"Leyla'nın işi naz ve işve; Mecnun'un gözü yaşı çeşme çeşme..." -Fuzuli (Leyla ile Mecnun) |
|
||||||||||
|
Karakter, insanoğlunun yapısının oluşumunu sağlayan ve küçük bir deprem etkisi ile yıkılmamasını gerektiren en önemli yapı taşıdır. Bahsetmiş olduğum yapı taşı yerinde olmazsa ayağa dikilmiş binaya inşaat mühendislerince çürük raporu vermede bir dakika bile geç kalınmaz. Anlatmak istediğim insanlara, karşısındakilerin çürük raporu vermesinde karakteristik yapısı en önemli etkendir. Nerede olursa olsun; insanlar, kendilerini karakterleri ile yani kimliklerini gösteren davranışlarının anlattığı şekilde haklarında bilgi sahibi olmak isteyen muhataplarına belli ederler. Karakterin iki şekle ayrıldığının bilgisini vermekten de geri durmamak, tercihlerim arasında olmuştur. Bu önemli tercihimi karşımdaki kimselerle paylaşmaktan da hiçbir zaman pişmanlık duyduğum söylenemez. Birincisi ne isen, o olmak; yani özü sözü bir olmak davranışlarınla konuşmalarının aynı olması karakteristik yapında iki yüzlülüğe dair bir şeyin bulunmaması, insanlara karşı güven aşılamanın yolu bu şekilden geçer. Karşında seni muhatap alan şahıslara karşı güven aşılayamadığın takdirde, hayatın boyunca hiçbir kazanç elde edemeyeceğini göz ardı etmemen gerekmektedir. Bu yanlışa düşmek, insanın hayatında tersliklerle boğuşmaya başlamasının göstergesidir. İkincisi ise kaşının, gözünün farklı oynaması ;yani iki yüzlülük, yalancılık, ihanet… hayatında bunlara yer verilmesi güven kaybının oluşmasının en büyük ve tek sebebi olarak gösterilebilir. İnsanın her hatası bir şekilde affedilir ;ama bir tek hatası affedilmez. İhaneti, karakterini en üst seviyede tutan insanlar affetmezler ;çünkü ihanet, insanoğlunun yaptığı en büyük hatalardan bir tanesidir. Bir şahsın yapması gereken en önemli şeylerden bir tanesi, kendisine yakıştığı şekilde davranmanın yolunu bulmak için büyük gayrete girmesidir. Nerede, nasıl davranması gerektiği konusunda gereken dikkati göstermiyorsa karşısındaki şahısların gözünde karakterinden ödün vermiş olur. İnsanoğlu, hayatının en değerli parçası olan karakterini kaybederse ya elindeki oyuncağına sahip çıkamamış bir çocuk ya da yolculuğa çıktığı denizde rotasını şaşırmış bir gemi halini alır. Bunların meydana gelmesini istemiyorsa muhatap aldığı şahıslar karşısında kendisi ile ilgili olumlu izlenimler bırakmalıdır. Onu muhatap alan kimseler, beklediği izlenimlere sahip olmazlarsa hakkında tek bir fikirle hareket edeceklerdir. Karşısındakiler üzerinde aynen şu izlenimi uyandıracağını unutmaması gerekmektedir: Karaktersiz bir şahıs olduğu ve hiçbir işe yaramadığı görüntüsü bırakacağı aşikar. İnsanoğlu, hayatında bir çok şeyini kaybederse kahrolur, üzülür, bunların başında genelde maddi şeyler gelir. Fakat bu, karakterinden ödün vermeyen, maneviyatı maddiyatın önünde tutan şahıslar için geçerli değildir. Parayı, karakterin üzerinde tutanlar için hayat dersi veren şu tabiri kullanmaktan çekinmez büyüklerimiz: Adam olamamış, insanlıktan nasibini almamış, ne olduğunu, nereden geldiğini çabuk unutmuş, üç kuruş görünce kendisini dünyanın sahibi oldum bir işe yarıyorum zannediyor. Unutulmaması lazım gelen en önemli şeylerden bir tanesi, kim olduğun ve nereden nasıl geldiğindir. Para ile her şeyin elde edilebileceği inancına kafada yer vermenin de yapılan yanlışların başında geldiği bilinmelidir. Kimliğinden, karakterinden feragat edersen elinde sahip olduğunu düşündüğün her neyin varsa; onlarla vedalaşmak zorunda kalacağın göz ardı edilmemelidir. Kimliğine karakterine sahip çıkmadığın zaman, sokağa atılan bir çöp kadar değerinin olmadığını, her an her yerde aklında bulundurman gerekmektedir Yapmamız icap eden tek şey; elimizdeki en değerli varlığımız olduğunu bildiğimiz, bizi biz yaptığı inancına sahip olduğumuz karakterimizden ödün vermemektir.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Hüseyin İbiş, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |