..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Egoistlerin en güzel yanı başkaları hakkında konuşmuyor olmaları. -Lucille S. Harper
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yaşam > ESRA BAYKAL




8 Kasım 2001
Ölüm'ün Çekiciliği  
ESRA BAYKAL
Ölüm mü çekici, yaşam mı ?


:BBDB:
Nedir ki hayat? Veya nerelerdedir ki aranan hayat? Hayat en sağlamından kapkaççıdır; mutlulukları çalar...En mutlu olduğun andır aslında gözyaşlarının kapı çaldığı. Veya kalbini açtığın gündür, aslında soğumaya başladığı. Aksak ritimlidir hayat, dinginliğin olmadığı, kimine çekicidir aksak ritimler ve kimine göre de en özeli akıcı melodilerdir.

Kimine göre hayat baharda başlar, kimine göre de güzde... Hazan yaprakları bana aşkı andırırken, size belki de ölümü çağrıştırır. Ve bence ölüm en büyük aşktır. Sessizce bağlar sizi kendisine; hayattan, yaşamdan çok ölümü konuşuruz. En zor anlarımızda hayatı değil, ölümü arzularız. En büyük aşk “ ölüm” dür. Sevgililerimize, “ Hayatım “ derken aslında gittiklerinde ölümü hatırlarız. Ve aslında onların varlığı hayatımız değildir de tam anlamıyla ölümümüzdür. En dürüstü belki de “ Ölümüm” demektir....

Kafamız karıştığında, canımız sıkıldığında neden gökyüzüne değil de toprağa bakarız!? Kurtuluş, çözüm neden ışıkta değil de karanlık, loş odalarda düşünülür?! Ve neden her cenaze aslında hüzün değildir?!

-- “ Öldü de kurtuldu? “
Ölüm, yaşamdan neden hep daha kolaydır biz ölümlüler için? Aciz yüreklerimizin en çok sığındığı liman neden hep ölümdür?

Sevişmeler bile neden hep ölüme benzer? Ayrılıklar, aşklar, şarkılar neden hep ölüm kokar? En acıklı şarkılarda neden gözlerimiz dolar? Aklımıza getirdikleri anılardan mı yoksa her yaşanmışlıktan sonra ölen, kaybolan duygularımızdan mı?

Ahmet Altan bir kitabında şöyle yazmıştı :

“ Allah insana öyle bir sabır vermiştir ki, doğduğu günden itibaren öleceğini bilerek , buna tahammül ederek yaşayabilir.” Yani tam böyle değil de böyle bir şey yazmıştı. Aslında iliklerimize kadar ölüm kokarız ya, unutmak işimize gelir...

Ben hep daha çok sevdim ölümü. Bu tamamen benim rahatsızlığım. Bana göre yaşam , göz kırpışı kadar süren bir ilizyon, ve tek gerçek “ölüm” . Veya o ölüm anı. Herşeyinle dürüst olduğun, çaresiz, korunmasız kaldığın tek an. En özel an , en güzel an... Ben hep ölüme yakın yaşadım. Hep çekici geldi bu meret bana...

Ben yaşarken ölüme yaşıyorum. O an geldiğinde , savunmasızlığım altında suçlanacak bir nokta olmaması için yaşıyorum. Ölümü rahat karşılamak için yaşıyorum. Ve diliyorum; ölüm beni aldığı gün herşey gerçek olsun artık!



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın yaşam kümesinde bulunan diğer yazıları...
Yaşayabilene Bir Kez de Yeterli
Evlenmeye Yakın Bozulan Bünyelere Öneriler
Direnmeyin, Yeni Yıl Geldi Bile
Bir Kış Gecesi Rüyası
Kimin Çocukları?
Bu Yıl da Böyle Geçti
Teknolojinin Nimetlerinden Faydalanın

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Size Aşık Olabilir Miyim?
Bugün Seni Her Zamankinden Çok Özledim
Nefesimi keseceksin biliyorum!
Korkak Erkeklerden Sıkıldım
Aşk, askerlik, erkekler...
Her Sabah Aynı Adamla Uyanmak...
Kadın Olmanın En Güzel Tarafı Erkeklerdir
Red Kid
Korkak Erkeklerden Sıkıldım - 2
Bir gün size ahlak-sız bir teklifle geleceğim...

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Gelme Bu Gece [Şiir]
Nehir, Deniz, Sen vs. [Şiir]
Aşkı Küstürdük! [Şiir]
Bir Islık [Şiir]
Aşktan Korkan Adam [Roman]
Kurtlar Vadisi [Eleştiri]
İlk Gece Birlikte Olmayacak Hatun Aranıyor [Eleştiri]
Sevmedende Olur Diyorlar! [Eleştiri]
Benim Kocam Ab"ye Karşı [Eleştiri]
Reklamcılar ve Topluma Ettikleri [Eleştiri]


ESRA BAYKAL kimdir?

Arıza hallerin dışa vurumu

Etkilendiği Yazarlar:
Ahmet Altan,Murathan Mungan, Sait Faik, Alain De Paton


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © ESRA BAYKAL, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.