..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
İnsan özgür doğar, ama her yanı zincire vurulmuştur. -Rouesseau
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Sevgi ve Aşk > HAMZA EKİZ




15 Eylül 2009
Bir Dosta İnceden Sitem…...  
HAMZA EKİZ
dostlara sitem etmeyeceğizde kime sitem edeceğiz öyle değilmi?


:BFJI:
Umut buluştu kalemle, inanç, sevda, yürek ve öfke kelime kelime döküldü yürekten kömür karası bir çift göze olan özlemin en doyumsuz, en kutsal ve en onurlu yanıyla sevda kokarak.
     
     Dost kavramı takıldı önce, inceden sızlayarak yüreğim kalemim titredi ve sarsıldı inancım ürkek bir serçenin dala konması gibi. Pir Sultan’a sığındım yüreğimden gelen ezginin bir dizesiyle” Dostlar bizim muhabbeti çaldırmış” ve bu dizeyle aramaya başladım dost muhabbetleri. Dost!... Sonra yargıladım içimdeki kavramı.. Neydi bende dost?. Ben nasıl bir dosttum? Paylaşılan sevinçleri yarınlara taşımak, yürek burkan acıları paylaşılan güne gömmek ve Dostumu acıları, sevinçleri, sevdaları,inançları, doğrularıyla ve yanlışlarıyla kabullenmekti amacım. Yapmaya çalıştım, yaşamaya çalıştım ama, yaşattıklarımı yaşayamadım. En sevgi dolu günümde, en mutlu günümde ve umutlarımı yeşerttiğim günlerde beddualar sağanak gibi yağdı üstüme, mutsuzluğum için, acılar çekmem için dost bildiklerim kılıçlarını bilemişlerdi en keskin yanıyla. Ben benden, kendimden utandım ve sevdalara sarıldım.

     Dostlarımın nasıl dost olduklarını görüp zor günlere paylaşılanların, nasıl bir tokat olarak suratıma indiğinin gördüm. Ve yaşamak için güçlü olmak gerektiğini, ne olursa olsun gülmek gerektiğini anladım. Bir günün içine sığdı bunlar, öfke kine döndü aniden. Sevdaya saygısı olmayanların hayatımda yeri yok dedim aniden ve ne bedenim kaldırdı bu yükü ne beynim. Hayatın içinde kayboldum o günden sonra… Sığınacak bir Dost limanı kalmamıştı. Ben sevdalara sarıldım. Aydınlıklarda güldüm, karanlıklarda ağladım ve gözyaşlarım sel oldu aktı sır denizine. Kimse bilmedi gözyaşlarımın rengini.

     Ve sarıldığım sevdalar itti beni. Ellerinin tersiyle, umut dolu yarınları kucaklamaktı amacım, onlar bir dilenci gibi gördüler iteklediler beni. Bizim olan bir hayatın içinde sevdalar aradım. Düzenden, kokuşmuşluktan, çıkardan ve paradan uzak. Ama sistemin kiri bulaşmıştı bedenlere. Sevdalar ezildi sistemin kanlı çarkları arasında. Yok oldu. Ben yalnız sevdasız kaldım. İçim acıdı. Nefessiz kaldığım günlerde, hayata küsüp ölümü bekledim, ağladım ama yine yalnızdım. Yüzümdeki acı gülümsemeyi görmedi insanlar, sandılar ki dertsiz tasasız bir ben vardım bu dünya da birde beni yaradan koca Rab.

     Ve hayatın rüzgârına kapıldı beden, yeni umutlara gebe kalarak başka diyarlara. Ama umutlar çaresiz kaldı. Sarıldığı sevdalar yalnız bıraktı onu daha başta. Yargılandı, aşağılandı, ezildi, çamurlar attılar üzerine. Dimdik ayaktaydı. Bir fark vardı. Gerçek dostları kucaklamıştı onu bu yalnızım dediği dünyada. Ne çıkar vardı, Ne menfaat nede başka bir şey. Yaşadığını anlamıştı. Ve elinde kalan son değer olan sevdasını sunacağı bir yardı son dileği. Ama sevda defterindeki sicil nedeniyle kararmıştı bu defterin aydınlık sayfaları.

     Kara gözlerde yakalamıştı bir sevdayı, ya da kızıl saçlarda ama sevdaydı adı üstünde. Sadece mantıklı bir sevda arıyordu ama neredeydi. Eksikti sol yanı, yüreği boştu. Mücadele etmek koşmak sevdiğinin ardından ona göre değildi. Bedeni yorgundu ve yüreği o kadar hırçın değildi. Dedik ya elindeki tek şey. O yüreğindeki kocaman sevdasıydı. Sevdasını aldı avuçlarına ve sundu; kızıl saçlıya, mavi gözlüye, sarı saçlıya ve kara gözlüye… Taşıyan taşıyacaktı o sevdayı ama o daha ne taşıyanı bulmuştu. Ve bir dost demişti, “aşk ayağa düştü” diye; güldü derinden.. aşk ayağa düşmemişti, sevda sunulmuştu yüreklere; ya o yürekler küçüktü sığmadı bu sevda yüreklere ya onlar ezileceklerdi korkular bu sevdayı taşımaya, Yada sadece sevda yetmiyordu insanlara… Dedik ya yine diyelim. Sevda sicili kabarık ve Can babanın da dediği gibi “ meydan savaşında korkular aşkı ağır yaralamasaydı eğer”

     Dostlar dedik, dostlarla var ettik umutları, dostlarla paylaştık sevdaları, inançları. Dostlar horlar bizi, kısar küser, bağırır çağırır ama adı üstünde dost işte adam gibi dost. Dostlardan aldık gücü kalem dost diye başladı yazmaya ve biz noktayı da dostlardan koyalım dedik. Dostlar gördülerse ortadaki yanlışı biz karartırız dünyayı, kapatırız tüm kapıları ve pencereleri ve deriz ki “ Vatanımda zülüm var, düşemem yar peşine” ve son bulur umutlar, inançlar türküler anlamını yitirir. Sol yanımız boş kalırken biz yine satarız bu sistemini beğenmediğimiz dünyanın anasını 2 büyük parasına ve kurarız en güzelinden bir sofra dem çekeriz yine dostlarla, yanımızda bağlamanın bam teli yüreğimizi kanatırken….

www.hamzaekiz.com



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın sevgi ve aşk kümesinde bulunan diğer yazıları...
Sen Sevmek Nedir Bilirmisin?
Sevda
Uçurtmayı Vurdular
Sensizlik
Sevdalarımız
Yeniden

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Gülüp Geçin……
Değişim
Şuursuz Bir Yazı…
Biz Kimiz*
Ama Ben Seni Çok Sevdim…….
Yorulur Mu Bir İnsan?
Unutmadımaklımda!..
Tatlı Bir Hayaldir Benim Köyüm……
Nasıl Bir Sevdaya Sevdalıyız Biz?
Çocukça Bir Tebessüm…

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Yürek Sızısı [Öykü]
Gökyüzü [Öykü]
Kalemle Aydınlanan Düşler [Öykü]
Hişt Oradakiler…. [Eleştiri]
Gündem [Eleştiri]
Asosyal Bir Paylaşım [Eleştiri]
ve Zaman Durdu…. Konuştu Yürek Pervasızca…… [Eleştiri]
Yeni Türkiye!.. [Eleştiri]
Yoruldum [Eleştiri]
Olacak Tabi O Kadar [Eleştiri]


HAMZA EKİZ kimdir?

İNSAN OLMAYA ÇALIŞAN BİRİ İŞTE.

Etkilendiği Yazarlar:
CAN YÜCEL


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © HAMZA EKİZ, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.