Bir deliyle aramda tek bir ayrım var. Ben deli değilim. -Salvador Dali |
|
||||||||||
|
Şiir; yaşamımızda yer bulan güzellikler ve manasız boşluklar üzerine yazılan, duygularımıza tercüman olarak seçtiğimiz dizelerin meydana getirdiği bir anlatım biçimidir. Bilinmelidir ki ;şiir olmasaydı insanoğlu, içinde yer etmekte olan duygularını hiçbir şekilde dışarıya aktaramazdı. Şiir; kalbimizi huzura kavuşturan, bizim karşımızda yer bulan muhataplarımıza kendimizi anlatmamızı sağlayan, içimizdekileri dökebilmek için seçtiğimiz en kolay yollardan bir tanesidir. Bu dikensiz yolda yürümesini bilirsek; yani şiirlerimizi manalı, karşımızdaki şahısların anlayabileceği bir biçimde yazarsak, kendimizi rahat bir şekilde ifade edebileceğimiz unutulmamalıdır. Bize geçmişte değerli eserler bırakan, değerli şairlerimizi bu konuya büyük örnekler olarak gösterebiliriz. Şu da akılların bir köşesinde bulundurulması gereken büyük öneme sahip bir gerçektir: Yazılan her şiir, şiir değil ;şair olduğunu düşünen herkes de şair değildir. İnsanın ruhuna dokunabilir, duygularının tercümanı olabilirse şair olduğuna inanan kimse, ancak o zaman gerçek bir şiir yazmış olur. Gerçekten şair olduğuna inanan insanların bilmesi gereken bir şey daha var: Yüreğinin sesini duyabiliyorsa ancak o zaman kendini anlatan bir şiir yazdığı fikrine kafasında yer vermelidir. Bu önemli fikri benimsemezse hem karşısında yer bulan muhataplarını hem de kendisini telafisi imkansız zararlara uğratmış olur. Bahsetmekte olduğum zararlar sadece insana has değildir. Yazdığına inandığı şiirin su misali aktığı yolunun değişmesinde büyük paya sahip olacağı gerçeği göz ardı edilmemelidir. Görmezden gelinen her hatanın ,duygularımıza yön veren şiirin yok olmasında önemli rolü olacağı aşikar. Siz değerli okurlarımın şiir hakkında akıllarda yer alması lazım gelen bir şeyi daha bilmesi gerektiğine inanıyorum. Bir başkasına ait olan bir şiiri , karşınızda sizleri muhatap alan şahıslarla kendinize aitmiş gibi paylaşmanın da doğru olmadığı düşüncesi, akıllarda yer bulmalıdır. Başka bir insanın duygularını kendimize aitmiş gibi göstererek ona hem büyük saygısızlık hem de hırsızlık yaparak o şahsa karşı büyük bir hakaret gösterisi yapmış oluruz. Bunu yine bir örneklendirme ile anlatacağım. Hepimiz biliriz, hababam sınıfı hayatımızda çok önemli bir yere sahiptir. O serinin bir tanesinde, edebiyat öğretmeni ile şiir yazma gayretinde olan öğrencisi arasındaki konuşma, bu örneklendirmeyi neden yaptığımı anlatmaktadır. Öğrenci bir derste yine bir şiir okurken unutması üzerine edebiyat öğretmeni şiirin devamını getirir ve bir başkasının şiirini kendisininmiş gibi okumasının doğru olmadığını anlatır. Unutulmaması gereken şu dersi de eklemeden geçmez :Kötü şiir yazmanın başkasına ait duyguları çalmaktan daha iyi olduğunu öğrencilerine anlatarak alınması lazım gelen dersi verme gayretinde bulunur. Ben de o yüzden diyorum ki değerli okurlarım, her zaman en iyisini yapacağım fikrine kapılarak yanlışlar denizinde boğulmayın. Varsın, hayatınızda en iyisi olmasın; kötü de olsa fikirleriniz sizin yanlış yollarda yürümenizden kurtuluşunuz olsun. Yazdığınız her dize ile kendinize ait olan gerçekleri paylaşmak, vazgeçemeyeceğiniz gerçeğiniz olsun. Kötü de olsa yine kendimizin olsun, adımız hırsız diye anılacağına aman bu adam da hiçbir şeyden anlamıyormuş diye anılsın. Bilelim ki hayatımızda en büyük kötülüğü insanoğlu başkası olmak isteyerek kendisine yapar.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Hüseyin İbiş, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |