..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
En tatlı sevinçler, en hiddetli kederler sevgidedir. -Pearl Bailey
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > Sevgi ve Nefret > osman demircan




21 Ocak 2011
Keyfin Bilir  
osman demircan
Kimi seveceğim hemen hemen bellidir. Onun gelişi, güneş ışıklarının yollara vurması gibidir. Onun yürüyüşü rüzgarla gelen gül kokusudur. Bir bahar gibi kurulur yanıma. Mevsimler değişse de, onun gülüşü erik çiçeğidir. Hele bir konuşması vardır ki, sözcükler antik bir tablet olur dudaklarında.


:BIAI:
Kimi seveceğim hemen hemen bellidir. Onun gelişi, güneş ışıklarının yollara vurması gibidir. Onun yürüyüşü rüzgarla gelen gül kokusudur. Bir bahar gibi kurulur yanıma. Mevsimler değişse de, onun gülüşü erik çiçeğidir. Hele bir konuşması vardır ki, sözcükler antik bir tablet olur dudaklarında. Her sözü, Babil'in asma bahçelerine akan su sesidir. Sen ise, bir uçurumun yere en yakın yerisin. Kansın, cinayetsin, şiddetsin, kavgasın. Kalbin kimi severse sevsin, keyfin bilir. Senin bana verecebileceğin zevk, yabanidir ve vahşidir. Sen ile benim aramda ne dağlar var ne de şehirler var. Sadece aramızda bir fark var, sen aşkın yanlış bir tanımısın. Benimse sözcüklerle aram çok iyidir. Sen benim sözlüğümde argosun. Seni sevmek yüreğime bir küfür, duygularıma ise bir hakarettir. Benimle küsmekse niyetin keyfin bilir. Hatta istersen üstüne kahve bile veririm, daha çok keyfini çıkar diye. Benimle konuşma diye, beni sevme diye tost bile yaparım. İstersen sana kadayıf yaparım. Kaymak niyetine üstüne beni sür diye. Zaten iki kelimeliksin. Hiç konuşma benimle keyfin bilir. Hem yukarıdan aşağı hem soldan sağa bir bilmece olsan, hep itici sözcükler dolar karelerine. Üstelik üniversite sınavı da değilsin. Neden sorularına cevap vereyim. Beni imtihan etmekten de vazgeç. Bir öyle bir böyle davranıp, bana artistik etme. Ben film yönetmeni de değilim. Eğer varsa oyunculuk yeteneğin, köy seyirlik oyunlarına katıl. Belki seni keşfeden bir muhtar bulursun. Beni sevme keyfin bilir. Ne istersen yap. İster kudur, ister köpür, ister havla... Sen bu yeteneklerinle beni geçersin, önden buyur. Sen sevebileceğim biri değilsin. Seni sevmek, aşka ihanettir. Seni sevmek, Leyla ile Mecnun'u ağlatmaktır ve aldatmaktır. Git kimi seversen sev. Sanki kapında kulum. Kendi kendine gelin güvey olma. Seninle bir ömür yaşamak, yastıkları, çarşafları hep kirli bırakmaktır. Seninle bir evde yaşamak, hep lavaboya koşmaktır. Oysa benim seveceğim kişi, evimin tek mobilyası en güzel köşesidir. Benim seveceğim kişi, evimin en güzel manzarasıdır. Sen kimi seversen sev, keyfin bilir. İstersen sana çay demleyeyim, keyfin daha çok yerine gelsin diye. Yanlız şekerini sen koy. Sana hiçbir tat veremem bunu bil. Gül kendini koparmak isteyene nezaketen dur diyemez, onun kibarcası ellere diken batırmaktır. Bak seni delik deşik ederim. Gören seni, çivili sandıktan çıkmış sanır. Lütfen beni küplere bindirme. Sonra seni küpün içinde turşuya çeviririm. Ben iflas etmiş bir kumaşçı mıyım ki, paçavra gibi hayatıma girersin. Git seni belki vatan, millet adına, bayrak yapacak biri çıkabilir. Sonra karşına geçip, esas duruşa geçenler de olabilir. Sen beni sevme. Sen bana küs ve bana yüz verme. Git istediğini sev, keyfin bilir. Keyfini çıkar hayatın. Beni sevme ne olur. Senin sevgin, bana bir ödül değildir. Bir madalya gibi yakama yapışma.



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın sevgi ve nefret kümesinde bulunan diğer yazıları...
Kürtlere Mektup
Adam Gibi Severim Diyenlere Kanma
Vasattan Aşk Çıkmaz
Neden İnsanlar Bunca Aşk Yaşamalarına Rağmen Hala Sevmeyi Bilmiyorlar
Herkes Kuyruk Sallarken İhanete, Yalana ve Dolana, Kim Bizi İnsan Olduğuna İnandırabilir
Seni Düşünmek Beni Hasta Eder Grip Olurum
Salaklar Cuntası
Ah Filistinli Kız
Ah Bir Ağlayabilsem
Nazım Hikmet Gibi Düşünmek Beynimi Acıtmıştır

Yazarın eleştiri ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Köpekler ve İt Herifler
Üç Türlü İnsan
İnce Bir Tülüm
Tüm Aşklar Faşizm Kokmaz
Başka Bir Yol Yoksa İnancın Seni Nereye Kadar Götürür
Örümcek ve Kelebek
Dünya
Tüm Evli Sevgililerin, Sevgililer Günü Kutlu Olsun
Olan Dağdaki Garibana, Karakoldaki Garibana Olmakta
Var Olmak İçin Emperyal Olmak Zorundasın

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
En Ateşli Anımda Gel Yanıma [Şiir]
Öperek Beni Öldür [Şiir]
Cayır Cayır [Şiir]
Kar Yangınları [Şiir]
Söyle Neden Konuşmuyorsun [Şiir]
Kefenden Çiçekli Elbise [Şiir]
Gözlerim Kan Davalıdır Her Geceye [Şiir]
Martı Beyazı [Şiir]
Gül Şarabı [Şiir]
Varlığın Sevda Yokluğun Fırtına [Şiir]


osman demircan kimdir?

Yüreğimin ve beynimin tavanında buluyorum, tozlu mısraları. Aklım bir çatı katı. Gözlerim yıldızlarla dolduğunda, bakışlarımın ışıltısı vurur satırlara. İşte o zaman, şiirler bir Samanyolu olur. Mehtaplı gecelerimi vururum gözyaşlarımla biriktirdiğim göllere. Her mısra bir dal gibi düşer, şiir denizlerine. Kızıl bir duyguya boğulurum o an. Akarım ellerinize.

Etkilendiği Yazarlar:
Herkes


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © osman demircan, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.