..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Ama gene de dünya dönüyor! -Galilei
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yaşam > BİNNUR EDİSAN




9 Mayıs 2003
Fotoğraflar  
BİNNUR EDİSAN
Amasra... Bir balık lokantasındayız.Babama sarılmışım, tüm şımarıklığımla ve hiç büyümemişliğimle.Yüzümün hüznünü bir tek ben anlıyorum bakınca resme....


:BDDE:
FOTOĞRAFLAR Fotoğraflar, geçmişin tüm anılarını bir bir serer gözler önüne.Her fotoğrafın anlatacak bir şeyleri var.Dün gece, odamda kitap okurken gözüm takıldı duvardaki fotoğraf panosuna.Fakülte yıllarım, tatillerim, ailem, dostlarım.... ‘Hadi gülümseeeee’ dendiği zaman hep kaçmışımdır poz vermekten. O günlerden bana kalan bir çok anı dillendi dün gece. Amasra... Bir balık lokantasındayız.Babama sarılmışım, tüm şımarıklığımla ve hiç büyümemişliğimle.Yüzümün hüznünü bir tek ben anlıyorum bakınca resme...Babam başka bir hayat çizmiş kendine annemden başka bir kadınla.. inceden inceye üzüntü belirmiş yüzümde. ‘Hala babamsın, şımarığınım,fıstığınım, benimsinnn’ der gibi sarılmışım.Aynı gün çekilmiş başka bir resmine bakınca, şımarmamışım, kırgınım, olgun bir kadın gibi dudak kenarımda hafif bir gülümseme...Aynı hüznü şu an yaşamamama rağmen, geçmişin o günü yüreğimi acıttı. Mezuniyet balom..Tüm kızlar bilirler nasıl heyecanlı geçer hazırlık merasimleri,kıyafetler, ayakkabı, çanta, makyaj, kuaför....Bir günlüğüne Ankara’ya gelmiştim, kıyafetim için prova olup akşamına yorgun argın öğrenci evime girdiğimde arkadaşlarıma ‘Biz manyağız, gelin mi olacağız, size uydum 12 saatim yollarda geçti ya ‘ diye mızmızlanmıştım.Şimdi düşünüyorum da ,ne de iyi yapmışım uymuşum arkadaşlarıma..Lila rengi kabarık tafta kıyafetim, canımın içi babamın iki ayağını bir pabuca soktuğum telaşlarımla paketlenip eve geldiğinde kapanmayan fermuar için ne küfürler edip sinirlenmiştim.10 dakikalık bir tamiri gözümde büyütüp elbiseyi parçalama girişimim arkadaşlarım tarafından engellenmişti.O geceye dair ‘ güzel olmuşum’ diye baktığım fotoğraf anlattı bu anıyı yine dün gece.. İlkokula gidiyorum, Büyükada’ya gitmişiz ailece.Annem , babam, abim ve ben .Bir tavus kuşunun yanında ödüm patlaya patlaya ’Ne şeker dimi resmimizi çeksene baba’ diye tutturduğum an.Tam bir komedi.Sahi bu fotoğrafı neden seçmişim ki? Cesur kızımdır yahu ben:) Bitirme tezim için Mayısın en dayanılmaz sıcağında Bursa’nın kasabalarının ve köylerinin iktisadi yapısını incelediğim(?) ve akşamında eve girer girmez bayıldığım günlerden kalan bir fotoğraf..Dostlarım ‘Akşam yemeğine geliyoruzzzz’ demişler ve ben yemek yapıyorum. Canım annem bir gün olsun o yaptığım yemeklerin tadını bilemedi, bende öğrencilik bitti, yemekler bitti, temizlik hastalığı da bitti.Şimdi bir bardak suyu mutfağa gidip almaya üşenen gıcığın biri oldum:) Oysa zamanında gecenin bir yarısında börek isteyen arkadaşıma dayanamayıp kalkıp börek yapardım.. Ne zaman arkadaşlarım’ Binnur çok güzel yemekler yapar’ dediğinde annemde şaşkın bir ifade’ biz göremedik evladım’ der... Yorulmuşum. Anneee, akşam söz yemeğe dışarı çıkıyoruz:) Eveeet dün gece beni eskiye taşıyan bir çok resimle konuştum.Fotoğraflar işte..Anılarım, sevinçlerim, hüzünlerim hayatım gibi hepsi bana ait.Dünüyle övünmeyen, geleceğini göremez.Hataysa da benim hatam, ‘doğrularım benim’ derken övünen bu suret ‘hatalarım’ derken de pişman olmadı hiç.Bir de yeni bir karar aldım, bol bol resim çektireceğim artık.

.Eleştiriler & Yorumlar

:: ahhh o fotoğraflar....
Gönderen: pelin karci / ankara
20 Ağustos 2004
Yüzüme yerleşen hoş bir gülümsemeyle okudum yazını... Ne kadar içten dökülmüş sözcükler kaleminden... tebrikler binnur... Çektirdiğin tüm fotoğraflarda gülümsemen dileğiyle... sevgiler...

:: ah şu fotoğraflar
Gönderen: güher / ankara
20 Ağustos 2004
ah şu fotoğraflar bitanesi fotoğraflar... her karesi bağıra bağıra ben yaşandım der...her karesi alır götürür o an\'a...çoğu güzeldir çünkü hep güzel anlarımızı ölümsüzleştiririz ya...kötüleri de vardır arasında ama en kötüsü bile dudağımızın ucunda minik tebessüm oluşturmayı başarır...kötüsü dedim ama aslında fotoğrafın kötüsü olmaz, dedim ya çünkü hep güzel anlarımızı ölümsüzleştiririz... çekildikten sonra kötüleşmiştir çoğu şey, sonrada o fotoğraf...ya eski sevgilimizdir o karede yer alan ve fotoğrafı kötü yapan ya da en kötüsü şimdi yanımızda olamayan babamız,annemiz,eşimiz, dostumuz...kendimi bildim bileli fotoğraf çekilmeyi sevmem güzel çıkmayışımdan olsa gerek eminim güzel çıksam bütün aile,eş,dost fotoğraflarında yer alırdım şimdi yer almadığıma üzülerek...hep babam zorlardı hadi gel güher diye bende geçerdim babamın yanına isteksiz ama şimdi düşünüyorumda iyiki okarelerde babamın yanında yer almışım ve iyiki babam beni zorlamış ...sırası yok ölümün ama gün gelip sadece okarelerde kalacağını bilerek belkide....bitanesi seninlede bol bol fotoğraf çekilelim olur mu? kalemine sağlık.....ss




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın yaşam kümesinde bulunan diğer yazıları...
Bir Tatlı Huzur
Büyüdüm
Yeni Bir Yıl
Annem
Yaşamak.
Aldanışlar
Kapı
Mevsim Kış Olunca
Hafıza Kaybı
Yazmak ve Yaşamak

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Mutlu Kal... Hoşça Kal
Ayrılıklar da Şerefli Olmalı
Silmedim, beyaza boyadım
İş Yeri Kuralları!
Anlatıyor Gibiydim
Bir Aşk Daha Bitti
İnsan İlişkileri
Gidiyor Bu Şehirden
Yokluğun Bir İç Deniz
Çapkın Erkek (Kadın)

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Ağladığın Gecelerin Hatırına [Şiir]
Merak Et! [Şiir]
Kadın ve Saçları [Öykü]
Sevmeyi Öğretin! [Eleştiri]
Ne Aydın Bir Bilgelik! [Eleştiri]
Teşekkürler Ebru Gündeş [Eleştiri]


BİNNUR EDİSAN kimdir?

Yazarak, konuşarak, öğrenerek, öğreterek ve susarak yaşıyor:) Daktilo şaryosundaki parmak dansına bayılıyor:) Bir yudum insan. Binnur Edisan :)

Etkilendiği Yazarlar:
William Shakespeare, George Orwell, Albert Camus, Henry Miller, Franz Kafka, Borges, Ahmet Arif, Can Yücel, Ahmet Altan...


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © BİNNUR EDİSAN, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.