [Şiir]
Cayır Cayır [Şiir]
Kar Yangınları [Şiir]
Söyle Neden Konuşmuyorsun [Şiir]
Kefenden Çiçekli Elbise [Şiir]
Gözlerim Kan Davalıdır Her Geceye [Şiir]
Martı Beyazı [Şiir]
Gül Şarabı [Şiir]
Varlığın Sevda Yokluğun Fırtına [Şiir]


osman demircan kimdir?

Yüreğimin ve beynimin tavanında buluyorum, tozlu mısraları. Aklım bir çatı katı. Gözlerim yıldızlarla dolduğunda, bakışlarımın ışıltısı vurur satırlara. İşte o zaman, şiirler bir Samanyolu olur. Mehtaplı gecelerimi vururum gözyaşlarımla biriktirdiğim göllere. Her mısra bir dal gibi düşer, şiir denizlerine. Kızıl bir duyguya boğulurum o an. Akarım ellerinize.

Etkilendiği Yazarlar:
Herkes


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © osman demircan, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.