..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Bir ülke bağımsız olmadan, bağımsızlık da erdem olmadan ayakta duramaz. -Rousseau
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Günlük Olaylar > Hüseyin İbiş




24 Haziran 2024
Haklı Mücadelemizde Kayıplarımız Olmasın  
Hüseyin İbiş
ben bu yazıyı kaleme alırken her daim insan yaşamında hiçbir şekilde mücadelelerinde büyük kayıplar yaşanmaması gerektiğini göz önünde bulundurdum özellikle cehaletin insanoğlunu uğratmış olduğu zararı ziyanı satırlarıma döktüm ve bir ömür haklı mücadelemizin kayıplarla sonuçlanmasına şahit olmak istemedim ve değerli okurlarım için bu yazıyı yazmak ihtiyacı hissettim.


:BBA:

Mücadele, insanoğlunun yaşamı süresince mağlup olmamak pahasına girmiş olduğu savaşlar bütününe verilen addır.
Hayatımızı belli bir düzene oturtabilmemiz için geçirdiğimiz süre içerisinde kazançlarımız olduğu kadar kayıplarımızın olacağı inancında olunmalıdır.
Bahsi geçen inancı taşımamamız halinde ayaklarımız üzerinde duramayacağımız, karşımızda yer alanlar için gözden kaçmayan bir avantaja dönüşecektir.
Onun için diyorum ki kazanmak uğruna girdiğimiz hangi savaş olursa olsun; zaaflarımız bir kenara bırakılmalı, kendimiz olmaktan ödün verilmemelidir.
Yalnız bilincinde olmamızı gerektiren en önemli gerçek, bu büyük mücadelede zafer elde etmemizi gerektiren cehalete karşı açmış olduğumuz savaş olacaktır.
Girdiğimiz savaşta kayba uğramamak için elimizden gelenin fazlasını yapmakla yükümlü olduğumuz düşüncesi, hiçbir şekilde geri plana atılmamalıdır.
İnsanoğlu, en büyük kötülüğü beyinleri bir kurt misali kemirmekten vazgeçmeyen ilmin, bilimin düşmanı bildiğimiz cehalete esir olarak kendisine yapar.
Demem o ki; elimizdeki vazgeçilmeyeceğinden emin olduğumuz değerleri doldurmamız icap eden boşluğu okuma alışkanlığını kazanarak korumalıyız.
Üzerinde yaşadığımız, bizlere lütfedilen bu hayatın da iyisi ile kötüsü ile başlı başına bir mücadeleden ibaret olduğu zihinlerin bir köşesinde bulundurulmalıdır.
Olur da unutmamamız lazım gelen şeyleri unutur, elimizde bulunan en büyük hazine olan vaktimizi boş işlerle uğraşarak israf edersek girdiğimiz mücadeleyi baştan kaybetmiş olduğumuz fikri kafalarda yer etmelidir.
Yukarıda sözünü etmiş olduğum inancımızı sahiplenmez, yoldan çıkmış bir araba halini alır, içimizde taşıdığımız yolcunun işlevini kaybetmesinde en büyük rolü sahiplenmiş oluruz.
Aksine bizim sorumluluğunu aldığımız yolcunun daha ileriye taşınmasında önemli bir göreve sahip olduğumuz göz ardı edilmemelidir.
Bizler dünyamıza ışık yaktığına inanılan ilmin sonlanmasına müsaade edersek bitip tükenmeyen bir karanlığa gömüleceğimiz aşikar.
Yazık ki karşılıklı girişilen savaşlardan bir taraf galibiyetle diğer taraf ise mağlubiyetle ayrılmak zorunda kalmıştır.
Bilinmelidir ki insan her daim daha fazlasının kendisinde kalmasını istemekte, güç kaybına tahammül göstermemektedir.
Kulak arkası edilmemesi icap eden önemli bir gerçek var ki; zamanı gelir, kazandığımız her ne varsa sabun köpüğü misali kayıp gittiğini görürüz, bu da elimize geçen fırsatları değerlendirmediğimizin kanıtıdır.
Hayatta başarılı olmak istiyorsak başta mantıksızlığı bir kenara bırakacak, bizi aydınlığa çıkaracağına inandığımız ilmi pusula edinerek yolumuza devam edeceğiz.
Rehber olarak önümüze aldığımız ilme sahip çıkmadığımız halde, cehalet adı verilen fırtına insanoğlunu denizde rotasını kaybeden bir gemiye çevirecektir.
Siz değerli okurlarım için kaleme almakta olduğum her yazımda bıkmadan, usanmadan okumanın önemini anlatıyorum, anlatmaktan da vazgeçmeyi düşünmüyorum.
Çünkü okumaz ilim yolunda yürümezsek girdiğimiz hiçbir mücadeleden başarılı çıkamaz, ömrümüz yitip gider, bir arpa boyu yol alamayız.
Yürümekte olduğumuz yolun sonunda kazançlı çıkmayı düşünüyorsak ilk önce güç gösterisi yapmayı marifet sanan budalalardan olmaktan vazgeçmek önceliğimiz olmalıdır.
Çıkmış olduğumuz yolu zaferle sonlandırmak istiyorsak içine düştüğümüz boşluklardan kurtulma inancına kalplerimizde yer verilmelidir.
Zihinlerimize ekilmekte olan hasadını almamızın mümkün görünmediği tohumların bitmesini bekleyerek ömür tüketmek de hayatımız açısından büyük bir engel teşkil etmektedir.
İnsan zihninin karanlık dipsiz bir kuyu halini almasında en büyük paya sahip olan cehaletten kurtulmak amacı güdülerek ilim yolunda yürümekten vazgeçilmemelidir.
Mücadelemizi mağlup bitirmek istemiyorsak kayıplara uğramamıza sebep olduğunu bildiğimiz manasız fikirlerden kurtulmak için gayret gösterilmelidir.
Haklı olduğuna inandığınız mücadelenin bizim üzerimize düşen büyük bir sorumluluk olduğunu bir an olsun unutmamamız gerekmektedir.
Olur da yersiz bir gaflete düşersek kazanmak uğruna girdiğimiz savaşlar bütününü baştan kaybettiğimiz anlamı taşımaktadır.
Bu da bindiğimiz gemide dinmesi mümkün görünmeyen fırtınaya karşı hiç durmaksızın boşa kürek çektiğimizin en büyük göstergesidir.



