"Sevgi bilmekten doğar." -Mevlana |
|
||||||||||
|
Dün düşündüm 25 yıllık ömrümün en güzel yıllarını,hayatımın hangi dilimine denk getirip yaşadım diye..onca derde sıkıntıya rağmen teslim olmadım geçip giden yıllara,ardıma bakarak neler oluyor dediğim anlarımda oldu ama teslim olmadım işte.. Bu gücün nedenleri vardı elbette .. sevgiyle büyütmek lazım çocukları bildiğim tek doğru bu..Koşuşturmalar yoğun iş temposu demeden günde bir saatini çocuğun minik yüreğine ayırmalı aileler belki ilk aşkını, belki kıskanç arkadaşını, belki beğendiği ayakkabıyı anlatacaktır ama dinlemeli ve varlığını hissettirmeli ona.Çevremde bunun eksikliğiyle yaşayan öyle çocuklar var ki üzülüyorum çünkü hiç büyümeyecekler..Bu konuda şanslıydım çocukluğumda tüm saçma anlatılarıma rağmen beni yargılamadan dinleyen bir ailem ;büyüyünce de onları hiç yargılamadan dinleyen bir ben vardım..Böylesi bir iletişimi sağlamak hiç de zor değil yalnızca sevgi ve var olanı varlığıyla benimseme yetiyor. Eğer bir çocuğun fikirlerine saygı duyarsanız ilerleyen yıllarında o da çevresindeki insanların fikirlerine saygı duyacaktır bu kadar basit!!. Bir de çocuğunu tartaklayan aileler var ki onlara ne diyebileceğimi bilemiyorum.Geçen gün, bir çocuk ağlamasıyla uyandım günümün tamamı rezalet geçti yan binada bir kadın balkonunda yaşama dair ne öfkesi varsa, o minicik bedenden alıyordu hırsını!Kadın diyorum çünkü anne demeye dilim varmıyor..Neler oluyor kardeşim savaşlar her gün yaşanan şiddetler yetmez gibi aile içi hesaplaşmalara mı başladık.!!Camdan kadına sadece ‘büyüttün mü çocuğunu?’ diyebildim duraksadı ‘Nasıl yani? dedi ‘Bu kadar çaba verdiğine göre büyütme yolu olsa gerek’ dedim anlamayacağını bildiğim halde ..yapmayın dövmeyin çocuklarınızı ağır faturalar ödersiniz...Sevmeyi öğretin! Ödeyeceğiniz taksitleri,tatil planlarınızı,patronla aranızda geçen sıcak ateşlemeleri, arada bir kenara bırakıp çocuklarınızla ilgilenin!Bir yana yaslana yaslana garip hadiselerin kucağına bırakmayın evlatlarınızı..Sevgi eksikliğiyle büyüyen nice gençler var aradıklarını hiç bulamayan , arada bir bulduklarını sanan..Sözüm elbette çocuklarına sevgi yetisini doyasıya veren ailelere değil..Mesaj yerine ulaşsın yeter...
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © BİNNUR EDİSAN, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |