..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Edebiyat yaşamın öncüsüdür, onu öykünmez, ona istediği biçimi verir. -Oscar Wilde
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > İlişkiler > BİNNUR EDİSAN




3 Eylül 2002
Ayrılıklar da Şerefli Olmalı  
BİNNUR EDİSAN
Bir ilişki yaşarsın mutlusundur; yüreğin bir başka yüreğin adını zikrederek atar, paylaşırsın umutlarını yarınlarını...Bir zamanlar benim de, bir sevdam vard...ı


:IHGH:
Evet ayrılıklar da şerefli olmalı..

Bir ilişki yaşarsın mutlusundur; yüreğin bir başka yüreğin adını zikrederek atar, paylaşırsın umutlarını yarınlarını...
Bir zamanlar benim de, bir sevdam vardı. ‘Her geçen gün yüzün pembeleşiyor seviyorsun beni,hiç ayrılmayalım ve artık bana ayrılık lafını asla etme sevdam; seni öylesine her şeyi hiçe sayarak seviyorum ki...’ derdi.

Sevmek yüzde pembelikler oluşturuyormuş demek ki, diye düşünürdüm. Zaman içinde, o güzel duygunun neler getirdiğini yaşayarak gördüm. Ilık rüzgarlar eser yüreklerde; pembeleşen çehre pembe hayallere sevk eder insanı; bilinen dört mevsim yediye çıkar; bin bir çiçekle karşılanır masal galaları... Elimizde kırmızı halı olsa sevdiğimizin yoluna hiç üşenmeden seriveririz, kalp atışları davullara bedel...

Sonra bir gün yollar ayrılır; bambaşka köşelerde buluverirsiniz o kalp atışlarını ..öncesinde buruk bir hüzün sonra yaşamaya devam... Hayat her zaman istediğimiz gibi devam etmiyor işte. Başlangıçları nasıl hevesle karşılıyorsak ayrılıklarda hoş görülmeli.. Kavgasız nefretsiz uğurlamalı gidenleri, bir zamanlar güzel duygular paylaştığımız insanın ardından 'yaşanmamışlarıma yaşanmışlık getirdi yolu açık olsun.' demekten başka çare yok. Herşeyden önce bunu kendi ruhumuz için yapmak...

Bazen bitiriş fiilinin gümbür gümbür gelişini duymak istemeyiz, bittikten sonra karmaşa...Saatlerce gidenin ardından konuşuruz; konuştukça öfkeleniriz, derken: NEFRET!

Ayrılığında etiği olmalı; sevginin namusu taşınmalı omuzsa omuzda, yürekse yürekte... Çevremde nice insan var gidenin ardından nefret kusan, oysa tek çare insanın yeni yürekleri de görebilmesinde..

Kimse dünyanın merkezi değil...

Ne sevdalar gördüm ölümsüz olduğuna inandığım ama inanmışlık yetmiyor bazen!

Bir zamanlar benim de bir sevdam vardı.


.Eleştiriler & Yorumlar

:: Hayret!
Gönderen: Hüzünbaz / , Türkiye
26 Ekim 2010
Yaklaşık üç yıl önce okumuştum bu yazıyı, nerden bilebilirdim ki bunu hatırlayıp, yine bunu okumaya ihtiyaç duyacağımı. Tam da bir şarkı eskitiyorken kemanın tellerini... Yüreğine sağlık demiştim yıllar önce içimden. Ama şimdi direk sesleniyorum. YÜREĞİNE SAĞLIK! Ne de güzel anlattın aslında şimdi. Aslında anlatacağını şimdi anlattın. Yaşanmıyorsa bilinmez ki.

:: şeref; nefret, ve ayrılık
Gönderen: soner soner / Düzce/Türkiye
7 Eylül 2007
"saatlerce konuşuruz giden ardından konuştukça sinirleniriz derken NEFRET!" demişsin sevgili binnur. Aşkın içinde nefret olmaz, olmamalı. Varsa yada ayrılıktan sonra dahi yaşansa onun adı "aşk" olmaz bence. Ayrılıklara verdiğin onurda aşkla atbaşı olmalı ve bunu çok iyi işlemişsin tebrikler.

:: Baştan sona ...
Gönderen: S.Aylin Antmen / İstanbul/Türkiye
5 Ocak 2005
... Doğru (.) Nokta

:: her şey tadında yaşanmalı
Gönderen: koray / Ankara/Türkiye
10 Aralık 2004
acılarımıda sevdim, her ayrılık bende acı bir gülümseme. dostumu kaybettim, birde sevdigimi, kızgınlığım bundandır, ondan değil.

:: senden sana
Gönderen: SeNCiLeYiN / Halifax/Kanada
12 Kasım 2004
Harika bir başlık... Anlamlı... Sitemli... Sizi okumaya tüm heyecanlımla devam ediyorum. Yüreğinize ve kaleminize sağlık. Baki Selamlar Mercandede

:: merhaba
Gönderen: hasan / tosya
6 Ağustos 2004
teşekkür ederim ifade etmek istediğim duyguları satırlarınızda bulduğum için yüreğinize sağlıkk...bu yürek hiç susmasın

:: Yüreği olmayanın, aşkı da olmaz
Gönderen: seyfi çelikkaya / yozgat
6 Ağustos 2004
Aşk; hissetmektir, hissettirebilmektir. Kimilerin söylediği gibi, "Seni gördüm, aşık oldum" denildiğinde, olunabilen bir duygu yoğunluğu değildir. Aşk; zaman içerisinde hissedilen ve hissettirilen bir duygu selidir. Görürsünüz, beğenirsiniz, hoşunuza gider. Belirli bir süre sonra beğeni ve hoşa gitmelerin sayısı artar. İstekler başlar. İsteklere yanıt alamadığınız zaman, duygular tutkuya dönüşür. Aşkta ise; bunlar yaşanmaz. görürsünüz, beğenirsiniz, hoşunuza gider ve belirli süre sonra içinizden bir şeylerin, eksik olan bir şeylerin tamamlandığını hissedersiniz. İşte bu eksik olanları tamamlayan kişiye olan eğilimdir aşk. Yaşam biçiminizi yönlendirir. Hırsınızı, sevginizi, dünyaya bakışınızı, şeklinizi bile değiştirir aşk. Ama olumlu yönde. Eğer, içinizdeki duygular sizin, içinize kapanmanızı ve miskinleşmenize neden oluyorsa, bunun adı hiç bir zaman aşk olarak kabül edilemez. Bu ya tutkudur, yada başka isteklere bağlı bir titreşimden ibarettir. Eğer, bunun adına aşk derseniz, büyük bir yangılgıya düşer ve sonuçta hüsrana uğrarsınız. Öncelikle kendinizi keşfetmelisiniz. Kendi duygularınızı keşfettiğinizde, karşınızdaki insanın duygularını anlamakta da zorlanmazsınız. Bilesiniz ki; hiç bir insan tek başına bir değer değildir. Değeri veren sizsiniz. İçimden geldi, yazdım. Selam ve sevgilerimle.

:: Adam gibi gidebilmeli insan işgal ettiği yürekten!
Gönderen: Esra Baykal / İstanbul
6 Ağustos 2004
Ne diyeyim Binnur,yüreğine sağlık...Adam gibi gidebilmeli insan,biten bir ilişkiden sonra işgal ettiği yürekten!Gidemeyenler,gitmeye neden olanlar utansın!

:: selam
Gönderen: seyfi çelikkaya / Yozgat
6 Ağustos 2004
Aşk; kimine göre yakınlaşmanın adıdır, kimisine göre ise yaşam biçimidir. Yaşam biçimi olarak kabul edenlerden biri olan binnur, yüreğini ortaya koyarken, yakınlaşmanın adını aşk olarak kabüledenlerinde önünü açmaya çalıştığı gerçeğini gözardı etmemek gerekir. kendine iyi bak, unutma ki; birinden nefret edersen, kendinden nefret etmiş olursun, birini seversen kendini sevmiş olursun.

:: Harika yazmışsın Binnur
Gönderen: Özgün Demircan / Ankara
6 Ağustos 2004
Bu yazı merhem gibi sürülmeli yüreklere!

