Şahin bakışlı, ahu gözlü, şirin davranışlı ve tatlı sözlü idi. -Fuzuli, Leyla ve Mecnun |
|
||||||||||
|
Yaşasın sigortalı oluyorum. Babam aradı: “Şu yasadan önce sigortalı yapalım seni. Belki bir faydası olur,” dedi. Çoğu aile de benzer durumlar yaşanıyor. Oğlunu, kızını bir yerlerde çalışıyor gösterip hiç olmazsa bir ‘sigorta numarası’ alma telaşında veliler. Hükümet yoldaşın Sosyal Güvenlik Yasası’nı kabul etmesinden evvel sigortalı olmalıyız ki emekli maaşımızı % 10 oranında daha fazla alabilelim. Yani 3600 prim gününde % 3’lük aylık bağlama artımı devam edecek. Yeni yasa bu oranı % 2 olarak belirliyor. Ayrıca yaşı da beklemeyeceğiz 60 yaşında emekli olabileceğiz. Velhasıl bizler bir şekilde ‘paçamızı kurtardık’ gibi duruyor. Ancak bundan sonrakiler için durum pek parlak olmayacak. IMF’ye verilen sözler gereği belirli reformların yapılması gerekiyor. İşçi sendikalarının tepkisi nedeniyle pirim ödeme gün sayısı 7200’e çekildi ama “yaş” konusunda işimiz “yaş”. Diş konusundaki yardımda da müjde var. Yine eskisi gibi şekerler yiyebileceğiz. Görüşmeler sonucunda diş protez yardımı da %10 ve %20’lik oranda ‘cepten çıkacak parayla’ sağlanabiliyor. Bir kez daha seviniyorum: “Yaşasın!” Yasanın yürürlüğe girme tarihi 1 Haziran 2008 ya da 1 Eylül 2008 olarak ifade ediliyor. Ancak benim kanaatim yasanın 1 Ocak 2009’dan önce yürürlüğe girmeyecek olması yönünde. Yasa üzerinde henüz sıcaklığı geçmemiş önemli tartışmalar var. Siz yine de çoluğu çocuğu sigortalattırın. Babamın dediği gibi ‘belki faydası olur’. Zira olacak da. İthal bir yasayı kendi toplumumuz üzerine kurmaya çalışıyoruz. Ve elbette sorunlar olacak. Buna ‘dışa bağımlı’ ekonomimizin neden olduğunu söyleyebiliriz. Zira bu yasadan sonra ‘IMF yardımları’ yolda gözüküyor. Eski memurlar yürürlükte olan özelliklerini koruyorlar. Anayasa Mahkemesi daha önce memurların haklarını değiştiren ilgili yasanın 6 maddesini iptal etmişti. Dolayısıyla bu yasaya yeni memur olacaklar da tabi olacaklar. Anayasa Mahkemesi’nin önceki kararına aykırı bir durum da söz konusu. Öyle ya da böyle şimdilik bize bir sorun yok gibi. Ancak yeni neslin durumu tamamen bu yasaya özdeş olacak. 2048’den sonra emekli olacak olanlar 65 yaşlarını bekleyecekler. Dağ-Der’den İkbal Gürpınar Atağı Dağ-Der’in 12 Nisan Cumartesi günü Altıparmak’taki Atatürk Kapalı Spor Salonu’nda yapacağı büyük danışığa sunucu olarak İkbal Gürpınar katılacak. 2006 Keles Kocayayla Şöleni’nde de sunuculuk yapan İkbal Gürpınar yörede sevilen bir isim. Ve sadece onun şahsına hürmetle onlarca kişi bu gecedeki yerini alacak. Bedia Akartürk ise ballı kaymak olacak. Bizden söylemesi. 12 Nisan’ı aklınızın en nadide köşesine yazmanızda yarar var.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Yunus Emre Coşan, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |