..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Her şey ancak sevgiyle satın alınabilmelidir. -Andre Gide
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > İstanbul > Hüseyin İbiş




25 Ağustos 2024
Kalplerde Kirlilik Yer Bulmasın  
Hüseyin İbiş
bu yazımda da siz değerli okurlarıma kalp kirliliğinin hayatımızda büyük kayıplara sebep olduğunu ve elimizden varımızı yoğumuzu alan bu kirlilikten bir an önce arınmamız gerektiğini anlatmak istedim ve sizler için elimin yettiğince dilimin döndüğünce bir şeyler karaladım umarım sizlere faydalı olabilirim


:AEG:

Temizlik, insanoğlunun hayatı boyunca hem maddi hem de manevi kirlilikten arındırılması demektir.
Hayatımızı maneviyatımızdan yoksun bırakacağını bildiğimiz, yersiz düşüncelerin meşguliyetine teslim ettiğimiz anda tamiri imkansız yıkımlara uğrayacağımız akılların bir köşesinde yer etmelidir.
İlk önce önümüze inen cehalet perdesini kaldırarak yolumuza ışık olacağını bildiğimiz ilim güneşinin dünyamızdaki olumsuzlukları kasıp kavurmasına yardımcı olunmalıdır.
Fayda sağlamayacağını bildiğimiz her ne varsa uzak durmak, temizliğimiz açısından atmamızı gerektiren en önemli adımlardan bir tanesi olacaktır.
Yanlış yolda yürüdüğünü gördüğümüz, faydasız boş işlerle uğraşan kimseleri uyarmak da bizim önemli görevlerimizden bir tanesi olmalıdır.
Etrafıma bakıyorum, hayatımıza mana veren güzellikleri keşfedebilmek için; fakat içinde boğulup gitmekte olduğumuz pislikler yüzünden bahsetmekte olduğum güzelliklerin görülmesi mümkün görülmemektedir.
Sözünü ettiğim pisliklerin hayatımızda yer almasında yine biz insanların rolünün büyük olduğu hiçbir zaman akıllardan çıkarılmamalıdır.
Değerli okurlarım, insanoğlu maddi kirlerinden su ve sabun sayesinde bir şekilde kurtulur ;fakat manevi kirlerinden ne su nede sabun kurtarabilir.
Önemli olan maddi kirlerimizden kurtulmak değil, düşünülmelidir ki manevi kirlerinden kurtulamayan şahısların bir ömür temizim diye övünmesi yersizdir.
Kafamızı cehaletin kirliliğinden temizleyebilmek için ilmin bize bahşettiği zenginliklerden faydalanmamız icap etmektedir.
Kafamızı işgal eden yosunlardan arındırabilirsek kalbimizi esir alan gereksiz meşguliyetlerden de bir şekilde kurtarmanın mümkün olduğunu söyleyebiliriz.
Ben her daim yazılarımı kaleme alırken mutlaka bir kitap yahut bir şairin sözünden etkilenir sonra da satırlara dökmeye başlarım.
Etkilendiğim kitaplar yahut şairlerin güzel sözleri etrafımıza olumsuz bir açıdan bakmamamız gerektiğini anlatan birer pusuladır.
Bu yazımda da sizlere temizliğin hayatımızda ne kadar büyük bir öneme sahip olduğunu anlatmak istiyorum.
Hayatımızda suyun olmadığını düşünürsek maddi temizliğin imkansız olduğu fikrine kafamızda yer vermek en basit örnektir.
Fakat yaşamımız boyunca yaptığımız en kolay temizliğin maddi temizlik olduğu göz önünde bir gerçektir.
Bilinmelidir ki insan, hayatında manevi olarak kirlerinden kurtulursa o zaman kendisini gerçekten temizlenmiş hissedecektir.
Etrafında yer alan kimseleri yalan yanlış ithamlarla kötüler, onları küçük düşürme çabası ile hareket ederse iki yakasının bir araya gelmeyeceği göz ardı edilmemelidir.
Aslında değerli şairimiz Cemal Süreyya pencereniz kirli idi o yüzden gördüğünüz her insana çamur attınız, sözü ile siz değerli okurlarıma anlatmak istediğim konuya büyük bir açıklık getirmiştir.
Bu güzel sözü söyleyerek bizlere uygun bir dille manevi temizliğin insan hayatında üstlenmiş olduğu rolü anlatmak istemiştir.
Gerçekten de insanoğlu birbirine çamur atmayı marifet saymaktan vazgeçemiyor, bir yılan misali etrafını zehirleyerek hayatımıza mana veren güzelliklerin de yok edilmesinde en büyük paya sahip oluyor.
Bunların hayatımızı işgal etmesinde gösterilecek tek sebep, etrafımızı yanlış şekillendiren manasız bakış açılarıdır.
Ders alınması gerektiğini anlatmak istediğim bu olaylar geçmişte de yaşanmış, günümüzde de hala boy göstermektedir.
Gözlemlediğim kadarı ile biz insanlar hayatımızda boşluklar yaratmakta olan kirliliklerin bir ömür kalplerimize kaybettirdiklerini görmezden gelmekte ısrarcı olmaktan bir türlü vazgeçemiyoruz.
Bu vazgeçemeyişlerimiz yüzünden telafisi mümkün olmayan kayıplara uğradığımızın da her daim akıllarda bulundurulması lazım gelmektedir.
Dedikoduyu dilimizden düşürmüyor, birilerinin kuyusunu kazmakla elimize bir şey geçeceği fikri ile yol yürümeye devam ediyoruz.
Unutmamamız lazım gelen en önemli şey, insanoğlu atmakta olduğu hesapsız adımlar yüzünden pisliğin içinde boğulup gideceği bilincinde değildir..
Düşünmüyoruz ki bizi dipsiz bir kuyuya çeken kirli yaşamımız yüzünden bir arpa boyu yol almamız mümkün görülmemektedir.
Yapmamız icap eden en önemli şeyin manevi temizlik bilincinin kafamızda yer etmesi ve bu mantıkla önümüze kazılan hendeklerin doldurulması gerektiği göz önünde bulundurulmalıdır.
Kalplerin sadece kan pompalamaktan ibaret bir organ olduğuna kendimizi inandırmaya devam ettiğimiz müddetçe manevi temizlikle iç içe olamayacağımız aşikar.
Değerli okurlarım, hiçbir zaman hayatın su ve sabun ile yapılan temizlikten ibaret fikrini kafanızda barındırmayın; çünkü içimizde yapılması gereken temizliği bir kenara atarsak dönüşü olmayan büyük zararların yaşamımızda yer etmesine sebep oluruz.
Yukarıda da sözünü etmiştim; su sabun vücudumuzda yer eden kirleri temizler, içimizdeki pisliklerin atılmasında hiçbir fayda sağlamaz.
Etrafımıza bakmakta olduğumuz pencereyi her daim temiz tutarak kendimizden emin bir şekilde hayatımızı idame ettirmemiz gerçeğinden uzak kalınmamalıdır.