:: hatırlarmısın
Gönderen: halil dişli / Çanakkale
15 Temmuz 2004
yalnız adam bunlara ne yorum yapabilir ki! düşünceyi yazıya o kadar güzel dökmüşsün ki sadece mükemmel demem yeter sanıyorum... \'yüreğindeki sevgi ve güzellik daima hayatının tam ortasında dursun.\' evimizin şımarık kızı

:: gercekten sevenlere
Gönderen: toprak / ankara
15 Temmuz 2004
gercekten sevenlere seslenmişsin, bence samimi bir sevda yasayan birinin etkilenmemesi imkansız, seni yeni tanıtım ama takip etmeye çalışıcam, belkide bir yazar doğuyor kimbilir¿

:: ayrılıklar hep acı verir
Gönderen: sabiha kılıç / ankara
15 Temmuz 2004
mrb binnur... duygularınında yüregin kadar geniş oldugunu biliyorum bunu yazılarında görmek ve hissetmek ayrı bir güzellik. ayrılıklar tabiki şerefli olmalı ama bu şerefli bir sevda arkasıdan söylendiği zaman daha güzeldir. biliyorum ki sen sevdaların en güzelini yaşadın ve yaşayacaksın ayrılıklarında sevdan gibi şerefli olacak.yazın çok güzel duygu yüklü umarın aynı şerefliliği bu sevdayı paylaştığın insanda da bulmak mümkündür.

:: Bambaşkasın:)
Gönderen: nevra / istanbul
15 Temmuz 2004
Senin dostun olmak isterdim ..Öyle güzel yazıyorsun ki defalarca okuyorum yazılarını bu yürek sevme için var uzun olsun ömür çizgin .Böylesi bakış açısını yakalamak zor değil değil mi binnur bekliyorum yeni yazılarını ..Sevgiler kucak dolusu..

:: neler verdin bir bilsen
Gönderen: serda / İSTANBUL
15 Temmuz 2004
Aşktan umudumu kesmiştim... ayrıldıklarımın arkasından küfürler ediyordum yazılarını okudum sonra...güveniyorum senin tespitine binnur çok yaşa,ayrılıklarda şerefli olmalı haklısın çok seviyorum seni tanımasamda sevgiler.

:: melegime
Gönderen: İLKNUR / istanbul
15 Temmuz 2004
yüreğinde yaşananları okudugum her yazında yüreğimde yaşıyorum;duyduğun her hissi hissediyorum iliklerime kadar,derin bir nefes alıyorum buğulanan gözlerimle birlikte olduğumuz günleri hatırlayarak acı bir tebessüm ediyorum seni düşünerek ...sana kıyamam asla sana kıyanlarıda affetmem asla..sen bu dünyadaki en güzel şeyleri hakeden tek yüreksin seni seviyorum melegim...bu arada semanın kızı oldu adını miray yasemin koydu oda yazılarının çok sıkı takipçilerinden..

:: Merhaba...
Gönderen: Bülent Harut / Ankara
15 Temmuz 2004
Oturmuş gökyüzünün avlusuna Seyre dalmışsın alemi Akanyıldızlar geçermiş yakınından oysa Bir fırtına koparmış sonra Sessiz, usulcana Farkedememişler, Kimse farkedememiş seni... Doğru yoldasın komşu... Dostça kal...




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın İlişkiler kümesinde bulunan diğer yazıları...
Bir Aşk Daha Bitti
İnsan İlişkileri
Erkek Kalbi
Göl Kuşları ve Hayat
Kadın Çıldırınca
Rodin ve Şair
Utanç Hapı
Öpücük ve Zehir

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Mutlu Kal... Hoşça Kal
Silmedim, beyaza boyadım
İş Yeri Kuralları!
Anlatıyor Gibiydim
Gidiyor Bu Şehirden
Yokluğun Bir İç Deniz
Çapkın Erkek (Kadın)
Yıldızlar Savrulurken
Hep Aynı Erkeği Sevmek İsterdim
Eylül

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Ağladığın Gecelerin Hatırına [Şiir]
Merak Et! [Şiir]
Kadın ve Saçları [Öykü]
Sevmeyi Öğretin! [Eleştiri]
Ne Aydın Bir Bilgelik! [Eleştiri]
Teşekkürler Ebru Gündeş [Eleştiri]


BİNNUR EDİSAN kimdir?

Yazarak, konuşarak, öğrenerek, öğreterek ve susarak yaşıyor:) Daktilo şaryosundaki parmak dansına bayılıyor:) Bir yudum insan. Binnur Edisan :)

Etkilendiği Yazarlar:
William Shakespeare, George Orwell, Albert Camus, Henry Miller, Franz Kafka, Borges, Ahmet Arif, Can Yücel, Ahmet Altan...


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © BİNNUR EDİSAN, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.