..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Bir deliyle başederken, yapılacak en mantıklı şey normal rolü yapmak. -Herman Hesse
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yaşam > BİNNUR EDİSAN




12 Ocak 2003
Annem  
BİNNUR EDİSAN
Hani kendimden geçip, ‘Depresyondayım’ şarkısını dinlediğim ve evden dışarı çıkmadığım dönemsel sıkıntılarım vardır bilirsin, şimdi itiraf ediyorum onca dertten kaçtığım, en güvenli sığınağımsın sen benim


:DJIE:
ANNEM

Hani şöyle, geçmiş sekiz yılıma dönüp bakınca, epey yazı yazmışım.Yazdıkça yaşamışım; yaşadıkça yazmışım.Kimi zaman kelimeler tükenmiş, bir kısır döngünün içinde harfleri vurmuşum duygularımın duvarlarına..Kimi zaman yazmışım dilediğimce.Yazmayan bu duygunun ne olduğunu anlayamaz.Sonuçta Binnur tarihine bakınca, dört kitaplık, yüzlerce denemelik bir hayatım olmuş demek ki.
Bana göre aşk demişim.
Bana göre dostluk demişim.
Bana göre sevda demişim
Demişim de demişim....Bugün ANNEM diyorum.Nasıl anlatabilirim duygularımı bilmiyorum ama, yine teslim oldum yüreğime, bakalım yüreğim neler diyecek size..
Annem ve tüm Anneler için.

Annem;

Bu yazıyı da, diğer tüm yazılarımı okuduğun gibi okuyacağını biliyorum,bu sebepten dolayı biraz telaşlıyım.Okudukça ağlayacağını da biliyorum ama yazmazsam olmaz.Yazdığım kitaplarda senden bahsettiğim sayfalar var elbette ama sana, sadece sana özel bir yazı yazmak zormuş.Seni çok seviyorum.Anneler ve evlatların duyguları kolay anlatılacak bir konu değil.

Hayat beş koca yıl, bedenlerimizi birbirinden ayırdı.Farklı bir kentte yaşadığım o dönemlerimi düşününce , şimdi yanında olduğum bu günlerin kıymetini daha iyi anlıyorum. Can dostumsun. Yanımda olamadığın zamanlarda, yaptığımız telefon görüşmelerinin ağır faturalarını ise ,babama yorumlatmak gerekir..Ne zaman hayatım puslu havalara girse , ışığın elinde nerede olursam olayım, kurtarırısın beni. Hani kendimden geçip, ‘Depresyondayım’ şarkısını dinlediğim ve evden dışarı çıkmadığım dönemsel sıkıntılarım vardır bilirsin, şimdi itiraf ediyorum onca dertten kaçtığım, en güvenli sığınağımsın sen benim. Uzun uzun süren sohbetlerimizde, kendime pay çıkaracağım misalle melerin ya da dokundurmalarından nasibimi alıyor ve anlıyorum seni annem .Senin hep şımarık kızın olarak kalacağımı da biliyorum.Rejimde olduğun zamanlarda çayına şeker atmayıp, bal kattığını ve bu rejimin nasıl bir rejim olduğunu sana soracak en ayrıcalıklı insanım herhalde. Doğum günümde beni arayıp kutlamak yerine, seni arayıp sana teşekkür eden arkadaşlarıma da bu kutlamanın hesabını sen sor artık:)

Her zaman, sana hiç uymasa bile saygı duydun tercihlerime, bir erkeğe gönül kapımı açtığımda önce durumu anlamaya çalıştın, sonra akıp gittiğim nehrin önüne engel olmadan sessizce izledin ama sonu ayrılık olduğunda saatlerce duygularımı anlamlandırmaya çalışıp moral vermeye çalıştın. Canımsın. On sekizli yaşlarımda, yüzümü yağlı boyalı bir resme çevirdiğim ve kilomu en az iki kilo artıran makyajlarımı bile anlayışa karşılardın.Sigara içtiğimi sana ispiyonladıklarında, yakalayana kadar inanmadın.İlk trafik kazamı, yanımda sen otururken yaptığımda, önümüzdeki duran dolmuşa neden çarptığımı sormadın bile ’ İn de arabadan şu arabanın sahibini bulalım.’ Dedin, ben şaşkınlıktan sana bakarken.Evet annem, ne zaman hayata karşı donup kalsam, buzlarımı kırmadan sen erittin.Ben büyüdükçe dertlerimde büyüdü, senin de yükün ağırlaştı farkındayım.İçimde fırtınaların koptuğu anlarda, yüreğimden içeri sızan güneş, senden selamla girer asileşen ruhuma, yumuşarım.
Biliyorsun dün gece ağır bir rahatsızlık geçirdim, nefes alamadığımda nefesini tutuşun ve çaresizliğin direnmeme neden oldu, gece boyunca odamda yatağımın başında nöbet tuttuğunu da biliyorum.Belki de, bu yazıyı Anneler günün de yazmalıydım ama, yarının garantisi yok ve duyumsadığım bu satırları ertelemeyi istemedim.Bugün insan olarak bir yerlere gelebildiysem, merhameti , insan sevgisini öğrenebildiysem bir anneciğe değil ANAYA sahip olmamdandır.Ve bir gün bu dünyadan göçüp gidersem, ardımda bıraktığım değerlerim, bir acı kahvenin hatırını saydığım dostluklarım, ve annemden babamdan öğrendiğim insanlığımla anılacağımı biliyorum.Sizlere çok şey borçluyum ve bu borcu ömrüm boyunca ödeyemeyeceğim.


.Eleştiriler & Yorumlar

:: annemmm
Gönderen: Kadrıye odabas / , Türkiye
18 Kasım 2013
Rabbim sizlere uzun uzun, miss gibi ömürler nasip etsin. annenize olan sonsuz sevgiyi, annenizin size olan sonsuz sevgisinin büyüklüğünü biliyorum. ikinizde çok tatlısınız.bosuna dememişler ;annesinin kızı , diye lafları:). aynı öylesiniz. iki güzel yürekli bayan; Rabbim sağlık versin sizlere.

:: Anneler hiçbir zaman terketmez
Gönderen: Özgün Demircan / Ankara
6 Ağustos 2004
Güzel, duygulu bir yazı yazmışsın yine Binnur. Okurken ben de annemi hatırladım ve duygulandım. Bir büyüğüm şöyle demişti "Herkes terkeder ama anneler asla terketmez". Gerçekten de öyle ve bunu bilmek güzel ve kıymetini anlamak, anlayabilmek daha da güzel.

:: Anneler bir teseli pınarıdır.
Gönderen: Kâmuran Esen / Bolu / Mudurnu
6 Ağustos 2004
Merhaba Sevgili BinnurEdisan; Yazınızı zevkle okudum.Annenizle ilgili duygularınız, düşünceleriniz sanki bana yönlendirilmiş gibi keyif aldım......Ne bileyim, öyle hissettim....Sanırım ben de bir anne olduğum, sizden birkaç yaş büyük bir kızım olduğu için.Umarım; sizin annenize karşı hissettiklerinizi, kızım da benim için hissediyordur. Ne güzel anlatmışsınız; annelerin sabrını, hoşgörüsünü,özverisini, cesaretini,çocuklarına duyduklarını güveni. K.K.Kamu\'nun şu dizelerini anımsadım, yazınızı okuyunca.Cepheye giden bir askerin annesine yazdığı mektuptan bir bölüm: "Ey genç gecelerinde beşiğimi bekleyen / Ediyorum emanet seni Anadolu\'ya./ Sütünden, emeğinden ne verdinse helâl et / Söyle Hacer\'e o da hakkını helâl etsin / Gönülcüğü dilerse başkalarına gitsin. / Ben ermeden murada felek kırdı kolumu / Artık beyhude yere beklemeyin yolumu. / O ne anne? O güzel gözlerinden akan ne? / Geriye dönmem diye, ağlıyor musun anne?" İşte gördünüz...Beni nerelere götürdünüz.Bunun için teşekkür ederim size....Hem de yazınızla anneleri yücelttiğiniz için.Ha sizin anneniz anlatılmış, ha başkasının, ne farkeder! Bence anneler genelde birbirlerine benzer.O nedenle yazınızdan ben de payıma düşeni aldım, bir anne olarak. Sevgiler. Başarılarınızın devamını dilerim. Kâmuran Esen

:: GÖZYAŞLARIMI TUTAMADIM
Gönderen: sinem / İSTANBUL
6 Ağustos 2004
Merhaba Binnurcum Yazını okuduyalı yarım saat geçti ve tekrar tekrar okudum.Hala ağlıyorum ve bundan daha iyi bir anlatım olamazdı.Kaç gündür annemle tartışıyordum.Şimdi bu yorumu sana gönderdikten sonra elimde çiçeğimle, gönlünü almaya gidiyorum.Bir aile için özel birşey yaptın.Tüm sevgilerim seninle.Eline sağlık.

:: AĞLAMAYACAĞIM...
Gönderen: Erol ARAT / İstanbul
6 Ağustos 2004
Yüreğine sağlık Binnur, ama ağlamayacağım. En az senin kadar sevgi dolu yüreğim ; anam yada annelerim için. Kişiselleştiremediğim bakış açılarımda, anam\'da bir benim, anem de bir. Onların bir tohum hışırtısı kadar masum, bir gökyüzü kadar anlamlı yüreklerini özetleyivermişsin bize... Eline de sağlık Binnur... Nasılda güzel dokunmuşsun tuşlara ve nasılda kısa cümlelerle anlatabilmişsin o nazik insanları. Satıraralarına sığmayacak kadar yüce olan bu insanları, senin adında, bir kadın olman anlamında yeterli olmadığına inansam da, eğiliyorum karşında içtenlikle. Daha yarın olmadan, gün aydınlanmamışsa ve buruksa analara, neyleyim ben o dünyayı. Neyleyim ? İşte bu yüzden ağlamayacağım. Savaşacağım, gözümün dostu olan gözyaşlarıyla.

:: Annelerimize ve size
Gönderen: Elçin / Aydın
6 Ağustos 2004
Anneler canım annelirimiz hoşgörüsü anlayışı hep aynı sanırım, anneciğime söylemek istediklerimi dile getirmişsiniz sanki, ayrı mekanlarda aynı olayları yaşamışız bir zamanlar, aynı olan bir şey daha var oda annelerimizin sevgisi,Sanırım ker anne kız arasındaki ilişki aynı, bizim biz olmamızdaki en büyük payın sahipleri,güzel insanlara yazdığınız yazıyı çok beğendim. Bu beğenimi müsadenizle dip not olarak ekledim. Sevgilerimle Elçin




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın yaşam kümesinde bulunan diğer yazıları...
Bir Tatlı Huzur
Büyüdüm
Yeni Bir Yıl
Yaşamak.
Aldanışlar
Kapı
Mevsim Kış Olunca
Hafıza Kaybı
Yazmak ve Yaşamak
Hayatı Kolaylaştırmak

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Mutlu Kal... Hoşça Kal
Ayrılıklar da Şerefli Olmalı
Silmedim, beyaza boyadım
İş Yeri Kuralları!
Anlatıyor Gibiydim
Bir Aşk Daha Bitti
İnsan İlişkileri
Gidiyor Bu Şehirden
Yokluğun Bir İç Deniz
Çapkın Erkek (Kadın)

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Ağladığın Gecelerin Hatırına [Şiir]
Merak Et! [Şiir]
Kadın ve Saçları [Öykü]
Sevmeyi Öğretin! [Eleştiri]
Ne Aydın Bir Bilgelik! [Eleştiri]
Teşekkürler Ebru Gündeş [Eleştiri]


BİNNUR EDİSAN kimdir?

Yazarak, konuşarak, öğrenerek, öğreterek ve susarak yaşıyor:) Daktilo şaryosundaki parmak dansına bayılıyor:) Bir yudum insan. Binnur Edisan :)

Etkilendiği Yazarlar:
William Shakespeare, George Orwell, Albert Camus, Henry Miller, Franz Kafka, Borges, Ahmet Arif, Can Yücel, Ahmet Altan...


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © BİNNUR EDİSAN, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.