Bilen sever. -Leonardo da Vinci |
|
||||||||||
|
Hayatı daraltan ne dar sokaklardır ne de evlerin duvarlarıdır. Hayatı daraltan zihinsel darlıktır. Öpüşmeyi çağdaşlık, türbanı dindarlık olarak görmek zihinsel bozukluktur. Toplum olarak bizi bozan da budur. Şafak Pavey aslında toplumsal zihin tutulmasını bilerek değil; bilinçsiz olarak ortaya koymuştur. Zaten toplumsal bilinçaltımızdaki de budur. Bu hastalıklı bilinçaltı dışa vuruldukça din de özgürlük de fikri bozuk insanların dilinde yalınlaşmaya devam edecektir. İşte tehlike budur: Yalınlaşmaktır. Bu yalınlık çağdaşlığı da dindarlığı da sığ bir anlayışa dönüştürmekte ve toplumu dar kafalılığa mahkum etmektedir. Hani masalın sonunda gökten üç elma düşer ya bizim kafamıza ise sürekli iki elma düşer: Çağdaşlık ile Yobazlık.... Bu yüzden kırık bir kafa yapımız olur. Düşüncelerimiz hep kanar. Çamlıca'daki kız türbanlıdır; ama dindar değildir. Aynı zamanda öpüşüyordur; ama özgür değildir. Bunu o kafası kırıklar anlamaz. Bu masal hiç bitmez. Az gideriz, uz gideriz; fakat bir arpa boyu yol gidemeyiz. Ayrıca bir film oynatılırken, kitap okusan ne senaryodan haberin olur ne de oynanan oyundan. Bizlere hep masallar okutulurken, toplum olarak bize oynanan oyunları görememekteyiz. Ülkemiz prenslerle ve prenseslerle doldurulurken, birileri çoktan krallığını ilan etmekte ve o krallar sadece kendi başlarını taçlandırmaktalar. Böylelikle demokratlık krala hizmet etmekten öteye gidememektedir. Çağdaşlar ve muhafazakarlar kendi kuyularını kazarken, kralların tekmeleriyle o kuyuya düşmekteler. Krallar halkın yaşam tarzına bakmaz; verdiği vergilere ve ettiği köleliğe bakar. Yani ya çağdaş köleliğe devam ya da yobaz zindanlarda çürümeye devam!
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © osman demircan, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |