..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Öyle yaşamalısın ki ölünce mezarcı bile üzülsün. -Mark Twain
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > Politik Olaylar ve Görüşler > osman demircan




21 Aralık 2010
Kendime Özerk Bir Cumhuriyet İstiyorum  
osman demircan
Ben de eşle dostla yaşayabileceğim özerk bir cumhuriyet istiyorum. Özerk cumhuriyetim için on araba, bir saray, elli köşk, bol para, bir ordu, bol polis, istediğim dilde tabelalar olsun. Ya benim Kürt'ten ne eksiğim var. Hadi iş başına! Acele edin, yoğun bir insanım. Fazla bekleyemem. Tam şuraya tükürüyorum. Tükürüğüm kurumadan verdiğim listedekileri kapıp getirin.


:AIAG:
Ben de eşle dostla yaşayabileceğim özerk bir cumhuriyet istiyorum. Özerk cumhuriyetim için on araba, bir saray, elli köşk, bol para, bir ordu, bol polis, istediğim dilde tabelalar olsun. Ya benim Kürt'ten ne eksiğim var. Hadi iş başına! Acele edin, yoğun bir insanım. Fazla bekleyemem. Tam şuraya tükürüyorum. Tükürüğüm kurumadan verdiğim listedekileri kapıp getirin. Bu bir ısrardır, sonrası isyandır. Hadi ya ne bekliyorsunuz. Tren sizin için çoktan geçti, öyle öküz gibi bakmayın. Sanki çok şey istiyorum. On kilo incir içinde istediğim bir incir çekirdeğidir. Hadi bir çuval inciri berbat etmeyin. Bak bacak bacak üstüne atmışım ve sigaramı yakmışım, beni yerimden kaldırmayın. Kalkarsam, Polat Alemdar'ın paltosuna benzerim, sizin üzerinize kuş yakalar gibi çökerim. Hadi ağzımı fermuar gibi açtırmayın, sonra size dilimi gösteririm. Sonra öyle bir konuşurum ki, tüm sövmeleri cebinizden çıkarır, bozuk para niyetine elinize veririm. Siz hiç bir şairin küfrüne rastlamadınız belli. Şair küfredince, kutup ayısı bile sıcak bölgelere göç eder. Yani anlayacağınız, dünya tersine döner. Ağzımı bozdurmdan hadi tıpış tıpış dediklerimi yapın. Yoksa ben sizi, döner niyetine kızartır, o çok sevdiğiniz ecnebi dostlarınızın bağırsaklarına yollarım. Ondan sonra yaşadığınız gibi kokarsınız. Çok mu şey istiyorum. Benim Kürt'ten ne eksiğim var ne de fazlam var. Öyleyse ne eksik istiyorum ne fazla. Kendime özerk bir cumhuriyet istiyorum. Canımı sıkmayın öküzler. Yoksa, sizleri vagonlara doldururum, dağların bağrına kurşun gibi sıkarım. Çayımı soğutmadan, soğuk rüzgar estirmeden hadi isteklerimi getirin. Çok mu şey istiyorum. Hem bu benim demokratik hakkımdır. Sadece hakkımı istiyorum. Susma hakkını değil, bağırma hakkını değil, başkaları gibi anırma hakkını da değil; sadece bir tiyatroya dönen ülkemde sahneye çıkmak ve ecnebilerin yazdığı oyunda değil; birlik ve beraberliğin alkışlandığı bir oyunda oynamak istiyorum. Bu coğrafyada yaşamak zordur. Bu coğrafyada yaşamak mücadele gerektirir. Ülkem insanı bir ayağa kalkarsa, Türkiye'yi de at gibi amuda kaldırır ve ondan sonra soluğu nerede alır bilemem.



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın politik olaylar ve görüşler kümesinde bulunan diğer yazıları...
Bazen İki İnsan Aptallıklarını Tartışırlar
Hanıyağma
Hepiniz Balkonların Dudaklarından Akan Salyalarsınız
Laiklik Nedir
İnsan Yoktu, Sınırlar ve Sınıflar Yoktu
Şafak Pavey'den Toplumsal Zihin Bulanıklığının Nüksetmesi
Tanrılaştırdığımız Sosyal Kurumlar
Birlikte Yaşama Kültürü
Kalaşnikoflu Çocuk
Kölelerin Vatanı Olmaz

Yazarın eleştiri ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Köpekler ve İt Herifler
Üç Türlü İnsan
İnce Bir Tülüm
Tüm Aşklar Faşizm Kokmaz
Başka Bir Yol Yoksa İnancın Seni Nereye Kadar Götürür
Keyfin Bilir
Örümcek ve Kelebek
Dünya
Tüm Evli Sevgililerin, Sevgililer Günü Kutlu Olsun
Olan Dağdaki Garibana, Karakoldaki Garibana Olmakta

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
En Ateşli Anımda Gel Yanıma [Şiir]
Öperek Beni Öldür [Şiir]
Cayır Cayır [Şiir]
Kar Yangınları [Şiir]
Söyle Neden Konuşmuyorsun [Şiir]
Kefenden Çiçekli Elbise [Şiir]
Gözlerim Kan Davalıdır Her Geceye [Şiir]
Martı Beyazı [Şiir]
Gül Şarabı [Şiir]
Varlığın Sevda Yokluğun Fırtına [Şiir]


osman demircan kimdir?

Yüreğimin ve beynimin tavanında buluyorum, tozlu mısraları. Aklım bir çatı katı. Gözlerim yıldızlarla dolduğunda, bakışlarımın ışıltısı vurur satırlara. İşte o zaman, şiirler bir Samanyolu olur. Mehtaplı gecelerimi vururum gözyaşlarımla biriktirdiğim göllere. Her mısra bir dal gibi düşer, şiir denizlerine. Kızıl bir duyguya boğulurum o an. Akarım ellerinize.

Etkilendiği Yazarlar:
Herkes


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © osman demircan, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.