..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Hata! Klavye bağlı değil. Devam etmek için F11'e basın...
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
İzEdebiyat - Sinema ve Televizyon
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri

Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  

Sonra Bir Gün
Ahmet Zeytinci
Öykü > Gülmece (Mizah)

Bir varmış, iki yokmuş, üç varmış dört yokmuş, beşin bu işler ile hiç alakası yokmuş, beş o sırada senelik izindeymiş. Develer tellal, pireler berber iken, yavru pireler berber çırağı iken, hem develerin tellallığına hem pirelerin berberliğine, hem de yavru pirelerin berber çıraklığına itiraz çokmuş. İtiraz çoksa da hem develer, hem pireler, hem de yavru pireler hiç mi hiç umursamamışlar bunu. Masal bu ya, adı üstünde işte masal, sen de oku bakalı

[DEVAMI]

 

 


 

 




Arama Motoru


• İzEdebiyat > Eleştiri > Sinema ve Televizyon
141 
 Sinema Savaşları: Av Mevsimi, New York'ta Beş Minare'ye Karşı  (osman tatlı)

Turgul, Kürt açılımından uzak bir film yaparken devletin en önemli bir kurumu olan polis teşkilatınca çalışan memurların sorunlarına eğildi. Polis dizilerinin arttığı, ejder kapanı gibi filmlerin arttığı bir dönemde cinayet masası dedektiflerin ruh haline eğilme konusu şaşırtıcı ve sürpriz olmasa gerek.
142 
 Adaptation  (rey'an yüksel)

Film içinde film ve hatta kendini anlatan film diyebiliriz Adaptasyon’a. Zekasına hayran olmamak elde değil senaristin ve oyunculuğuna hayran olmamak elde değil Cage’in.
143 
 Bir habercilik dehası  (Kardan adam)

Televizyon seyredersiniz değil mi?Hemen hepimiz belirli saatlerde, belirli programları seyrederiz.Tv ler özelllikle akşam saatleri açık olur evlerimizde.Evin reisleri babalarımız dedelerimiz akşam saatleri hemen evin gençlerine ''haberleri açın da izl
144 
 Türkiye’de Neden Sinema Eleştirmeni Olmaz?  (osman tatlı)

Özetlemek gerekirse, eleştirmen kimliğine sahip biri, sinema sektöründekilerle çok sıkı ilişkiler kurmamalı, mesafe ve sınırları koruyarak çalışmalarını sürdürmelidir. Ancak böyle tarafsız olunur.
145 
 Tam Bir Karnaval;" Eski Açık, Sarı Desene"  (Yudum ŞAŞMAZ)

Ve Galatasaray bir “ilk”e daha kalıbını bastı..
146 
 Işın kılıçlarının gölgesinde  (nihat)

Günümüz toplumlarına ve yönetme anlayışlarına uygun görünmemesine rağmen, ya şu an yaşanan gelişmelere paralel bir mantık öne çıkarılıyor ve size gösterilen yol bunu işaretliyorsa? Büyük reis kulelerin yıkılmasından sonra ülke içi özgürlüğü biraz tırpanla
147 
 Akıl ve Yürek arasındaki Gelgitler...  (Ömür İsfendiyaroğlu)

Nesnelere anlam yüklemek… Gökyüzüne çizilen şemsiye, ahtapot… Sevgiliye verilen mendilin, her durumda ve her şartta anlamını koruması… Bana gerçek çözümün aklımızda değil, yüreğimizde olduğunu düşündürdü.
148 
 "Alet İşler El Övünür"...  (Gökhan AYBEK)

Gittikçe çeşitlenen güzel sanatlar okulları ile günümüzde kişiler, teoride ve pratikte sultanımızın yetişme ortamından çok daha fazla şansla dolu değil mi sizce de? Görünüşte öyle ama neticeye bakınca anlıyoruz ki değil!
149 
 "Bir Yudum İnsan" Yeniden Yudumluyor Hayatıı...  (ugur lalek)

Bir Yudum İnsan yeniden ve daima ekranlarda....
150 
 Medeniyet Kişiliği  (Orhan TURAN)

Maalesef Türkiye, hala yabancı senaryoları aşırıp Türkçeye çevirmekle meşgul… Hala Avrupa ve ABD’de çok tutan yarışmaları kendi kanallarına uyarlamakla vakit geçiriyor. Üretmek ve kendinden olanı sunmak şu aşamada hayal gibi… Aslında bu durumu sadece sinema için söylemek yanlış. Sinema görünenlerden sadece biri…
151 
 Sinema ve Derin Devlet  (osman tatlı)

Sanatta ve sinema da devletin parmak izleri aranmalıdır. İhmal edilen, gözden kaçan bir konudur. Belki de bilinçli olarak değinilmeyen bir konudur.
152 
 Görsel Lynch Kılavuzu  (Yudum ŞAŞMAZ)

Lynch’in görsel kılavuzluğunda inen maskeler, balo ertesi bir burukluğu yaşayacak hep yüzlerinde...
153 
 Matrix neyi kaybetti?  (nihat)

Matrix çılgınlığının üzerinden dört yıl geçmesine rağmen gündeminizden düşmemesi hayra alamet olabilir mi? Ya da şöyle soralım; Bu filmde ne var ki sinemayla ilgisi belli bir çizginin üstüne çıkmamış olanlara bile cazip geliyor, adeta bu çılgınlığı yaşama
154 
 Bestseller: Yazar Sanatçı Mıdır?  (osman tatlı)

Türkiye sineması ve seyircisi için üzücü olan Uzakdoğu sinemasından mahrum olmasıdır. Dağıtım şirketlerin ve anlayışın Amerikan tekelinde olması bu mahrumiyetin başlıca nedenleridir. Uzakdoğu sinemasını takip eden Amerikalılar, uzak doğunun birçok filmini taklit ederek önümüze sererken, filmleri kendine mal ederek, bizleri aldatıyor. Bu aldanmanın kurbanı Türkiye seyircisi olmaktadır.
155 
 Kanalizasyon  (osman tatlı)

Gündüz kadınlara yönelik hazırlanan toplumsal güveni, değerleri zedelemeye yönelik programların önü alınamıyor. Hiçbir amacı ve hedefi olmayan sırf reyting kaygısıyla yapılan programlar ne kadar iyi ve güzel olan varsa yıpratmaya çalışmaktadır. Adeta kötülüğü ve çirkinliği akıllara ve kalplere kazıyarak insanları insanlara ve topluma karşı ürkek ve korkak hale getirmektedir. Kurgulanan programlar; ne kadar küfür, hakaret, alay, küçümse ve cinsellik konusu içerirse o kadar seyredilir düşüncesiyle çekiliyorlar. Hemen hemen bütün kanalların aynı tarz programları yapması izleyicilere alternatif programları gerekli kılmaktadır. Bu boşluğu az da olsa dini ve ideolojik kanallar yerine getirmeye çalışmaktadır. Ancak bunlarında izleyici kitlesi sınırlıdır.
156 
 Aramızda Kalsın ‘’ Kimseye Söylemeyin ‘’  (murat sarı)

Kendisi tam bir Meddah’tır. ‘’ Meddah : Bir topluluk önünde çeşitli hikâyeler anlatan ve taklit sanatı yapan kişiye denir. Meddah genellikle karakterlerin seslerini, mimiklerini ve hareketlerini konu içinde canlandırır. Abartır, mübalağa yapar.’’ bu tamamı ile anlatan kişinin başarısına bağlıdır. Bu konuda Uğur yücel tartışmasız bir sanatçıdır. Sakın anlatımımı Cem Yılmaz ile karıştırmayın kendisinin gösterisi farklı bir gösteridir.
157 
 diziler kimi anlatır  (nihat)

Ağa dizileri İstanbul’daki Laila’ları bulundukları bölgeye taşıyor ve orada da çok renkli bir hayatın yaşanabileceğini gösteriyordu. Nitekim çok geçmeden gazetelerin ‘kıroyum ama para bende’ mantığını gözeterek verdikleri Diyarbakı
158 
 Buldum  (Yavuz Nufel)

Çeşitli yayın organlarında yayınlanmış, ve güncelliğni yitirmediğini düşündüğüm bir yazı. G.Ö.T hakkında düşünceşlerinizi yazarsanız sevinirim
159 
 Meleğin Düşüşü  (osman tatlı)

Loşluğun, karanlığın, ağır hareketlerin filme hâkim olduğu Meleğin Düşüşü, bir aile dramını sessizce haykırmaktadır.
160 
 Gözyaşımdan tut kaldır beni  (nihat)

Adam renk değiştirdi ve türlü boyalarla karışıp her birimizin önüne düştü. Adam, yarınki dünyanın manşetiydi. Kırmızı harflerle karalanmıştı ve ne yazdığını okumak mümkün görünmüyordu. Bir alın yazısı mı, bir tükeniş mi bir haykırış mı, kimse bilemedi. Ç

Önceki Sayfa  1 2 3 4 5 6 7 8 9  Sonraki Sayfa




son eklenenler
Yasak Ayva Yenir mi
Ahmet Zeytinci
Eleştiri > Sinema ve Televizyon
Yan Yattı Çamura Battı Haberleri
Ahmet Zeytinci
Eleştiri > Sinema ve Televizyon
Kurtların Yavruları
Ahmet Zeytinci
Eleştiri > Sinema ve Televizyon
Bize: "Bol Acılı" Aşk Lütfen…
Yûşa Irmak
Eleştiri > Sinema ve Televizyon
Uyusun da Büyüsün Niiinniii
Ahmet Zeytinci
Eleştiri > Sinema ve Televizyon
25. Saat Filmi
Yûşa Irmak
Eleştiri > Sinema ve Televizyon
Yatakodasında (In The Bedroom 2001)
Yûşa Irmak
Eleştiri > Sinema ve Televizyon
Yeniden Sev Beni (Reconstruction 2003)
Yûşa Irmak
Eleştiri > Sinema ve Televizyon

 


 


Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © , 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.