Bir önyargıyı yok etmek, atomu parçalamaktan daha zordur. -Einstein |
|
||||||||||
|
Deniz Feneri yetkilileri böyle manzaralara doğuda alışkınlar. Ama Türkiye’nin metropol şehirlerinden biri olan Bursa’da görmeleri onlar için sürpriz olmuş. Dernek başkanı Engin Yılmaz “ben de böyle bir okulda okudum” derken gözleri bir yerlere dalıyordu. Çocuklar yeni oyuncaklarıyla, kıyafetleriyle, defterleriyle, kalemleriyle umutla güldüler üzerilerine doğrulan pahalı ışıklara, camlara… Elbette kendilerine değer verildiğini hissettiler. Yönetici olacaklar, bilim adamı olacaklar, öğretmen olacaklar olmasına ama en önemlisi duyarlı bir vatandaş olacaklar. Dara düşenin elinden tutacaklar. Köylüler de mutluydu; köy meydanımız, çeşmemiz oldu diye. Muhtar Ahmet Sevinç’in -köyümüz kente dönüştü diye- soy ismi vücuduna yayılmıştı. Velilerin yüzleri güldü, öğrencilerin temiz kalplerine bir kat daha koruma geçirildi. Hayat temiz kalpleri kirletmesin diye. Onlar yeni bir okulun, yeni öğrencileri gibi şimdi eğitime daha sıkı sarılacaklar. Öyle laf olsun diye okumayacaklar, değer yargıları olduğu için okuyacaklar. Ve umutla karnelerini aldılar. Belki çoğunda zayıf vardı, düşük not vardı. Cuma günü milyonlarcası gibi onlar da aldı karnelerini. Ben eminim ki 3-5 soruluk sınavları yapamasalar da birçok şeyi biliyorlar. Sakın ola ki notlarıyla değerlendirmeyin öğrencileri. Not bu sistemin içinde sembolik bir durumdur. Onların 0 almaları hiçbir şey bilmediklerini göstermez aynı zaman da yüz almaları da her şeyi bildiklerini göstermez. Bildiklerimiz karşıdakinin anlayabildiği kadardır. Önce onlar anlatmayı öğrenecekler, kendilerini ifade etmeyi. Varsın bir dönemde belgesiz gelsinler evlerine… Siz onları büyüdüklerinde görün. Hepsine kefilim. Ne olurlarsa olsunlar en iyisini olacaklar. Kollarını iki yana açıp korkuluk olsalar bile… Islık çalsalar bile… En iyisini yapacaklar.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Yunus Emre Coşan, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |