..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Ağlamak da bir zevktir. -Ovidius
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yaşam > Yunus Emre Coşan




13 Ağustos 2008
Şenlikler, Hayırlar, Bizler  
Yunus Emre Coşan
DağSes Gazetesi Yazıları


:BBBI:
Geçtiğimiz Pazar günü Göynükbelen’de, Kocayayla’da, Keles Akçapınar’da kalabalıkların birbirine yaslandığı anlar geçti. 29 Haziran’da ise Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Faruk Çelik’in ve birçok AKP’li milletvekilinin katılımıyla 43. Keles Kocayayla Şöleni gerçekleştirildi. Şenlikler iktidar için bulunmaz fırsat ve 22 Haziran’da Sayın Çelik Orhaneli’ye nasıl koşarak gittiyse Keles’e de aynı hızda gitti. TOKİ konutlarının açılışını yaparken iş yaptıklarından bahsediyordu. Sosyal devletin Dağ Yöresi’ne daha çok gerektiğinden bahsediyordu. ‘Biz sizleri unutmadık’ havasındaydı. Keles-Bursa yolunun bitirileceğini söyledi ve Yöre’deki sivil toplum kuruluşlarına önem verdiğini göstermek için Yörük çadırlarını ziyaret etti. Mutlu oldu insanlar. Dernek yöneticileri: “Çadırımızda ‘Bakan’ ağırladık,” derken büyük bir sorunu çözmüş belediye başkanı havasındaydılar. Bakan’ı karşılarında görünce ne isteyeceklerini unuttular. Kolay mı? Yıllar sonra bir bakanla aynı zeminde ve zamanda yer alıyorsunuz.

Beklenen spor salonu sözünü de yaylada verdi. İlçeye üniversite getirdik dedi ama Mustafa Yurtkuran hocanın adını ağzına pek de almadı. Kim ne derse desin İlçelerimizi üniversite Uludağ Üniversitesi rektörü Prof. Dr. Mustafa Yurtkuran’ın ‘kişisel’ çabaları sayesinde olmuştur. Neyse! Ama Türkiye’i şantiyeye çevirdik derken haklı olmadığını söyleyemeyiz. Keles-Bursa yolu hala bir şantiye görünümünde!

6 Temmuz’da ise MHP Genel Başkanı Devlet Bahçeli'nin mesajı Keles Kocayayla’ya geldi. 3 Kasım 2002 de seçim yapalım söyleminin ardından yine burada büyük bir çıkış yapması ve bazı kelamlar etmesi bekleniyordu ama çok fazla ileriye gitmekten kaçındı.

‘MHP Kurultayı’ ile Akçapınar’ın geleneksel köy hayrı da aynı tarihlere gelince, siyaseti seven yaylaya küçük bir cemiyet havası solumak isteyen Keles Akçapınar’da aldı soluğu. Burada 40 çocuk Akçader (Akçapınar Köyü Yard. Day. Derneği) yönetimi tarafından sünnet ettirildi. Dualar okundu azalan yöre nüfusuna belki de Allah’tan çözüm önerileri istendi. Baktılar siyasetçilerden iş yok. Dualarla ayakta kalmaya devam ettiler.

Bir de bırakamadığımız tuhaf bir alışkanlığımız var: Şenliklerde geç çıkan sanatçıları yuhalamak! Sunucu iyi laf söyledi ama anlayana: “Yuhalamak medeniyet göstergesidir,” Belli ki biz kendi medeniyetimizi göstergelerini yaratmakta pek de başarılı değiliz.

Yine geçtiğimiz Pazar Ankaralı Turgut Göynükbelen’de sahne aldı bu şenlik nispeten siyasetin gölgesinden uzakta kalınca daha bir şenlik havasındaydı.

Önümüzde ki haftalarda köylerimizde hayırlar ve şenlikler devam edecek. Bunların yöre için en önemlilerinden biri Belenören Kiraz-Vişne-Badem Festivali. 12 Temmuz gecesi danışık yapılacak ve ertesi günü boy boy kirazlar gelen konuklara ikram edilecek. Festival niteliğinde olan ilk köy şenliklerinden biri. Bu şenliğe gitmek isteyenler için 12 ve 13 Temmuz tarihlerinde Dikkaldırım ve Temenyeri’nden ücretsiz araba kaldırılacak. Sizlere, bizlere ve onlara bol şenlikli yazlar…

Kozalak Dergisi’ne ulaşmak için

Ünidağ’ın geçtiğimiz ay içerisinde yayına hazırladığı Kozalak Kültür Dergisi’ne ulaşmak isteyen okurlar olduğunu fakat ulaşamayan okurlar olduğunu öğrendik. Dergi tüm ilçelerimizde mevcut durumda.
Orhaneli’de Dağses’te,
Keles’te Balkan Kuruyemiş’te,
Büyükorhan’da Belediye Başkanlığında,
Harmancık’ta Güneş Gıda’da
Bursa’da ise Tahtakale’de Barış Büfe’de

Gelişmeler www.unidag.net’ten takip edilebilir.




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın yaşam kümesinde bulunan diğer yazıları...
ve Kozalak...
Bursa'yı Sevmek Bursa'yı Bilmek Midir?
Kanas - Der'den Anlamlı Kutlama
Rektör Umut Verdi
Dağ'ın Asfaltsız Yolları
Uludağ'dan Şenlik Geçti

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Jandarma Ne İşe Yarar?
Çabalayan Adam Niyazi Çapa
Arabası Dört Teker
Termik Santrale Nereden Bakmalı?
Sadağ Kanyonu
Mustafa Şahin ile Yeniden
Kampus Kent Keles
Kepler Düş'erken
Kpss Gençliği
İrfan Başkan'ın Eğitim Işığı

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Dedeme [Şiir]
Beşinci Yalnızlık [Şiir]
Şişe Kıran Kız [Şiir]
Geleceğe Mektup Yazmak [Eleştiri]
İnsanı Yücelt ki Devlet Yücelsin [Eleştiri]
Kocayayla Sahipsiz mi? [Eleştiri]
Suya Sabuna Dokunmamak [Eleştiri]
Peynir Yiyen Polis [Eleştiri]
İşgüzar Öğretmen [Eleştiri]


Yunus Emre Coşan kimdir?

Hayatın öğrenciliği, öğremciliğin bir hayat olması asıl hayata karşı bir bakış. . hayatın biteceği yerden hayata başlamak. . Keles'ten Bursa'ya Bursa'dan İzmir'e kıvrılarak ettiğim yolculukların tadı yok 3-5 şeritli yollarda. . .

Etkilendiği Yazarlar:
Nazım Hikmet, Can Yücel, Cemal Süreya, Sunay Akın


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Yunus Emre Coşan, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.