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın günlük olaylar kümesinde bulunan diğer yazıları...
Kararsızlıklarınızla Korkularınızı Aynı Kefeye Koymayın
Kafamızda Mantıksızlık Yer Etmesin
Ön Yargı Bizim Yolumuz Olmasın
Engelli Çivtlere Olan Ön Yargı
İnsanları Yersizliklerle Meşgul Etmeyin
Sorumluluklarımızın Bilincinde Olalım
Işığınız Hiçbir Zaman Kaybolmasın
Maneviyatımızdan Ödün Vermeyelim
Daha Güzel Bir Dünya İçin Yaşayalım
Hayatımızda Pişmanlığın Yeri Olmasın

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
İradenizin Prangalanmasına Müsade Etmeyin
Asaleti Gösteriş Olarak Görmeyin
Hayatınız Çelişkilerden İbaret Olmasın
Hayatımızda Geç Kalmışlıklar Yaşanmasın
Kalplerde Kirlilik Yer Bulmasın
Dostum Diyenlere Sırt Çevirmeyin
Pişmanlık Rüzgarında Savrulmayın
Sözlerinizin Ağırlığı Altında Ezilmeyin
Kalplerinizi Nefret Rüzgarına Bırakmayın
Rotanızı Öfkeniz Çizmesin

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Yüreğinde Menfaatin Yeri Olmasın [Şiir]
Boş Ver Üzülme [Şiir]
İnsan Hayatı Şiirlere Mısradır [Şiir]
Bütün Güzellikler Senin Olsun [Şiir]
Hayatımda Umutsuzluklar Son Bulsun [Şiir]
Dostum de Sahip Çık [Şiir]
Yaşamımda Haklı Mücadelem [Şiir]
Meydan Verme [Şiir]
Vatanım Uğrunda Ölmek İçin Hazırlandığım [Şiir]
Zaman Ömürden Alıp Gidiyor [Şiir]


Hüseyin İbiş kimdir?

Kalp gözü açık bir şairim

Etkilendiği Yazarlar:
Yavuz Bahadıroğlu,Ahmet Günbay Yıldız,Cengiz Aytmatov,Mehmet Rauf...


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Hüseyin İbiş, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.