..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Eğer bir kelebeği sevebiliyorsak, tırtıllara da değer vermemiz gerekir. -Antonie de Saint-Exupery
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Toplum > Yunus Emre Coşan




30 Kasım 2007
Ya Vatan...  
DağSes gazetesi yazıları

Yunus Emre Coşan


DağSes gazetesi yazıları


:ACDB:
Ya vatan…

Gazeteler boy boy şehit haberleri ile dolu. Az zaman öncesine kadar gazetelerdeki haberini kıyıda köşede bulduğumuz şehitlerimiz şimdilerde cennetle inatlaşırcasına mertebelerini dünyada da yükseltiyorlar. Sevindirici bir olumsuzluk belki de…
Milletimin hafızası umarım bu kez dirençli çıkar, günübirlik seyahat tutkunluğundan öte geçer şehitlik ziyaretleri. Anaların ağlamasından ötesi yalan olmaz da köklü bir çözüm gelir geride kalanlara.
Haberlerde okuduk, gözlerimizle gördük, dillerimizle haykırdık…
Ülkemin fidan gibi gençlerinin bir bir devrilmesine karşı koyma zamanının gelip geçtiği bir dönemin içerisinde olduğumuzu şimdilerde anlıyoruz.
Şehitler ölüyor, gibi anlatımı bozuk cümleler kuruyoruz, beyinlerdeki hayallerinden ötesini saymayarak. Yetişmiş gençliğimiz sönüyor, ardına birikmiş bir hırs bırakarak. Bize canlı, üretken gençliğimiz lazım, elbet vatan sağ olacak ama…
Ama işte boğazımızın burnumuzun direği ile sızılaşıp düğümlendiği vakitlerde düşünemiyoruz fazlaca. Onlar’a ölüler demiyoruz ilahi seslere kulak vererek. Özlüyoruz geride bıraktıkları boşluğu görerek…
Magazin dünyamız ne yazık ki belleğimizi uyuturken, benliğimizi de alıp götürmüş Gabar Dağı’ndan, Kayalık Dağları’na ulaşan bir coğrafyaya.
Ah gözünü sevdiğimin diplomasisi, sınırları yırtan para tepsisi…
Kimin elindesin, kimin yüzüne parıldamaktasın 21. yüzyılın ışıklı kentlerinde?
Konferans masalarında hangi ülkenin evlatlarına mekanik oyuncakları doğrultmaktasın?

Pis bir oyuna alet edilmenin eşiğindeyiz, bunu çocukluğumuzda kalan temiz oyunlarımızda öğrendik. Kendi mekânlarımızda daha güçlü hissederdik kendimizi. Saklambaç oyunlarında hiç bulunamayacağımızı düşlerdik eve yakın saklandığımızda. Oysa ülkemin içinde olduğu oyun böyle mi? Daha oyun başlamadan yerleri tutulmak isteniyor, oyuncularının evleri yağmalanıyor. Kardeşçe paylaştığımız sokaklarda tuzaklar örülüyor, okullar dağıtılıyor.

Cahil kalsın halkımız, paraya inansın, kandırılsın ve yoz bir dünyanın temelleri kurulsun, kendilerini vatansız sananlar celâllensin diye!
Vatan şehitleri koynunda saklarken, bayrak içli gözlerle izliyor kalleşlikleri.
Tavır koyduğunuz şeylerin ciddiyetsizliği gidiyor gücünüze, sırt verdiğiniz dağların arka çıkmamasına içerliyorsunuz. Asker oluyorsunuz sonra. Annenize topladığınız çiçekler, parmağınızı tetiğe uzanırken geliyor gözünüzün önüne. “Hangi anaların evlatları, hangi yollarda” diye üzülüyorsunuz insanlığa. Vuruluyorsunuz.
Ardınızda yüz binler sonra.

Sonra şehitlerin vurulmuşluğu… Unutulmuşluk. Bir kez daha vuruluyorsunuz, cennetin en lütufkâr köşelerinde…

“Biz görevimizi yaptık” dediğinizi duyuyoruz. “Bizi unutsanız da olur” diyen bir âlicenaplık fışkırıyor mezar taşlarınızdan.

Sessiz, bir tepeden izliyorsunuz ders yapan çocukları. “Bir de biz bölmeyelim derslerini” diyorsunuz. Onurlu bir tepede şahadete eriyorsunuz.

Vatan hâlâ sizin aziz hatıranıza ayakta! Bizi geçiniz.


Paylaşılacak çok şeyimiz var dostlar, henüz vatana sıra gelmedi daha ve gelmeyecek de!

yunusemrecosan@mynet.com
yec@yunusemrecosan.com



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın toplum kümesinde bulunan diğer yazıları...
Çabalayan Adam Niyazi Çapa
Arabası Dört Teker
Termik Santrale Nereden Bakmalı?
Mustafa Şahin ile Yeniden
Kampus Kent Keles
İrfan Başkan'ın Eğitim Işığı
3 Başkanla Baş Başa
Rafting Hep Aklımızdaydı
Dağdan İnene İş Var!
Demirel'den Selam Var

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Jandarma Ne İşe Yarar?
ve Kozalak...
Bursa'yı Sevmek Bursa'yı Bilmek Midir?
Sadağ Kanyonu
Kanas - Der'den Anlamlı Kutlama
Rektör Umut Verdi
Kepler Düş'erken
Şenlikler, Hayırlar, Bizler
Kpss Gençliği
Dağ'ın Asfaltsız Yolları

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Dedeme [Şiir]
Beşinci Yalnızlık [Şiir]
Şişe Kıran Kız [Şiir]
Geleceğe Mektup Yazmak [Eleştiri]
İnsanı Yücelt ki Devlet Yücelsin [Eleştiri]
Kocayayla Sahipsiz mi? [Eleştiri]
Suya Sabuna Dokunmamak [Eleştiri]
Peynir Yiyen Polis [Eleştiri]
İşgüzar Öğretmen [Eleştiri]


Yunus Emre Coşan kimdir?

Hayatın öğrenciliği, öğremciliğin bir hayat olması asıl hayata karşı bir bakış. . hayatın biteceği yerden hayata başlamak. . Keles'ten Bursa'ya Bursa'dan İzmir'e kıvrılarak ettiğim yolculukların tadı yok 3-5 şeritli yollarda. . .

Etkilendiği Yazarlar:
Nazım Hikmet, Can Yücel, Cemal Süreya, Sunay Akın


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Yunus Emre Coşan, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.