En güzel özgürlük düşü, hapishanede görülür. -Schiller |
|
||||||||||
|
Bir şahsın içindeki sevinci dışa aktarabilmesi için izlemesi gereken yol hangisidir? Değerli okurlarım,sizler için kaleme aldığım bu yazımda anlatmak istediğim insanlarla alakalı bir gözlemimi daha paylaşmak istedim. İnsanlar yüzlerinde beliren sevinçlerini, karşılarında yer alan kimselerle anlatılması gerektiği şekilde paylaşamamaktadır. Gerekli etkileşimleri sağlayamadığı anda, nasıl hüzünlü bir anında bunalım geçiriyorsa; sevindiği anında da yalnız olduğu hissine kapılmaktadır. Düştüğü boşluktan çıkabilmesi için illaki yanında o kimseyi desteklemesi icap eden birisinin yer alması gerekmektedir. Fakat içerisine düştüğü yalnızlık duygusu, bir türlü yakasını bırakmamakta; elini, umudunu kaybeden kişinin yakasından el çekmemektedir. Güvensizliğin yaşamımızda yer bulması, bunların başında gelen sebeplerden bir tanesidir. Hayatları için gerekli olan bu önemli paylaşımları yapabilmeleri için ise izlemeleri icap eden bir yol bulmak, kendilerini yalnızlığın elinden alacaktır;fakat çıkılması beklenen yolu almanın zamanını hesap etmek, şahsın zorlandığı konuların başında gelmektedir. İnsan yaşamında paylaşım önemli etkisi hiçe sayılması imkansız bir rol oynamaktadır. Sözü geçen rollerin göz ardı edilmesi, yaşamımızda vuku bulan bütün olayların göstergesidir. İnsanoğlu sevinçlerini paylaşabilmek için izlemesi lazım gelen bir yol seçmek zorundadır. Kendisini doğru yöne götüreceğine inandığı yolu seçmek için ne yapıyorsa kırk ölçüp bir yaparak dünyasında farklı genişlikler meydana getirecektir. İnsanoğlunun, hayatında adapte olamadığı değişikliklere neden olan sevinçlerini içerisinde tutmaması gerektiğine dikkat çekilmelidir Sözünü ettiğim adaptasyon sürecinde abartılı davranışlar sergileme yolunu izlemekle vakit kaybetmek, gözle görülen hataların başında gelmektedir. Atmakta olduğu her adımın yaşamında yaratacağı bütün etkileri hesaplayarak kafasında oluşturmuş olduğu rotanın dışına çıkmaması gerektiği fikrini barındırmalıdır. Tamamlamak istediği eksiklerini ancak bu şekilde elde edeceğinin bilincine varmalıdır. Bu bilinci taşımadığı takdirde, etrafında hiç kimse yer almayacak; yalnızlığın elinden yakasını kurtarmak, imkansız bir hal alacaktır. Bahsetmekte olduğum olumsuzlukların meydan bulmaması için güvenilirliği elden bırakmamak ,vazgeçilmez pirensibi olmalıdır. İnsanoğlu ilk önce karşı tarafa güven duygusunu aşılamalı ki karşısındaki kimseden de aynı etkileşimi alabilmeli,o duyguya sahip olmalıdır.. Hayatına mana verdiğine inandığı sevinçlerini paylaşmak için bir tek yolda yürümek, paylaşacak olan şahsın bir labirent içerisinde kaybolmasına engel olacaktır. Bir tek yol izlemek yerine oraya buraya sapması, halinde bir yaprak misali savrulmaktan kurtulması mümkün olmaz. Bilinmelidir ki girdiğim bütün yollar beni bir tek yöne götürür fikrine kapılmak, ancak kendimizi kandırmak olur. Onun için de bir tek yol izlememiz icap etmektedir. Yörüngemizden çıkıp rotamızı kaybetmekten ise kendimizi bıraktığımız yöne doğru yürümek, bizim aydınlıkla tanışma sebebimiz olacaktır. Etrafında sevinçlerini paylaşacağı birileri olsun isteyen bir kimse, başta abartılı davranışlar sergileme yolunu izlemekten kaçınmalıdır. Benim siz değerli okurlarıma yazımı bitirmeden önceki son tavsiyelerim: Elinizi verdiğiniz, dostum dediğiniz kimsenin güvenilirliğinden emin olun.Abartıdan uzak olmak da ömrünüz boyunca sizin hayrınıza olacaktır. Yaptığınız yanlış tercihlerinizin, hayatınızda olumsuz etkiler yaratacağını bilmenizde yarar var. En son söyleyeceğim ise hangi yola gidersem, beni aynı kapıya çıkarır fikrinden her daim uzak kalmanız gerektiğidir. Kendinizi kandırmak size hiçbir fayda sağlamaz, aksine hem sizi israfa sürükleyecek hem de vakit kaybına uğratarak yolunuzu şaşırmanıza sebep olacaktır.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Hüseyin İbiş, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |