Deney, herkesin hatalarına verdiği addır. -Oscar Wilde |
|
||||||||||
|
Bu hafta Osmangazi Kültür Dernekleri Federasyonu Başkanı Niyazi Çapa’nın yanındaydım. Kendisini bu zamana kadar yakından tanımadığıma ‘hayıflandım’ desem doğru söylemiş olurum. Öncelikle kültürüne bağlı müthiş bir insan… Aktif olarak siyasetin içinde iken Türkiye’nin en genç il başkanı olmuş. Protez işleri ile tesadüfen tanışır. Eczacı olan Çapa reçetede boyunluk yazdığını anlayamaz. Sonradan öğrenir ki boyunluk çok pahalı bir protez ve sadece yabancıların elinde var. Bahçe hortumlarından boyunluk yaparak protez dünyasına girer. Niyazi Çapa bugün Ortadoğu, Balkanlar ve Doğu Avrupa’daki en büyük protez fabrikasının sahibi. ‘Türk Malı olmayan bir sürü ürünü Türk Malı diye bize yutturuyorlar’ diyor. Kendisi % 100 yerli üretimle 36 ülkeye ihracat yapıyor. Birçok ilki var. Kurt köpeğine femur protez yapan dünyadaki ilk kişi. ‘Ben böyle ilginç bir şey gördüm mü dayanamıyorum’ diyor. Leylekleri yürütüyor, güvercinleri tekrar uçuruyor. Protez bacağı tutturabilmek için çeşitli merhalelerden geçmiş. Ağırlığını ayarlamak için cıva enjekte etmiş. Kaydığını görünce protezin tabanına kauçuk yapıştırmış. Ve hayvanlar yabancılık çekmesin diye tüylerle kapatmış. Bunları her ürettiğinde Cenab-ı Hakkın büyüklüğünü bir kez daha anlamış. Hâlâ da anlamaya devam ediyor. Daha sonra küçükler için kreşler açar, büyükler için işitme cihazlarını tamir ve temin eder. Ortopedik ürünleri ve protezleri ile insanların yardımına koşar. Ancak ilginç bir özelliği var ki söylemeden geçmek olmaz. Üniversite sınavlarına girenlere peruk ve özel külot sağlamış. Daha başarılı olsunlar diye. Tarihi Türk Evi, Eczacılık Müzesi, Dünya Yörük-Türkmen Beyliği, Vitaminli sakız, El-kol-ayak-bacak protez müzesi, ilk özel dispanser… Ve Eskişehir Odunpazarı’ndaki 360 yıllık tarihi konak… Gözünü kırpmadan almış müze yapıp kültürümüze kazandırmış. Bir köşesinde Eskişehirli Yunus Emre… Bir köşesinde Atatürk… Bir köşesinde ecdadın meskeni dediği kıl çadır… Bir köşesinde ecdadın yemek kültürü... Buram buram tarih kokan odalar. 150 yıllık tarihi ve tıbbi kitaplar… Niyazi Çapa Türk Boyları Konfederasyonu Genel Başkan yardımcısı idi. Ancak bu görevinden geçenlerde istifa etti. Çünkü kendini dolgu malzemesi gibi görmeye başladığını hissetmişti. Etkili olamadıklarından yakındı. Hüdavendigar Yörük-Türkmen Dernekleri Federasyonu Onursal Başkanı olan Niyazi Çapa, Çapa Grubu’nun da genel koordinatörü. Niyazi Amca’yı anlatmaya bu sütunlar yetmez, kendisine uzun ömürler dilemek bize düşer. Kültürümüzü ve ecdadımızı koruyan amcamızı Avusturya’nın top şekeri mi yıldıracak? Müslüman Türk kızlarına sapık heykellerle hakaret eden Viyana mı yıldıracak? Viyana kapılarına gidenler bizim dedelerimiz değil miydi?
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Yunus Emre Coşan, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |