Müzik söylenemeyeni, ama sessiz de kalınamayanı anlatıyor. -Victor Hugo |
|
||||||||||
|
Kalem, insanoğlunun duygularını kağıda dökmesinde, toplumla buluşturmasında rol alan en önemli araçtır. Yalnız bazı insanlar vardır; kalemini cehaletin yok edilmesi için değil de aksine, yaygınlaşması için uğraşlar verdiğimiz ilmin yok edilmesi için kullanmaktadır. Bu yapılan yanlışlar yüzünden aydınlatılması beklenen hayatlarında, ışık hasreti çektiğine şahit olunmaktadır. Kalplerin kapıldığı hüsrana son verebilmek için kalem, insanoğlunun hayatından ömrü yettiğince çıkarılmamalıdır. İnsanlardan her daim istenen şey:Kalemini doğruları aktarmak amacı ile kullanmasıdır. Bazı kimseler vardır, silahın kalemden kuvvetli olduğu fikrine kapılarak hareket etmekten çekinmez. Fakat içinde kaybolduğu manasız düşünce yüzünden bir daha elde edemeyeceği güzelliklerle vedalaşmak zorunda kalır. Kurşun hedefini şaşırır; fakat kalem, kullanmasını bileni girdiği yanlış yoldan çevirir. Kalemle kağıdın birbirinden ayrılmayan iki sevgili olduğu da hiçbir zaman unutulmamalıdır. Bu iki aşık, insanların birbirlerine karşı hissetmekte olduğu duyguları yalansız, saf, temiz bir şekilde aktarmak amacıyla yürümekte olduğu düz bir yoldur. Teknoloji ne kadar gelişmiş olsa da kalemin hayatımızın vazgeçilmeyen bir parçası olduğu akıllardan çıkarılmamalıdır. Kalemin, hayatımızı karanlığın kucağından alan bir ışık olduğu unutulduğu anda cehalet rüzgarı, bizim demir aldığımız denizde alabora olmuş bir tekneye dönüşmemizin en büyük sebebi olacaktır. Yani demem o ki silahla kalemi kıyaslamak hayatımızda yaptığımız en büyük yanlış olur. Bu örneklemeyi yapmamdaki sebebi soracak olursanız, insan hayatında yapmış olduğum bir sürü gözlem buna gebedir. Soruyorum bazı kimselere silahla kalemin farkını aldığım cevap aynen şu oluyor: Karşımdaki kişi bana silah çektiği anda beni kalemin korumasını beklemek en büyük aptallık olur. Bilmiyor ki beyninde kendisini telafisi mümkün olmayan hatalara sürükleyen olumsuz fikirler cirit atıyor. İnsanoğlu nazarında kalemin kuvveti büyüklerimizin şu güzel sözleri ile anlatılmıştır: Her zaman kalemin kılıçtan keskin olsun. Bu öğüdün bir kulaktan girip diğerinden çıkmasına izin verilmemelidir. Buna müsaade edildiği takdirde hayatımızı anlamsız hale getirecek kayıpların meydan bulacağı aşikar. Bir kimse eline silah aldığı zaman o şahsa şu sözler mutlaka söylenir: ‘’Eline silah değil, kalem al; seni gideceğin yere götürecek olan elinde tutacağın kalemin olacaktır. Attığın adımların hayatını anlamsız bir hale getirmemesi için yapman gereken tek şey:Elinden sana ilim yolunu göstermekte olan kalemini bırakmamaktır. Hayatımızda büyük rolü olan kalemin, yüreklerden dökülen duyguların tercümanı olduğu göz ardı edilmemesi gereken bir gerçektir. Bahsettiğim gerçeğin gözden kaçırılması, insanoğlunun cehalet adı verdiğimiz kör kuyunun içinden çıkamayacağının göstergesidir. Bizi esareti altına almak isteyen cehalete karşı bir zafer elde etmek istiyorsak ilim yolunda atılması gereken iki adımı atmaktan bir ömür vazgeçmemeliyiz. Hayatımızı ışığa kavuşturacağını bildiğimiz bu adımlar okumak ve yazmaktan ibarettir. Yararlı bilgiler almak ve karşımızdaki insanlara yararlı olmak istiyorsak yapmamız gereken okumaya teşvik etmek ve kalemimizle girdiğimiz savaşta zoru başarmaktır.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Hüseyin İbiş, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |