..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Sanat doğaya eklenmiş insandır. -Bacon
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > Sinema ve Televizyon > Gökhan AYBEK




5 Kasım 2003
"Alet İşler El Övünür"...  
Yok Yok Elin Oğlu Aya Gider Biz Hâlâ “Clark” Çekiyoruz Mu Demeliydim Yoksa?

Gökhan AYBEK


Gittikçe çeşitlenen güzel sanatlar okulları ile günümüzde kişiler, teoride ve pratikte sultanımızın yetişme ortamından çok daha fazla şansla dolu değil mi sizce de? Görünüşte öyle ama neticeye bakınca anlıyoruz ki değil!


:BDHG:
Tesisler süper, gençlerde iş yok !
Bir Türkan Sultan, bir Şener Şen yetişemiyor şu verimli, ılıman iklimli sanat ortamında güzel ülkemizin artık.
Peki ama neden?
Gittikçe çeşitlenen güzel sanatlar okulları ile günümüzde kişiler, teoride ve pratikte sultanımızın yetişme ortamından çok daha fazla şansla dolu değil mi sizce de? Görünüşte öyle ama neticeye bakınca anlıyoruz ki değil!
Filmlerde adeta yönetmenlerinin fırça darbeleri ile şekillenen insanların yerini kocaman,  “iyi” eğitmenli süper imkanlarla donatılmış akademilerde şekil verdiğimiz insanlarla asla dolduramıyoruz ne yazık ki!
Nedir oyuncu denen kişinin işi?
Kendi malzemesini iyi tanımak ve gerektiği kadarını gerektiği yerde doğru biçimde kullanmak, içindeki yaratıcılığı canlı tutmak. Çok kaba bir anlatımla bunlara hizmet eder oyunculuk denen olgunun eğitim aşamaları. Ancak ne bu derece kendini tanımak ne de içindeki ateşleyiciyi, yaratma güdüsünü ve becerileri canlı tutmak öyle sadece diploma ile olacak bir şey değildir ki. Yani diplomayı almış olmanız artık “olduğunuz” hatta daldan “düştüğünüz” anlamına gelmez. O bir ehliyettir o kadar!
Oyuncunun eğitimi denen süreç ömür boyudur aslında.
Elin gavuru yaş, eğitim, diploma, ödül, IQ vb. vb. ne olursa olsun kendini geliştirmenin derdinde, bir adım daha öteye gitmenin telaşındayken, neredeyse her boş vaktini  bilgilerini tazelemek ve eksiklerini gidermek için kullanıyorken. İçindeki yaratma güdüsünü ve yetisini canlandırmak için performanslara, hapininglere, workshoplara katılırken; Adamlar her altı ayda bir kendilerini geliştirmeye çabalarken bizde ise; okullusu, okul biter bitmez, alaylı ilk dizi ya da oyunu müteakiben ben “oldum” artık, “ben oyuncuyum” demeye başlıyor. 
Bu yüzden yeni bir Sultanımız, Şener Şenimiz olmadığı gibi, hiçbir zaman bir “Al Pacino”muz veya bir Meryl Streepimiz de olmayacak bu gidişle.
“Ben artık oldum” demeyi hal ve hareketleriyle anlatmaya kalkarken kimisi; kimisi de işi iyice abartıp bunu dile dahi getirme cüretini kolayca gösterebiliyor günümüzde.
“Adam almışsa garbın ilmini almış; eli sanatlı fakat tırnaksız. M. Akif ERSOY”
Bizim yeni star ve stariçe adaylarımız batıdaki örneklerden kapris ve davranış biçimi kopyalayacağına biraz zihniyet ve meslek aşkı devşirseler yeni sultanlar, Şener Şenler,  şenlendirecek hem gözlerimizi hem ruhlarımızı. Ondan sonra ne mankenden oyuncu olur mu kavgası kalacak ortada ne de başka bir dava. Güzel bir söz geliyor aklıma bu durumu anlatan.
“Sirk yeterince iyi değilse herkes palyaçodur!” Burada amaç palyaçoyu kötülemek değil elbette, ama kafasını aslanın ağzına sokan adamın cesaretine yazık değil mi? Elin gavuru ilerlemiş yaşına rağmen vücudunu esnetiyorken bizimkilerin beyinleri kireçleniyor sanki. O yüzden bir tokat bitiriyor stariçe adayını o yüzden izlediğimiz her yerde Meltem Cumbul “Köylü Kızı”, o yüzden jönden çok bön tadı alıyoruz önümüze getirilen her şeyden.
“Yine de…”
İyi Seyirler…
Gökhan AYBEK



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın sinema ve televizyon kümesinde bulunan diğer yazıları...
Görüntülü Yalnızlık Tarihi

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
An da Zaman Yıl da Zaman [Şiir]


Gökhan AYBEK kimdir?

future is in the eye of the dreamer

Etkilendiği Yazarlar:
o.henry,boris vian,beckett,charlie kaufman


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Gökhan AYBEK, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.