..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Her şey ancak sevgiyle satın alınabilmelidir. -Andre Gide
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yaşam > HAMZA EKİZ




24 Temmuz 2010
Bilmiyorum  
HAMZA EKİZ
BİLİNMEZLİK İÇİNDEYİM.....


:AGJJ:
Yaşam denen kahpe soluklu bir hengâmenin içinde var olmaya çalışıyorum. Nereden geldim nereye gidiyorum sorusu beynimi kurcalıyor. Mutsuzum işte, anlamı yok beklide mutluluk ne anlama geliyor bendeki mutsuzluk anlam taşısın. Sessizleşiyorum. Ben benden geçiyorum bu aralar.. ben beni arıyorum beklide. Kaygılar mıdır içime dolan mutsuzluğun nedeni, yoksa sesiz kalmak mı? Yalnızlaşmak istiyorum. Olmuyor işte. Olmuyor. Yazan mı boktan yazmış yazıyı yoksa yaradan da mı var bir sıkıntı? Tıkandım artık. O mutluluk aşılayan, dertli olsa da gülen adam öldü. Yâda öldürdüler işte bilmiyorum. Tek bildiğim ben bu hayat nasıl yaşanır öğrenemedim. Öğrenemedim. Sayısız yediğim kazıkların arkasında yinede güvenmeyi seçtim insanlara… Sayısız satılmışlıkların ve çirkefliklerin içinde dik durmaya çalıştım beklide ama artık olmuyor. Ağlamaklı yaşıyorum zamanı… kapalı bir kutu içine hapsolmuş gibiyim. Nefes alamıyorum, mutsuzum ya açıkçası ve ahlaksızım işte en büyük ahlaksızlığı yapıyorum kendime. Kendimle kalsa iyide ya çevreme? Orada tıkanıyorum işte. Bir anda yok olmak istiyorum tüm yaşamışlığımla yaşatmışlığımla, silinmek istiyorum benliklerden sanki hiç yaşamamışçasına, yokluğumun farkına varmasın kimse istiyorum. Yaşamaya devam etsin hayatı. Ben kirletmeyeyim yaşamları. Duru kalsın insanlar yaşadıkları yerde. Ve olmasın gözlerinde benden kaynaklı bir damla ya ve olmasın beyinlerinde benden kaynaklı bir tasa ir sıkıntı.

     Neden seviyor insanlar beni? Bilmiyorum, sevmesinler istiyorum bazen, bir yere koymasınlar beni. Değerim olmasın yüreklerinde olmasın işte. Neden bilmiyorum ama ağır geliyor taşıyamıyorum artık bu değeri. Belki acizleşmişimdir diyorum beklentilerini gerçekleştirememenin acizliğidir bu bilmiyorum. Artık her aynaya baktığımda kendime lanet ir insansın sen demekten bıktım, lanet bir insanım çünkü bu sitemin gereklerini yerine getiremeyen hala homosapiyensin mağara dönemi paylaşımlarını yaşayan o maymun kılıklı bir hayvanım. Hala çıkarsız sevmeyi başarıyorum, hala paylaşıyorum ne varsa ve hala doğru söylüyorum, yalan bulaşmamış dilime. Bedeli ne olursa olsun doğruyum. Gerçi benim bunları söylemem kendim içinde bir şey ifade etmiyor. Başkaları nasıl bakıyor bana o önemli.. Kimine göre şerefsiz, kimine göre lanet herifin teki, kimisi için iyi bir dost arkadaş, kimisi için bir abi… sıralayın sıralaya bildiğini kadar.. Belki iyi bir sevgiliyim. Bilmiyorum. Tek bildiğim ne olduğumu bilmediğim. Bilmekte istemiyorum artık. Erken indirdim yelkenleri beklide erken teslim oldum. Daha bir miktar daha yaşanılası zaman var önümde belki kabusa dönecek bir miktar zaman birimi daha… olsa ne fayda olmasa ne fayda. Giden gitmiş bende yaşasam ne fayda.

     Bilinmezlikler içindeyim. Tek bildiğim hiçbir şey bilmediğim ve tek bildiğim sevilmek değer görmek istemediğim. Yoruldum artık. Bir söz vardı;

“     İnsanlar ağaçları severler ama keserler;
     Hayvanları severler ama öldürürler,
     Çiçekleri severler ama koparırlar,
     Birinin bana seni seviyorum demesinden korkuyorum…..”

Evet korkuyorum. Bendemi sevmemeliyim o zaman diyorum. Bendemi değer vermemeliyim. Yo hayır, insanlar ağaçları da, hayvanları da, çiçekleri de ve maalesef insanları da çıkarları doğrultusunda seviyorlar. Ben çıkarsız seviyorum işte. Ve sevilmekte istemiyorum, insan gibi sevmekte.

     Yaşadığım hayat içindeki çirkefliklerden bıktım beklide, satılmışlıklar ağır geldi, onursuzluklar, yalanlar dolanlar. Ve bunların ortasında bu olanları izlemek doldurdu beni bilmiyorum. Belki ne yazdığımı bile bilmeden saçmalıyorum. Dedim ya bilmiyorum, bilmekte istemiyorum. Sadece yok olmak istiyorum. Ben sevdayı bize adam akıllı yaşamasını bilmeyen ben, ben işte öyle lanet olası bir ben. İyi değilim beklide… Bekli de mutsuzum yaşmak istediğim gibi yaşamamaktan yada ne bileyim neden yaşadığımı bilmemekten veya anlamsızlaşmasından hayatın. Tükenişler içindeyim, bir damla enerjiye muhtacım beklide, beklide düşündüklerimin değil de düşünmediklerimin yargılanmasında dolayı bu haldeyim, belki yanlış anlaşılmak ağır geliyor bana belki paylaşmak dertleri tasaları çözüm üretememek... Dedim ya bilmiyorum… böyle hiçbir işe yaramadan yaşamak mı daha mantıklı… yada yok olmak mı daha mantıklı bilmiyorum. Tek bildiğim ne bir şey bilmek istiyorum ne de biliyorum. Öyle yaşamak için anlamsızca yaşıyorum… ANLAMSIZCA….
     
www.hamzaekiz.com



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın yaşam kümesinde bulunan diğer yazıları...
İnadına Yaşa Bebek…
Sevgiliye
Ayrılık
Haksızmıyım
Ölüm...
Hoşgeldin Bebek
Sonbahar
Baba!..
Türküler
Hüzün Yaraşıyor Bana

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Gülüp Geçin……
Değişim
Sen Sevmek Nedir Bilirmisin?
Şuursuz Bir Yazı…
Biz Kimiz*
Ama Ben Seni Çok Sevdim…….
Yorulur Mu Bir İnsan?
Unutmadımaklımda!..
Tatlı Bir Hayaldir Benim Köyüm……
Nasıl Bir Sevdaya Sevdalıyız Biz?

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Yürek Sızısı [Öykü]
Gökyüzü [Öykü]
Kalemle Aydınlanan Düşler [Öykü]
Hişt Oradakiler…. [Eleştiri]
Gündem [Eleştiri]
Asosyal Bir Paylaşım [Eleştiri]
ve Zaman Durdu…. Konuştu Yürek Pervasızca…… [Eleştiri]
Yeni Türkiye!.. [Eleştiri]
Yoruldum [Eleştiri]
Olacak Tabi O Kadar [Eleştiri]


HAMZA EKİZ kimdir?

İNSAN OLMAYA ÇALIŞAN BİRİ İŞTE.

Etkilendiği Yazarlar:
CAN YÜCEL


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © HAMZA EKİZ, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.