..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
İnsan özgür doğar, ama her yanı zincire vurulmuştur. -Rouesseau
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yaşam > BİNNUR EDİSAN




16 Mayıs 2005
Büyüdüm  
BİNNUR EDİSAN
Sesimi duyurmak için bağırmak yerine, küçük harflerle konuşmanın ruhumu rahatlattığı bir dönemdeyim.Geçici bir büyümüşlük halimidir nedir bilemiyorum ama en azından bu sıralar büyüdüğümü hissediyorum.


:CHBH:
Büyüdüm!


Büyüdüm artık…


Sesimi duyurmak için bağırmak yerine, küçük harflerle konuşmanın ruhumu rahatlattığı bir dönemdeyim.Geçici bir büyümüşlük halimidir nedir bilemiyorum ama en azından bu sıralar büyüdüğümü hissediyorum.
Mesela artık, masaya indirdiğim yumruğun çıkardığı sesten çok elimin acısı için kıvranıyorum ne salağım diye diye (Niye masaya yumruk indirilir ki?)
Yüzlerce kere sigarayı bırakacağım diye yattığım gecelerin sabahında, elimde duran zehre sevgiyle bakarken bulurdum gözlerimi.Ohh, şöyle bir fincan hazır kahveyle ne de güzel gidersin sen şimdi, diye konuşa konuşa mutfağa koşardım; arkamdan, yine başaramadın, diyen canım annemin sesine kulaklarımı kapatırken…Sigarayı bıraktım!
Büyüdüm…Sigarayı ablaların, ağabeylerin, teyzelerin, amcaların elinde görüp, büyüyünce ben de içeceğim, diye hayaller kurmadım ama çatal çatal olan sesimin kulak tırmalamasını da duyamayacak kadar çocukmuşum demek ki…Eğer bir meslek seçtiysen ve o meslek sesinle doğrudan ilgiliyse, biraz aklını başına devşirir insan yahu!
Mehpare Hocamın, son derste kayda aldığı sesimi defalarca bana dinletirken, duyuyor musun çatallaşmayı bu işi yapmak istiyorsan bırakmalısın sigarayı dediği gün, o güne kadar tüm hocalarından övgüler alan çocuk Binnur için , şımaramayacağı kadar ciddi bir konuydu.
‘Nodül olabilir sende…Seninle daha önce de sigara konusunda konuşmuştuk değil mi?’
‘Hayır hocam yok dedi doktorum…’
‘Git bir daha baktır, kaç tane sigara içiyorsun günde?’
‘Çok değil artık hocam…’( sesim kısılır korkudan)
‘Anlamadım, kaç tane dediiiiiiiiiiiiiiiiiiin?’ (bağırır ve devam eder) ‘Şu gürültü gibi çıkan sese bak! Kapatın televizyonun derim ben bu sesi duysam…’ ( Aşağılama devam ediyor ve hatta daha neler neler deniliyor.)
‘Oku bakalım şu haber metnini!’
‘Peki hocam.’
Birinci satır biter soluk almaya hazırlanırken, diyaframdan soluk almak filan unutulmuştur bile…
‘Bağırmadan oku!’
Dikkat dağılır gideeeeeeeeeer.
‘Peki hocam.’
‘Bırak şimdi o haber metnini, şu metne devam et.’
Ölmek istiyorrrrrrrrrruuuuuuuuuuuuuuuuuum.
Okunur ikinci metinde.
Konuşur, konuşur, konuşur….Canım Hocam nasıl da sinirlendi.
İşte o ders bittiği an; ben birden büyüdüm:)
Sigarayı bıraktım, o da beni pek seviyor değilmiş hani, yapışmadı ille de bırakma beni demedi vallahi! .Sabah kahvemin tadı, bir ayrı güzeldi.
Tavsiye edilir.
Hadi hep beraber büyüyelim:)

.Eleştiriler & Yorumlar

:: BÜYÜMÜMEK Mİ? ACABA
Gönderen: harun küpeli / Gaziantep/Türkiye
20 Mayıs 2005
Binnur acabaa tek nedenin iş olduğu için mi büyüdüm bugüne kadar bu işle hayatını daim ettirdiğini ve bu işe devam edeceğini hesabını yapmazken bugün mü büyüdün yok yok sen bugün büyümedin senin kalbine isabet eden aşkla bugün dünyaya geldin ve bütün zararlı ve zararsız alışkanlıkları bir daha bir daha ve binlerce bir daha aşkınla onayladın.Bunu söylerken içim kayıyor ama söylemem de gerek hadi aşkını kayıp etsen doğduğun gün aslında senin ölüm günün olsa sabahları beklermiydin yine bir fincan kahve ve çatallı bir sesle metni okumak için stüdyoya koşmayı hayır çünkü sabahlar geceden geceler ise sabahtan olurdu.Onun için dostum inşallah doğduğun gün gibi büyür ve adı belli olan nesneleri aşkınla bir kez daha onaylarsın tertemiz sesin başka geliyor bugün amin deyişin bile çok farklı adın gibi nurlu sesin :-))) ohh ohh iyi yapmışsın yaa sigarayı bırakmakla ben mi sesim mi ben şanslıyım çünkü ne doğumlar gerçekleşiyor ben de ne de mesleğimin gerektirdiği bir ses tonu olması yani ben mezarı çoktan eştim hani derler ya ''BEN BİR ÖLECEĞİM GÜNÜ BİLMİYORUM'' diye o hesap işte kardeş senin adına seninle sevinçim eş değer.

:: Giriş
Gönderen: Murat M. UĞURLU / İstanbul/Türkiye
20 Mayıs 2005
Giriş için kullandığınız ifadeler hem içten, hem dokunaklı hem de oldukça edebi güzellikte. Aynı minval yazmayı denemelisiniz. Çok güzel, şırıl şırıl akan bir dil yakalamanız olası. Esenlikle, esintilere.




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın yaşam kümesinde bulunan diğer yazıları...
Bir Tatlı Huzur
Yeni Bir Yıl
Annem
Yaşamak.
Aldanışlar
Kapı
Mevsim Kış Olunca
Hafıza Kaybı
Yazmak ve Yaşamak
Hayatı Kolaylaştırmak

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Mutlu Kal... Hoşça Kal
Ayrılıklar da Şerefli Olmalı
Silmedim, beyaza boyadım
İş Yeri Kuralları!
Anlatıyor Gibiydim
Bir Aşk Daha Bitti
İnsan İlişkileri
Gidiyor Bu Şehirden
Yokluğun Bir İç Deniz
Çapkın Erkek (Kadın)

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Ağladığın Gecelerin Hatırına [Şiir]
Merak Et! [Şiir]
Kadın ve Saçları [Öykü]
Sevmeyi Öğretin! [Eleştiri]
Ne Aydın Bir Bilgelik! [Eleştiri]
Teşekkürler Ebru Gündeş [Eleştiri]


BİNNUR EDİSAN kimdir?

Yazarak, konuşarak, öğrenerek, öğreterek ve susarak yaşıyor:) Daktilo şaryosundaki parmak dansına bayılıyor:) Bir yudum insan. Binnur Edisan :)

Etkilendiği Yazarlar:
William Shakespeare, George Orwell, Albert Camus, Henry Miller, Franz Kafka, Borges, Ahmet Arif, Can Yücel, Ahmet Altan...


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © BİNNUR EDİSAN, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.