..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Doğru şeritte olsanız bile, olduğunuz yerde kalırsanız er geç ezilirsiniz. -Will Rogers
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yaşam > Yunus Emre Coşan




9 Haziran 2008
Dağ'ın Asfaltsız Yolları  
Yunus Emre Coşan
DağSes Gazetesi Yazıları


:BAHF:
Yöre’den köy isimlerini saymanızı istesem aklınıza bulunduğunuz yerin yakınındaki köyler gelir.
Ve genel ortalama ile beş dakika içerisinde ancak 15-20 köy sayabilirsiniz. “Ben daha fazla sayarım” diyenler elbette olacaktır. Tebrik ederim onları.

Ancak söz konusu “köy ismi saymak” değil. Söylemek istediğim yörenin göç sorununa bir de ulaşım probleminin eklenmesi. Hatırlayanlarınız olacaktır, bundan birkaç ay önceki yazımda bir anketin sonuçlarını yorumlamıştım. Yörede görülen en büyük problem ulaşımdı.

Köy yollarının bakımsız olması KÖYDES projesiyle harıl harıl yollar yapılan bir ülkeye hiç mi hiç yakışmıyor. Mayıs ayı içerisinde Köyleri Kalkındırma Projesi (KÖYDES) çerçevesinde, Kırşehir'in köylerinde asfalt çalışması yapılmak üzere 1 milyon YTL ödenek ayrıldığı haberini gazetelerden okuduk. Dağ Yöresi’nin yollarına gereken ilginin gösterilmemesi tarımla uğraşan köylüleri de zor durumda bırakıyor.

Dağ Yöresi’nde toplamda 148 köy bulunuyor. Bunların 53’ü Orhaneli’de, 38’i Büyükorhan’da, 35’i Keles’te ve 22 tanesi de Harmancık’ta bulunuyor. Genelde sıkıntı yakın köyler arasındaki yollarda daha da göze çarpıyor.

Mesela 4 ilçenin hemen hemen kesişme noktasında bulunan Fadıl ile Haydar arasındaki yol tamamen kaderine terk edilmiş durumda. İl Özel İdaresi’nden yetkililer eğer sesimizi duyarlarsa buraya gelen tüccarın ve köylünün işini de kolaylaştırmış olacaklar.

Orhaneli ve Keles’in güneyi arasındaki bağlantının da sağlandığı bu kavşak noktasından başka göze çarpan noktalar ise; Harmancık’ın Okçular, Büyükorhan’ın Alutça ve Akçasaz köylerinin bulunduğu yerler.

Yine Büyükorhan’ın Mazlumlar Köyü civarı da yol açısından hiç iç açıcı değil. Zaten bu köy isminden de anlaşılacağı üzere Bursa ilinin en güneyine konuşlanmış mazlum köylerden biri.

Orhaneli’de ise Tepecik’ten, Celepler’e ve Dereköy’e gidişler sıkıntılı. Yine Keles’in Haydar Köyü ile Orhaneli’nin Ağaçhisar köyü arasındaki yollar da ‘asfaltlanmayı ve düzenlenmeyi’ bekliyor.

Keles’in Alpagut’un içinden geçen köy yolu ise Akçapınar’ın üzerindeki köy yoluna bağlanmayı bekliyor. Şimdilik görünümü şose yol biçiminde.

Yöre içerisinden örneklerini verdiğim bu köy yolları birbirine daha sıkı bağlanmayı bekliyor. Kimsenin “3-5 kişi için oralara yol mu yapılacak?” gibi bir söylem hatasına düşeceğine inanmıyorum.

Devlet 3 kişi de olsa oralara hizmet götürmek durumundadır. Yöremiz bu ara bağlantıların daha iyi hale getirilmesi sayesinde birbirine daha sıkı bağlanacaktır. Yazın köylerine ziyarete gelenler, hayırlara, şenliklere gelenler daha huzurlu ayrılacaklardır.

Gümüşpınar’dan Firuz’a düğüne giderken hayatını kaybeden aynı aileden 5 kişinin üzüntüsü halen içimizde. Geçtiğimiz günlerde de bir kamyon devrildi. Hem de aynı yol üzerinde. Köy yollarımızı daha düzenli hale getirilmesi gerekiyor. En azından tehlikeli olanları ve asfaltsız olanlar elden geçirilse çok daha iyi olacak. İl Özel İdareleri’nin mali gücü belediyeler yasası ile arttırılmışken ve KÖYDES gibi önemli bir sistem hayata geçirilmişken yapılmaması ayıp olur. Vatandaş bunu bekliyor.

KÖYDES projesi ile birlikte kullanılmayan okul binalarının köy konağına dönüştürülmesi başka illerde uygulanıyor. Dileriz bizim köylerimizde misafirperverliğine yakışır konaklarına kavuşurlar.



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın yaşam kümesinde bulunan diğer yazıları...
ve Kozalak...
Bursa'yı Sevmek Bursa'yı Bilmek Midir?
Kanas - Der'den Anlamlı Kutlama
Rektör Umut Verdi
Şenlikler, Hayırlar, Bizler
Uludağ'dan Şenlik Geçti

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Jandarma Ne İşe Yarar?
Çabalayan Adam Niyazi Çapa
Arabası Dört Teker
Termik Santrale Nereden Bakmalı?
Sadağ Kanyonu
Mustafa Şahin ile Yeniden
Kampus Kent Keles
Kepler Düş'erken
Kpss Gençliği
İrfan Başkan'ın Eğitim Işığı

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Dedeme [Şiir]
Beşinci Yalnızlık [Şiir]
Şişe Kıran Kız [Şiir]
Geleceğe Mektup Yazmak [Eleştiri]
İnsanı Yücelt ki Devlet Yücelsin [Eleştiri]
Kocayayla Sahipsiz mi? [Eleştiri]
Suya Sabuna Dokunmamak [Eleştiri]
Peynir Yiyen Polis [Eleştiri]
İşgüzar Öğretmen [Eleştiri]


Yunus Emre Coşan kimdir?

Hayatın öğrenciliği, öğremciliğin bir hayat olması asıl hayata karşı bir bakış. . hayatın biteceği yerden hayata başlamak. . Keles'ten Bursa'ya Bursa'dan İzmir'e kıvrılarak ettiğim yolculukların tadı yok 3-5 şeritli yollarda. . .

Etkilendiği Yazarlar:
Nazım Hikmet, Can Yücel, Cemal Süreya, Sunay Akın


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Yunus Emre Coşan, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.