..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Bir önyargıyı yok etmek, atomu parçalamaktan daha zordur. -Einstein
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yaşam > Yunus Emre Coşan




13 Ağustos 2008
Rektör Umut Verdi  
Yunus Emre Coşan
DağSes Gazetesi Yazıları


:BCJD:
Telefonun diğer ucundaki ses kendinden emindi: “Buyurun benim Mete Cengiz…” “Hayırlı olsun hocam rektörlüğünüz,” dedim. Kendimi tanıttım. “Bizim bir dergimiz var: Kozalak isminde sizinle söyleşi yapmak istiyoruz. Dağ Yöresi üniversitelileri yani Ünidağ olarak” diye ekledim. “Evet, biliyorum, duydum sizi” demesi şaşırttı. Ve ardından: “ilk olarak sizin o tarafa geleceğim, okulların çok eksiği var…”

Önümüzdeki hafta için sözleştik, iletişime geçip söyleşi için buluşacağız. Bu kadarını da beklemiyordum doğrusu. Biraz telaşesi vardı, koltuğu yeni devralmıştı. Yurtkuran hocanın gidişi ‘Uludağ Üniversitesi bizim yöreyi unutur mu’ düşüncelerini ayyuka çıkarmışken Mete hoca Hızır gibi yetişti. “Sizin oralara geleceğim” demesi ne kadar da bize yakın bir cümleydi. “Hasretle bekliyoruz,” dedim.

Sızlayan yüreğimize bir parça olsun umut aşıladı. Uludağ Üniversitesi’nin yeni Rektörü Prof. Dr. Mete Cengiz yöredeki eğitim ivmesinin iyileştirilerek arttırılmasından yana.

Yöreye açılan okullar yeni doğmuş bebek misali her türlü bakıma muhtaç. Her şeyi istiyorlar ama mızmızlanmadan. Yörenin ‘devletten ağlayarak bir şey istememe’ özelliğini okullarımız da kazandı. O yüzdendir ki Mete Cengiz bakıma ve ilgiye muhtaç okullardan işe başlayacak.

Yeni Rektör idealindeki öğretim elemanlarını ve üniversiteyi şöyle tanımlıyor: Öğretim elemanı, bir bilim adamı olduğu kadar, iyi bir konuşmacı, yazar, eğitimci ve bir sanatçıda bulunması gereken yaratıcılık ve heyecana sahip olan kişidir.

Karşıt düşüncelerin nasıl doğru olabileceği ve bu doğrultuda nasıl saygı gösterilebileceğinin öğrenildiği bir üniversite olarak tanımlıyor. İnsanı ön planda tutan, hukukun üstünlüğüne ve adalete inanan, yenilikçi bilim ve araştırma politikalarına dayanan, çağdaş ve evrensel Uludağ Üniversitesi’ni birlikte oluşturmak için yola çıktı. İnşallah bu düşüncelerinde tahmin ettiğinden daha çok başarılı olur ve bizler de kendisinin yardımcısı oluruz.

Mete Cengiz Kalp ve Damar Cerrahisi profesörü… Yani damarlara anjiyo yapanlardan... Dileriz ki ve ümidimiz o dur ki: Dağın tıkanan eğitim yollarına da anjiyo yapabilsin. İşinin ehli olan birinden bunu istemek çok bir şey istemek olmasa gerek.

Dağ-Der, Ünidağ ve Piknik

16 Ağustos Cumartesi Günü derneğimiz Dağ-Der üniversitelilere bir piknik düzenliyor. Pikniğe katılmak isteyen üniversiteliler www.unidag.net adresinden piknik detaylarına ulaşabilirler ayrıca sorusu olan sitedeki forum aracılığı ile sorabilir.

23-24 Ağustos tarihlerinde ise Keles Kocayayla’da 2 gün 1 gece konaklamalı Ünidağ Kampı yapılması planlanmakta. Cumartesi gecesi gelecekler Pazar günü pikniğe katılacak misafirleri de ağırlayacak. Bursa gençliğinden de misafirlerimiz olacak. Türküler söylenip oyunlar oynanacak. Bunun için Ünidağ tertip komitesi çalışmalarını sürdürüyor.

Editörlüğünü yürüttüğüm Kozalak Kültür Dergisi’nde okur mektupları köşesinde ya da diğer bölümlerde yer almak isterseniz unidag@gmail.com adresinden e-posta ile iletişime geçebilirsiniz.




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın yaşam kümesinde bulunan diğer yazıları...
ve Kozalak...
Bursa'yı Sevmek Bursa'yı Bilmek Midir?
Kanas - Der'den Anlamlı Kutlama
Şenlikler, Hayırlar, Bizler
Dağ'ın Asfaltsız Yolları
Uludağ'dan Şenlik Geçti

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Jandarma Ne İşe Yarar?
Çabalayan Adam Niyazi Çapa
Arabası Dört Teker
Termik Santrale Nereden Bakmalı?
Sadağ Kanyonu
Mustafa Şahin ile Yeniden
Kampus Kent Keles
Kepler Düş'erken
Kpss Gençliği
İrfan Başkan'ın Eğitim Işığı

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Dedeme [Şiir]
Beşinci Yalnızlık [Şiir]
Şişe Kıran Kız [Şiir]
Geleceğe Mektup Yazmak [Eleştiri]
İnsanı Yücelt ki Devlet Yücelsin [Eleştiri]
Kocayayla Sahipsiz mi? [Eleştiri]
Suya Sabuna Dokunmamak [Eleştiri]
Peynir Yiyen Polis [Eleştiri]
İşgüzar Öğretmen [Eleştiri]


Yunus Emre Coşan kimdir?

Hayatın öğrenciliği, öğremciliğin bir hayat olması asıl hayata karşı bir bakış. . hayatın biteceği yerden hayata başlamak. . Keles'ten Bursa'ya Bursa'dan İzmir'e kıvrılarak ettiğim yolculukların tadı yok 3-5 şeritli yollarda. . .

Etkilendiği Yazarlar:
Nazım Hikmet, Can Yücel, Cemal Süreya, Sunay Akın


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Yunus Emre Coşan, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.