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
İradenizin Prangalanmasına Müsade Etmeyin
Asaleti Gösteriş Olarak Görmeyin
Hayatınız Çelişkilerden İbaret Olmasın
Hayatımızda Geç Kalmışlıklar Yaşanmasın
Dostum Diyenlere Sırt Çevirmeyin
Pişmanlık Rüzgarında Savrulmayın
Haklı Mücadelemizde Kayıplarımız Olmasın
Sözlerinizin Ağırlığı Altında Ezilmeyin
Kalplerinizi Nefret Rüzgarına Bırakmayın
Rotanızı Öfkeniz Çizmesin

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Yüreğinde Menfaatin Yeri Olmasın [Şiir]
Boş Ver Üzülme [Şiir]
İnsan Hayatı Şiirlere Mısradır [Şiir]
Bütün Güzellikler Senin Olsun [Şiir]
Hayatımda Umutsuzluklar Son Bulsun [Şiir]
Dostum de Sahip Çık [Şiir]
Yaşamımda Haklı Mücadelem [Şiir]
Meydan Verme [Şiir]
Vatanım Uğrunda Ölmek İçin Hazırlandığım [Şiir]
Zaman Ömürden Alıp Gidiyor [Şiir]


Hüseyin İbiş kimdir?

Kalp gözü açık bir şairim

Etkilendiği Yazarlar:
Yavuz Bahadıroğlu,Ahmet Günbay Yıldız,Cengiz Aytmatov,Mehmet Rauf...


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Hüseyin İbiş, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.